۴ دلیل برای از دست دادن انگیزه در محل کار

تعداد آمریکایی هایی که عاشق شغلشان هستند به تدریج در حال کاهش است. تحقیقات نشان می دهد که تنها ۳۰% شاغلین در آمریکا واقعاً به شغل شان تعلق خاطر داشته و از آن الهام می گیرند.

۴۸% گفته اند که حتی شغل شان را دوست ندارند و ۱۸% اعتراف کرده اند که در محیط کارشان به هیچ وجه احساس مسئولیت نمی کنند زیرا از آنچه انجام می دهند متنفر هستند. براساس این آمار، ممکن است شما فکر کنید که کارمندان ناراضی می توانند به سادگی محل کارشان را ترک کرده و کار جدیدی پیدا می کنند.

اما این راه حل فقط برای بخش بسیار کوچکی از این کارمندان ناراضی مناسب است. در واقعیت، قسمت عمده ای از آن ها مجبورند دریابند چه چیز آن ها را از علاقه به شغل شان بازداشته تا قادر باشند تغییری مناسب ایجاد کنند.

 

خواب آلودگی

شروع این کار با جستجو برای علت فقدان انگیزه در شماست. کارمندان بی انگیزه ۱۰ برابر بیشتر از دیگران نسبت به شغل شان احساس نارضایتی و ناکامی می کنند.

اگر این برای شما نیز کاربرد دارد، در اینجا ۴ دلیل برای فقدان انگیزه در شما وجود دارد و اینکه چطور می توانید آن ها را برطرف کنید:

  1. شما در شغل تان احساس امنیت نمی کنید

چه شرکتی که شما برای آن کار می کنید در سراشیبی سقوط باشد چه اینکه مدام حس کنید رئیس تان شما را زیر نظر دارد، احساس ناامنی شغلی می تواند تفریح کار کردن را از میان ببرد. انرژی شما صرف شایعه پراکنی با همکاران، عرق ریختن در ملاقات با رئیس تان در دفترش، و شکست در تمرکز کامل بر وظایفتان می شود.

راه حل: مستقیماً و به صورت مداوم با همکاران ارشد خود برای تعیین وضعیت شغل تان و شرکت تان در ارتباط باشید. اگر بدانید قرار است چه اتفاقی بیفتد، احتمال اینکه بتوانید با امینت بیشتری کار کنید افزایش می یابد، حتی اگر مجبور باشید در این بین به جستجو برای شغل دیگری نیز می پردازید.

“من اعتقاد ندارم که شما باید از همه بهتر باشید. باور من این است که شما باید بهتر از آن چیزی باشید که همیشه در فکرتان تصور می کنید.” – کن ونتری

 

  1. هیچ هدفی در ذهن شما وجود ندارد که تصمیمات شغلی تان را تحت الشعاع قرار دهند

هر اندازه هم که به پول فکر کنیم، آن واقعاً فقط بخش کوچکی از انگیزهء بیشتر شاغلین است. افراد اغلب سخت کار می کنند زیرا هدف و تصوری در ذهن دارند که آن ها را بیشتر به سوی موفقیت پیش می راند.

مردم دوست دارند احساس کنند که به سوی چیزی بزرگتر و بهتر در زندگی پیش می روند، در غیر این صورت در رابطه با آنچه انجام می دهند احساس کسالت می کنند.

راه حل: برای خودتان اهدافی تعیین کنید که قابل به دست آوردن باشد و به طور منظم به بررسی آن ها بپردازید. هدف شما ممکن است بهبود عملکرد در محل کارتان باشد یا تغییر در زندگی شخصی تان که شما را به شادی و سلامتی نزدیک تر کند.

 

۳٫به نظر می رسد کسانی که در مقام مسئولیت قرار دارند نمی دانند چه کار می کنند

زمانی که شما عقیده داشته باشید که صاحبان شرکت یا مدیرانتان ناکارامد هستند، اعتمادتان را به آن ها از دست می دهید. زمانی که در چنین موقعیتی قرار بگیرید انجام کارتان با توان کامل دشوار شده و خیلی ساده احساس می کنید کارتان مثل یک جوک مسخره است.

راه حل: در صورتی که رئیس تان خودش نظر شما را برای بهبود مهارت های مدیریتی اش نخواهد، شما نباید در این رابطه توصیه ای به او بکنید. در غیر این صورت شما احتمالاً باید به دنبال شغل جدیدی بگردید.

 

  1. همکارانتان باب میل شما نیستند

گاهی اوقات درآمد و نوع کاری که می کنید اهمیتی ندارد به شرط آنکه همکاران خوبی داشته باشید. افرادی که در یک شرکت خاص فعالیت دارند واقعاً عامل اصلی آن هستند که شغل شما قابل تحمل یا حتی رضایت بخش باشد. زمانی که شما میان همکاران نه چندان خوشایند گیر کنید، به دست آوردن انگیزه کافی برای انجام کاری پربازده دشوار می شود.

راه حل: اگر از کارتان یا درآمدش راضی نیستید، شاید وقت آن رسیده که به فکر یافتن موقعیت جدیدی باشید. اگر شغل تان را دوست دارید و نمی خواهید تنها به خاطر چند نفری که با شما رابطه خوبی ندارند از آن دست بکشید، نگرشتان را تغییر دهید یا بر روی حل تعارض در محل کار تمرکز کنید.

“ما نمی توانیم با اصرار بر آنچه هستیم، تبدیل به چیزی شویم که لازم است باشیم.” – اپرا

 

دیدگاه‌ها 2