نکته هایی برگرفته از کتاب صوتی ” جوان و ثروتمند بازنشسته شوید”

جوان و ثروتمند بازنشسته شوید

جوان و ثروتمند بازنشسته شوید

گاهی با ایجاد تغییراتی کوچک و یا به کار بردن نکته هایی که از افراد موفق می آموزیم می توانیم به نتایج مورد نظرمان برسیم و راه را برای خود کوتاه تر کنیم.  در این مقاله، چندین نکتۀ مهم را در زمینۀ کسب و کار از رابرت کیوساکی می آموزیم که می تواند بسیار کمک کننده باشد. 

  • قدرت نفوذ، دلیل ثروتمند شدن آدمهاست، بعضی ها از آن استفاده می کنند، بعضی ها سوء استفاده کرده و بعضی هم اصلاً استفاده نمی‌کنند.

قدرت نفوذ ذهن، بزرگترین نیروی نفوذ دنیاست. کلمات قدرت نفوذ دارند و اگر از اونها درست استفاده شود ذهن شما ثروتمند خواهد شد. هیچ وقت  از عبارتِ “از عهده ش برنمیام.” استفاده نکنید. به جای آن، از عبارتِ ” آیا میتونم انجامش بدم؟” استفاده کنید.

  • کار کردن در تمام طول عمر و امیدوار بودن به طرح پس انداز بازنشستگی و حقوق بازنشستگی ایده ی خوبی برای عصر صنعتی بود، اما برای عصر اطلاعات نه!
  • مردم فقیر از کلمات ضعیف استفاده می‌کنند و مردم ثروتمند از کلمات غنی. اگر کلمات و فکر خودتان را تغییر بدهید، ثروتمند خواهید شد.
  • همه ی ما در زندگی تردیدهایی داریم؛ اما چیزی که مهم است این است که با این تردید ها چکار می کنیم؟
  • مهم نیست که “چطور” می خواهید پولدار شوید؛ مهم این است که “چرا” می خواهید پولدار شوید. بدون پیدا کردن علت، هرگز به راهکار نمی رسید.
  • برای ثروتمند شدن ۳ راه وجود دارد :

الف) افزایش مهارت های کسب و کار

ب) افزایش مهارت های مدیریت سرمایه

ج) افزایش مهارت های سرمایه گذاری

  • اشتیاق یعنی ترکیب عشق و نفرت. اگه می خواهید به چیزی که دلتان می خواهد برسید، اول علت این خواستن را پیدا کنید و نسبت به آن مشتاق شوید.
  • اشتیاق به شما انرژی می دهد. هر روز به این علت ها فکر کنید و به خودتان یادآوری کنید که “چرا دوست دارید پولدار شوید.”

جوان و ثروتمند بازنشسته شوید

  • وام؛ مانند یک تفنگ پر می ماند. میتواند نجاتتان دهد و یا باعث نابودیتان شود. بستگی به این دارد که چطور از آن استفاده کنید.

ما وام ها را به دو دسته تقسیم بندی می کنیم : وام های خوب و وام های بد. وام های خوب آنهایی هستند که در نهایت پول به جیب شما می آورند، و وام های بد آن وام هایی هستند که پول را از جیب شما می برند.

  • افراد ضعیف و همین طور متوسط ها، از نظر مالی سخت تر و بیشتر کار می کنند. به خاطر اینکه از مزایای مهم ترین نیروی نفوذ که “آموزش های مالی” است، بی بهره اند.
  • ثروتمند چیزی نیست که شما با آن آشنا باشید؛ بلکه کسی است که شما او را می شناسید.
  • نیروی نفوذ همچنین می تواند در اوقات فراغت شما پیدا شود. شرکت های dell ،HP و فیسبوک از همین وقت های اضافه ظهور کردند.
  • شما باید به دنبال بهترین نیروی نفوذ خودتان باشید. چیزی که بهترین نتیجه را با کمترین صرف انرژی برایتان به ارمغان بیاورد.
  • این سوال را هر روز از خودتان بپرسید : ((چطور می توانم کاری را که باید انجام بدهم، به انجام برسانم و با بکار گرفتن افراد بیشتر، ساعت کاری را به حداقل برسانم؟))

کتاب صوتی “جوان و ثروتمند بازنشسته شوید”، با دیدگاهی عملی به شما می‌گوید که چگونه با برنامه‌ریزی پولی، نه تنها به ثروت دست پیدا کنید بلکه بتوانید آزادانه در مورد سن بازنشستگی‌تان تصمیم بگیرید.

رابرت کیوساکی با تکیه بر تجارب شخصی خود، به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه در زمینه املاک و بازار سهام، سرنوشت مالی‌تان را در دست بگیرید.

[button size=”large” style=”primary” text=”کتاب صوتی ((جوان و ثروتمند بازنشسته شوید))” link=”https://radiomosbat.com/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C/%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%ab%d8%b1%d9%88%d8%aa%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%b4%d9%88%db%8c%d8%af/” target=””]

 

دیدگاه‌ها 7

    asefeh3584

    عالی ...تمام کتابهای کیوساکی عالی هستند.من تمام کتابهای صوتی که شما دارید رو گوش دادم .کاش باز هم از کتابهاش بذارید

    ali.z

    با خرید این کتاب و خوندنش خیلی مطالب پربار و مهم و تاثیرگذاری رو بدست آوردم
    ممنون از رادیو مثبت