۱۴ استراتژی برای افزایش فروش محصولات شما

۱۴ استراتژی برای افزایش فروش محصولات شما

پیدا کردن افراد جدید که محصول شما را بخرند، بخش مهمی از کل فرآیند فروش است. امروز تصمیم داریم مطالبی  را با این عنوان در اختیار شما قرار دهیم که در این زمینه موفق تراز قبل  باشید در ابتدا به کتاب های صوتی در این زمینه اشاره می کنیم ،که در کتاب صوتی ترفندهایی برای فروش بیشتر ،برایان تریسی  به شما می آموزد که فروش و بازاریابی ترفندهای خاصی را داراست که تنها افراد با تجربه از رموز آن باخبرند این کتاب صوتی مجموعه ای کامل از مراحل و روش های موثر فروش است که میزان فروش شما را به نحوی شگفت آور افزایش می دهد .

یافتن مشتری جدید برای خرید محصولات یا خدمات شما،بخش مهمی از پروسه فروش محصولات می‌باشد. و همچنین حفظ مشتری و روابط در فروش بسیار موثر است که در این زمینه کتاب صوتی روابط در فروش  ،برایان تریسی  به نکات مفید و ارزشمندی اشاره می کند

از این ۱۴ نکته برای افزایش مشتریان واقعی که کالاهایتان را خواهند خرید استفاده کنید.

۱ . مردم مزایا را می‌خرند

مردم محصولات را نمی‌خرند، آنها نتایجی که از محصولات بدست می‌آورند را می‌خرند.

لیستی از مزایایی که مشتریان طی استفاده از محصول یا خدمات شما برخوردار می‌شوند تهیه کنید و توسط آن شروع به شناسایی مشتریان واقعی بکنید.

۲ . طیف مشتریان خود را دقیقاً شناسایی کنید

چه کسانی به احتمال زیاد محصولات شما را بلافاصله می‌خرند؟ مشخصات آنها را دقیقاً بدست بیاورید.

این سوالها را از خودتان بپرسید:

  1. در چه رده سنی هستند؟

  2. چه جنسیتی دارند؟

  3. بچه‌دار هستند؟

  4. چقدر درآمد دارند؟

  5. تحصیلات‌شان چیست؟

و از اینگونه سوالات. پاسخ‌تان مشخص‌کننده طیف مشتریان شماست.

۳ . مشکل را تشخیص دهید

مشتریان شما چه جور مشکلی دارند که شما می‌توانید آن را حل کنید؟ اگر طیف مشتریان را بدرستی تعریف کرده باشید، آنها پول می‌دهند تا شما مشکل‌شان را حل کنید.

  • گاهی اوقات مشکلات واضح و روشن است.

  • گاهی اوقات مشکلات نه واضح است نه روشن.

  • گاهی اوقات مشکلی برای مشتری وجود ندارد. اگر مشکلی نباشد، خریدی هم در کار نخواهد بود.

۴ . برتری رقابتی خود را حفظ کنید

زمینه‌های برتری‌ محصولات‌تان را مشخص ‌کنید. دلیل خرید محصولات یا خدمات شما توسط آنها چیست؟ آیا آنها از مزایا و نتایجی بهتر نسبت به رقبای شما بهره‌مند خواهد شد.

بر روی مزایایی که محصولات شما را برتر از دیگران خواهد کرد تمرکز کنید.

۵ . از محتوای خوب در شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولات‌ خود استفاده کنید

امروزه روشهای خیلی بیشتری نسبت به سابق برای معرفی محصولات‌تان به مشتری وجود دارد. بهترین بخش آن چیست؟ همه این روشها رایگان هستند. شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، توییتر، و وبلاگ‌تان برای فروش محصولات تان بهره ببرید. از طریق این کانالها می‌توانید با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کنید و مشتریان بیشتری نیز جذب کنید.

برخی از مزایای بازاریابی با این شیوه:

  • دسترسی بیشتر به اشخاص با‌تجربه

  • کانالهای بیشتر برای فروش محصولات

  • هزینه کمتر در پیدا کردن مشتری

۶ . گاهی باید تماسهای اجباری بگیرید

برقراری تماسهای اجباری شاید سخت و کسل‌کننده باشد. چه بطور مستقیم یا بوسیله تلفن تماس برقرار کنید، این حرفه شماست که مشتری بالقوه را ترغیب کنید. خصوصاً اگر محصول جدیدی ارائه کرده باشید، بایستی با برقراری تماس با مشتریان در آنها علاقه‌مندی ایجاد کنید.

۷ . در شروع فروش از روش ۱۰۰ تماس استفاده کنید

این روش را هنگامی که من اولین بار شروع به فروش کردم برای غلبه بر ترس از عدم پذیرش ابداع کردم. تعداد مشتریان بالقوه خود را هر چه سریعتر به ۱۰۰ نفر برسانید. توجهی به نتایج فروش محصولات نداشته باشید، فقط تعداد مردمی که با آنها تماس می‌گیرید را در مدنظر قرار دهید. بزودی ترس شما هنگام فروش محصولات تان فرو خواهد ریخت.

۸ . قیمت‌گذاری مناسب داشته باشید

برای تعیین قیمت مناسب، از محصول مشابه رقبایتان تحقیق کنید. اگر محصول گران‌قیمتی دارید، آماده ارائه خدمات فوقالعاده به مشتریان خود باشید. قیمت را با توجه به “ارزش ذاتی” کالایتان تعیین کنید. اگر بتوانید کاری کنید که کالایتان برتر و لوکس‌تر به نظر برسد، می‌توانید قیمت بالاتری روی آن بگذارید.

۹ . فنون صحیح معامله را یاد بگیرید

معامله‌گران ماهر معمولاً به یافتن راه‌حلها و ترتیباتی که موجب رضایت طرفین بشود اهمیت زیادی می‌دهند.

آنها به دنبال چیزی که راه‌حل “برد-برد” نامیده می‌شود می‌گردند، که خشنودی طرفین را دربردارد.

معامله‌گران حرفه‌ای این سه خصوصیت را دارند

  1. آنها سوالات بجا می‌پرسند تا دقیقاً نیازهای شما را بفهمند.

  2. آنها صبور هستند.

  3. آنها آمادگی خوبی دارند.

خواندن این مقالات در این زمینه برای شما مفید خواهند بود

ترفندهایی برای فروش بیشتر

چگونه در شغل و تجارت خود جهش ایجاد کنیم ؟

۱۰ . عرضه محصولات‌تان تاثیرگذار باشد

در زمینه فروش محصولات، نحوه عرضه آنها به مشتری و مردم باید با خلاقیت همراه باشد.

۱۱ . به حفظ مشتری برای همیشه تمرکز کنید

“یکبار مشتری، همیشه مشتری”

یکبار که مشتری از شما خرید کرد، نباید پایان ارتباط شما با او باشد. روی برقراری یک ارتباط مستحکم با مشتری تمرکز کنید. این موضوع باعث اعتماد مشتری و افزایش ارزش محصول‌تان می‌شود.

۱۲ . به مشتریان بالقوه پیشنهادات جذاب و رایگان بدهید.

اگر امکان تست و بررسی محصول‌تان را به مشتری خود بدهید، به احتمال زیاد محصول شما را خواهد خرید. ویدئوی کوتاهی از محصول‌تان تهیه کنید و با یک کاتالوگ عالی به آنها بدهید و مشتریان‌تان را به هیجان بیاورید.

۱۳ . به مشتریان‌تان نمونه بدهید

اگر می‌خواهید فروش محصولات تان سرعت یابد ، به مشتریان درباره آن توضیح دهید و اگر امکان‌پذیر است نمونه کوچکی جهت تست به آنها بدهید و اعتماد آنها را جلب کنید. جلب اعتماد باعث سرعت و افزایش فروش می‌شود.

۱۴ . آگهی فروش‌تان باید شفاف و روشن باشد

یک یا دو تا –نه بیشتر- از مزایای محصول‌تان را برگزینید و آنها را بطور کاملاً واضح در تیتر آگهی فروش درج کنید. برای مشتریان‌تان به دقت مشخص کنید که محصول‌تان برایشان چه کاری انجام می‌دهد. اگر محصولاتتان مزایای متعددی دارد، آگهی‌های فروش محصولات تان را برای مشتریان متفاوت، متنوع گردانید تا آنها راحت‌تر محصول را بشناسند.

در زمینه ی فروش و روابط موثر در فروش پیشنهاد می کنیم دو کتاب صوتی برایان تریسی ترفند هایی برای فروش بیشتر و تاثیر روابط در فروش بیشتر در این زمینه را بشنوید.

 

دیدگاه‌ها 7

    salimyazdi

    مطالب بسیار مفیدی بود
    اگر طوری تنظیم کنید که ما مطالب ارزشمند شما را درس وار بخوانیم و بدانیم کدام مطلب را خواندیم قبلا فکر میکنم مفید تر هم باشد مثل سایت متمم
    متشکر