۱۰ نشانه از شکست قریب الوقوع شما

موفقیت نشانه هایی دارد، شکست نیز همین طور. اگر شما به عادات کسانی که به طور معمول در بلند مدت موفق می شوند نگاه کنید متوجه می شوید که آن ها درست نقطه مقابل کسانی هستند که معمولاً شکست می خورند.

ممکن است شما خوش اقبال ترین فرد روی زمین باشید، اما اگر مدام در حال پیروی از این عادات هستید، حتی ثروتی عظیم هم قادر به نجات شما نخواهد بود.

 

۱۰ نشانه از شکست قریب الوقوع شما

در اینجا ده نشانه ذکر شده است که شما درصورتی که می خواهید موفق باشید باید مراقبشان باشید:

 

شما از پول هدر دادن خوشتان می آید و از والدینتان انتظار دارید بدهی های شما را بپردازند

هیچ اشکالی ندارد که والدین به فرزندانشان حتی در بزرگسالی هر از گاهی کمک کنند. اما اگر شما بی رویه به خرج کردن پول آن ها بدون توجه به اینکه آن ها چقدر برای به دست آوردن آن زحمت کشیده اند ادامه دهید، این بدان معناست که هنوز آنقدر بزرگ نشده اید که به پول احترام بگذارید. و اگر شما به پول احترام نگذارید، آن هم به شما احترام نخواهد گذاشت.

 

شما فاقد انضباط هستید

اگر شما قادر به ایجاد نظم نیستید پس موفق نخواهید شد. اگر شما همیشه به جای پذیرش تحمل درد امروز برای نتیجهء آینده به دنبال لذتی هستید که سریع به دست آید، زندگی تان با آن حیوانی که تنها به دنبال غذا و خواب است فرقی ندارد. اگر زندگی شما تنها محدود به آن باشد، خوش به حالتان، اما شما تغییری در جهان به وجود نخواهید آورد.

“اعتماد به نفس نتیجه انضباط و تمرین است.” – رابرت کیاسکی

 

کاری را که شروع کرده اید به سرانجام نمی رسانید

یکی از تفاوت های کلیدی میان افراد موفق و کسانی که شکست می خورند این است که گروه اول کاری را که شروع می کنند تمام می کنند در حالی که گروه دوم هرگز این کار را نمی کنند. افراد ناموفق می گویند که می خواهند علایقشان را دنبال کنند اما زمانی که شرایط سخت می شود آن را به گوشه ای می اندازند. زمانی که شما فاقد تعهد لازم برای ادامه راه هستید علاقه کافی نیست.

 

شما بازی “تقصیر کیست؟” را خیلی دوست دارد

بله برخی افراد آنقدر خوش شانس هستند که فرصت های مناسب را به دست آورند اما بدون اراده ای برای کسب موفقیت آن فرصت ها نیز کاملاً بی استفاده خواهند بود. بزرگترین عامل موفقیت این است که شما تا چه حد عطش موفقیت دارید و چقدر می خواهید اشتیاق تان کنترل امور را در دست بگیرد. اگر تنها کاری که می کنید این است که والدین، رئیس تان، و دوستانتان را برای عدم موفقیت سرزنش کنید، بدین معناست که رویکرد شما نسبت به زندگی منفعلانه است. شما باور دارید که شخص دیگری کنترل سرنوشت شما را در دست دارد. و همین باور شما را محکوم به فنا می کند.

 

شما به خودتان باور ندارید

اگر به خودتان باور نداشته باشید حتماً شکست خواهید خورد. کسانی که اعتقاد دارند چیزی امکان پذیر است، تلاش قطعی شان را می کنند تا رویاهایشان به واقعیت بپیوندند. در طرف مقابل افراد ناموفق از همان ابتدا باور دارند که هیچ چیز درست کار نخواهد کرد. در نتیجه، تلاش کافی برای موفقیت را مبذول نمی کنند یا همیشه به دنبال نشانه هایی هستند که ثابت کنند آنچه انجام می دهند نتیجه نخواهد داشت. عدم خودباوری در آن ها تضمینی است برای دست کشیدن از کار و نهایتاً عدم موفقیت.

 

شما هدف تعیین نمی کنید

اگر هدف نداشته باشید به این معناست که نمی دانید کجا می خواهید بروید. اگر ندانید که به کجا می روید به طور حتم بی هدف به این سو و آن سو پرسه خواهید زد. موفقیت مسیری است با علامت هایی که نشان می دهند چه میزان از مسیر طی شده است. اما نقشه ای لازم است که شما را در مسیر صحیح باقی نگه دارد. اهداف شما نقشه شما هستند. اگر فاقد آن ها باشید در نهایت سردرگم و گم خواهید شد.

 

شما بیش از حد به اینکه دیگران چه فکر می کنند اهمیت می دهید

حتی اگر دیگران شما را مورد قضاوت قرار دهند، این فقط نشان می دهد که آن ها چه شخصیتی دارند، نه اینکه شما چه کسی هستید. حقیقت این است که اگر شما در نهایت تلاش کنید چنین کسانی را راضی کنید، کسان دیگری وجود خواهند داشت که بهانه ای برای عیبجویی خواهند یافت. دست از راضی کردن همه بکشید، این کار غیر ممکن است. در عوض چرا مهمترین شخص در زندگی خودتان را راضی نکنید؟ منظورم خودتان است!

 

شما به سلامتی تان اهمیت نمی دهید

اگر به سلامتی تان اهمیت ندهید دیگر اهمیتی ندارد چقدر سخت کار کنید، این تلاش ها همه بی نتیجه خواهد بود زیرا شما آنقدر زنده نخواهید بود که از ثمرات زحماتتان لذت ببرید. فرد بزرگی گفته است که بیشتر مردم در ابتدا سلامتی شان را در راه دست یابی به پول به خطر می اندازند و سپس تمام پول شان را صرف برگرداندن همان سلامتی از دست رفته می کنند. چرا از اول مرتکب چنین اشتباهی شویم؟ مراقب ذهن و جسم تان باشید و با این کار مراقب همه چیز باشید.

 

شما از خودتان دفاع نمی کنید

اگر نمی توانید برای آنچه می خواهید بجنگید، پس زمانی که آن را به دست نمی آورید گریه نکنید. اگر نتوانید بجنگید، دیگران از شما بهره برده و سپس به گوشه ای پرت می کنند. بله، بیش از حد خوب بودن در صورتی که منجر به شکستن رویاهای شما شود چیز بدی است. توسری خور نباشید. با جرأت بایستید و آنچه را می خواهید طلب کنید، خصوصاً زمانی که استحقاق آن را دارید. اگر از طلب کردن آنچه میخواهید ترس دارید چون فکر می کنید دیگران شما را بی ادب فرض خواهند کرد، پس به زندگی آدم خوبی که ناموفق و شکست خورده است تن دهید.

“پای خودتان ایستادن و حرف زدن نیازمند شجاعت است؛ شجاعت همچنین لازم است تا بنشینید و گوش دهید.” – وینستون چرچیل

 

شما برای پول بیشتر از روابط ارزش قائل می شوید

حتی اگر در شغل تان به موفقیت دست یابید، لازم است کسی کنارتان باشد تا آن را با هم جشن بگیرید. تا زمانی که شما برای دیگران اهمیت قائل نشوید دیگران این کار را برای شما نخواهند کرد. موفقیت در زندگی فقط جنبه مالی ندارد، بلکه شامل روابط هم می شود. اگر شما روابط را فدای پول کنید، ممکن است در زندگی حرفه ای تان موفق شوید، اما در زندگی شخصی تان یک شکست کامل خواهید بود.

دیدگاه‌ها 4