۴ خصوصیت برجسته ای که تمام برنده ها از آن برخوردارند

برنده ها قادراند پتانسیل های خود را به حد کمال عملی سازند. آن ها قادر اند به نتایجی دست یابند که برای دیگران فوق العاده ارزشمند است. این نمونه ها را می تواند در برنده های زیر مشاهده کرد:

  • ایلون ماسک با طراحی اتوموبیل های برقی و کاهش مصرف سوخت های فسیلی و تولید دی اکسید کربن از جهان و محیط زیست ما محافظت می کند.

  • تای لوپز با تشویق دیگران به مطالعه، پیشرفت و رشد در سطح جهانی بهره هوشی انسان ها را افزایش می دهد

 

 

۴ خصوصیت برجسته ای که تمام برنده ها از آن برخوردارند

برنده ها حداکثر استفاده را از زندگی شان، استعدادهایشان، و پتانسیل شان می برند. به اشتراک گذاشتن این با دیگران به آن ها کمک می کند در زندگی خودشان برنده باشند.

در اینجا ۴ مورد از مهم ترین خصوصیاتی که تمام برنده ها از آن برخوردارند آمده است:

  1. برخورداری از تصویر مثبتی از خود برای دست یابی به نتایج مثبت

برخورداری از الگو و دیدگاهی مثبت با داشتن تصویری از خودتان آغاز می شود. تصویر شخصی جایی است که اقدامات شما، فرایندهای فکری تان، و منطق/استدلالتان وارد عمل می شوند. قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید، شما به شکلی ناخودآگاهانه به درون خود رفته و می پرسید “آیا این همان چیزی است که من انجام دهم؟” بنابراین برای اینکه زندگی تان را تغییر دهید، باید شروع این کار از تصویر شخصی تان باشد.

تصویر شخصی تان همان چیزی است که اقدامات و رفتارهایی را که شما از خودتان نشان می دهید تعیین می کند. شما از خودتان می خواهید که به روشنی بهترین نسخه از شخصیت خودتان را تصویرسازی کرده و به تعیین ارزش هایی بپردازید که همان نسخه آن ها را به واقعیت تبدیل می کند. این نیازمند نظم است اما استفاده از ابزار تصویرسازی می تواند به بهترین شکل به شما کمک کند اهداف، آرزوها و بلند پروازی های خود را در عمیق ترین بخش های خود آگاه تان به عنوان یک یادآوری همیشگی تعبیه کنید.

  1. تصویرسازی، تصویر شخصی ما را به واقعیت تبدیل می کند

تصویر سازی منابع و ابزارهایی در اختیار ما می گذارد که از طریق تخیل و خلاقیتمان زندگی را که دوست داریم داشته باشیم تصور کنیم. ما می توانیم از طریق تکرار بی وقفه برای افکار و احساسات فعلی مان اولویت بیشتری قائل شویم تا مکانیزم های ناخودآگاه و تصویر شخصی مان را بهبود بخشیم.

ناخودآگاه ما قادر به تشخیص تمایز میان چیزی که واقعی است و چیزی که به وضوح و عمیقاً تصور می شود نیست. آنچه را که می خواهید و آن کسی را که می خواهید باشید به ذهن تان بسپارید. برای به دست آوردن و تبدیل شدن به آنچه از زندگی می خواهید، لازم است به وضوح بفهمید که چه می خواهید.

اپرا وینفری، آرنولد شوازینگر، و ویل اسمیت نمونه هایی از افراد موفق هستند که از تصویرسازی برای دست یابی به اهدافشان استفاده می کنند.

برای یک کشتی بدون مقصد هیچ بادی موافق نیست.”

  1. با استفاده از قوه کاردانی و ابتکار، هوشمندانه کار کنید

تصویرسازی یکی از عوامل اصلی در برخورداری از یک جهت شخصی مثبت است، اما داشتن اطلاعات از چگونگی محیطی که در آن زمینه شما می خواهید به اهدافتان دست یابید نیز اهمیت دارد. لازم است ما از آنچه می خواهیم به وجود آوریم، جایی که می خواهیم برویم، و چگونه می خواهیم به آنجا برسیم آگاهی داشته باشیم. به اجرا گذاشتن مناسب کارهایتان باید با کمک متخصصانی باشد که در تلاش خود برای دست یابی به آنچه ما نیز می خواهیم شروع کنیم موفق بوده اند.

منابع خوبی در دسترس اند – از کتاب، اینترنت، مدرسه، مشاوران، الگوهای شخصیتی گرفته تا سمینارها – که به ما اجازه می دهند در رابطه با حوزه علاقه مان بیاموزیم. متخصصانی که دانششان را به اشتراک می گذارند این امکان را برای شما فراهم می کنند که با آگاهی و هدفمندی بیشتر در رابطه با کاری که می خواهید انجام دهید و جایی که می خواهید بروید پیش بروید. دانش کسانی که در طول مسیر سفرمان به ما کمک می کنند، ما را قادر می سازد رویاهایمان را درک کنیم.

  1. از طریق روابط مثبت برای خود حمایت به وجود آورید

افرادی که به شکلی مثبت ما را تشویق کرده و ما را آنطور که هستیم می پذیرند، برای رشد تصویر شخصی مان و احترامی که به خودمان می گذاریم ضروری اند. یکی از مهمترین خصلت های والدین یا یک رهبر این است که از طریق تشویق مثبت فرزندان و افراد زیر مجموعه خود به رشد ارزش فردی در آن ها کمک کند.

با برخورداری از یک تصویر شخصی مثبت و احترام به خویشتن، ما قادر خواهیم بود در این جهان با استفاده از ابزارها و منابعی که در اختیار داریم به شکلی مثبت به خود جهت داده و بر خودمان و سیستم حمایتی خودمان تکیه کنیم تا از میان سختی ها عبور کنیم.

برنده ها با کمک افراد برنده و موفق دیگر به مرور و بررسی دست آوردهایشان می پردازند، پس مهم است که اطرافتان را با افراد جاه طلب مثبت گرا پر کنید. معاشرت با افراد برنده ای که مورد ستایش و احترام شما هستند به شما فرصت آن را می دهد که در رابطه با مسائل و افکار محدود کننده ای که مانع موفقیت تان هستند از آن ها نظرخواهی کنید. با به وجود آوردن روابطی که به شکلی مثبت گرایانه خلاقانه، صادقانه و پر از محبت اند شما انرژی و باور خود به تصویر شخصی و احترام تان را آنقدر بالا می برید که به اهدافتان دست یابید.

“چه رابطه ای دوستانه باشد چه هر چیز دیگر، تمامی پیوندها براساس اعتماد ساخته می شوند. بدون آن، شما هیچ چیز ندارید.”

اگر شما تمامی این چهار خصوصیت را در زندگی تان کنار هم قرار دهید، ابزارهای لازم برای دست یابی به بهترین شکل از شخصیت تان را در چنگ تان خواهید داشت. زمانی که در بستر مرگ نگاهی به زندگی تان می اندازید، با گنجاندن این خصوصیات در زندگی تان، واقعاً احساس خواهید کرد که بهترین کار را برای واقعیت بخشیدن به رویاهایتان انجام داده اید.

 

دیدگاه‌ها 3

    ahmad62

    چه نکات خوبی گفتین و به نظرم یه برنده هیچ وقت ب فکر این نیست که چطور نبازه و فقط به این فکر میکنه که چطوره ببره

    sina_mahmoudian

    باید با برخورداری از یک تصویر شخصی مثبت و احترام به خویشتن، قادر باشیم در این جهان با استفاده از ابزارها و منابعی که در اختیار داریم به شکلی مثبت به خود جهت داده و بر خودمان و سیستم حمایتی خودمان تکیه کنیم تا از میان سختی ها عبور کنیم.