چگونه با یک پس انداز کوچک ثروتمند شویم ؟

” پولی را که بعد از خرج کردن باقی می ماند را پس انداز نکن، بلکه پولی را که بعد از پس انداز کردن باقی می ماند، خرج کن . “

زمانهای زیادی است که مردم در پی کشف راز ثروتمند شدن هستند.

در سال ۱۹۲۶ شخصی به نام جورج ساموئل کلاسون، کتابی به نام  ((ثروتمند ترین مرد بابل)) [The Richest Man In Babylon] نوشت.

در مورد جورج ساموئل کلاسون بیشتر بدانید

این کتاب در مورد یک داستان افسانه ای از یک مردی به نام Arkad بود که کاتب نسخه های خطی است و روزی، یکی از مشتریان خود را که مردی ثروتمند بود و به دیگران قرض می داد را متقاعد کرد که راز پولداری اش را برای او فاش کند.

با رعایت چند قانون ساده، شروع به پولدار شدن کنید …

چگونه با یک پس انداز کوچک، ثروتمند شویم ؟

چگونه با یک پس انداز کوچک ، ثروتمند شویم ؟

در ابتدا شروع به پس انداز کردن کنید

اولین اصلی که آن مرد پولدار به Arkad توصیه کرد این بود : (( قسمتی از درآمد خود را نزد خویش نگه دار.))

او در ادامه گفت : با کنار گذاشتن تنها ۱۰ درصد از درآمد خویش – به طوری که به هیچ عنوان برای خرج و مخارج به آن دست نزنی – به مرور زمان ملاحظه خواهی کرد که این میزان روز به روز افزایش می یابد. سپس بدون در نظر گرفتن این مقدار پول، شروع به کسب درآمد کن.

حتی بعد از مدت زمانی طولانی تر، این مقدار پول به دلیل قدرت سود مرکب بیشتر هم می شود.

به کنترل در آوردن قدرت سود مرکب

اگر تاکنون در مورد واژه سود مرکب چیزی نشنیده اید باید بگویم که این واژه در واقع به این معناست که : وقتی شما پس انداز خود را به یک صندوق سرمایه گذاری می سپارید، پس انداز شما ایجاد سود می کند و آن سود اندک، خود به تنهایی سود آفرینی می کند.

با گذشت زمانی مشخص و استفاده از قدرت سود مرکب، در نهایت میزان اندکی از پول به ثروت تبدیل می شود.

می توان گفت، سود مرکب یکی از آن دلایل کلیدی است که چرا باید برای خود پس انداز کنید. پس انداز کردن در شروع یک زندگی، امری بسیار ضروری است.

مقالات موفقیت

سرمایه گذاری کردن را فرا بگیرید

در حال حاضر، حتی قدرتمندترین تاجران دنیا هم در ابتدا اقدام به پس انداز کرده اند. آنها به عنوان قسمت مرکزی مدیریت مالی شان، پول خود را شبیه رهن سرمایه گذاری می کنند.

برای اینکه پس انداز کردن برای شما تبدیل به یک عادت شود، به محض گرفتن حقوق یا دستمزد خود، درصدی از آن را تعیین کنید و آن را به گونه ذخیره کنید که به خودتان حق دست زدن به آن را ندهید. اندوخته کردن آن را تا زمانی که به میزان مشخصی از نظر خودتان برسد ادامه دهید.

سپس آن را به بانک یا صندوق سرمایه گذاری منتقل کنید و یا در هر کار دیگری که مناسب می بینید، سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاریِ تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از درآمدتان، در نهایت به شما کمک خواهد کرد به یک ثروت دست یابید. پس برای خود پس انداز کنید و سپس چیزی را که کنار گذاشته اید از نو احیاء کنید.

این کار دو پیامد به دنبال دارد :

۱_ شما را مجبور می کند که کسب ثروت کنید

۲_ اگر برای کاری نیاز به پول بیشتری داشته باشید، این کار شما را مقیّد می کند که به دنبال راه های دیگرِ کسب درآمد باشید تا بتوانید پول لازم را بدست آورید.

هرگز برای ایجاد یک تغییر خیلی بزرگ در سبک زندگیتان، در پس انداز خود غوطه ور نشوید

از همین امروز شروع به پس انداز کردن کنید

این را تکلیفی از طرف من برای خود بدانید که باید انجامش بدهید. ده درصد از درآمد خود را محاسبه کنید و متعهد به پس انداز کردن آن مقدار شوید.

مهم نیست چه میزان باشد.خودتان را جوابگوی این موضوع بدانید که : مهمترین هدفی که شما قصد دارید برای آن پس انداز کنید چیست؟ اجاره خانه؟ و یا استعفا از شغل تان و تاسیس یک خیریه؟ و یا شاید هم شما خواهان استقلال مالی برای یک شغل با برند جدید هستید.

پس انداز را تنها به پول خاتمه ندهید؛ بلکه یاد بگیرید که چطور می توانید سبب پیشرفت خودتان شوید. با پیشرفت شخصی خود، موفقیت بیشتری را جذب زندگی تان کنید. با روی آوردن به تاکیدات مثبت در زندگی تان، آن را را زیربنای ارتقای شخصی و افکار مثبت خود قرار دهید.

در آخر، پیشنهاد می کنیم حتما کتاب صوتی ((ثروتمندترین مرد بابل)) را گوش کنید.

.

دیدگاه‌ها 0