چرا لبخند زدن، موفقیتتان را چهاربرابر می‌کند؟

تا به حال، توجه کرده اید که لبخند، چه قدر قدرتمند است؟ لبخند زدن، یکی از ساده‌ترین شگردهاییست که می‌توانید آن را برای افزایش سطح موفقیت در زندگی‌تان به کار بگیرید. برای استفاده از آن، هیچ تلاشی لازم نیست، ولی بسیاری از ما از کنار آن به سادگی عبور می‌کنیم.
شما تمامی اعمال و عاداتتان را خودتان انتخاب می‌کنید. وقتی تصمیم می‌گیرید که به عادات منفی پشت کنید و عادات جدید نیروبخشی را فرابگیرید، نتایج، شروع به عوض شدن می‌کنند و موفقیت شما، چند برابر می‌شود.
منتظر نباشید که کسی لبخندزدن را به شما یادآوری کند. هر چقدر می‌توانید لبخند بزنید و سعی کنید این کار، تبدیل به عادت همیشگی شما شود. یک نکته‌ی خوبش این است که لبخندزدن، آموزش نمی‌خواهد.

 

چرا لبخند زدن، موفقیتتان را چهاربرابر می‌کند؟

لبخند زدن، از این ۷ طریق، موفقیت شما را افزایش می‌دهد:

۱.احساس فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد

موفقیت، تا حد زیادی به حسی که دارید بستگی دارد. اگر احساس ضعف کنید، ممکن است عملکرد ضعیفی هم از خودتان نشان دهید. یکی از سریع‌ترین راه‌هایی که برای تغییر احساستان وجود دارد، لبخند زدن است. روزانه سه بار بیشتر لبخند بزنید و منتظر احساس بسیار متفاوتی باشید.

۲.در تحکیم روابط اجتماعی، به شما کمک می‌کند

اولین ملاقات با اشخاص، می‌تواند دلهره‌آور باشد و غالبا اولین دیدار، در مورد روابط آتی دو طرف، بسیار تعیین کننده است.
خود من اخیرا تصمیم گرفتم که هنگام ملاقات با اشخاص جدید، بیشتر لبخند بزنم و متوجه شدم که بهتر از قبل می توانم با غریبه‌ها ارتباط برقرار کنم.
لبخند زدن، روشی عالی برای نشان دادن نجابت، مهربانی و نوع دوستی شما به دیگران است. از دید علمی، وقتی لبخند می‌زنید، مطمئن‌تر، شایسته‌تر و خوش‌برخوردتر به نظر می‌رسید.

 

۳.تأثیر فزاینده لبخند

به عنوان یک کارآفرین، مدیریت ایده‌ها، محصولات، مفاهیم و نگرش‌های مردمی، ازجمله اساسی ترین کارهایی است باید انجام دهید. وقتی این کار را با لبخند انجام دهید، دقیق‌تر و کاردان‌تر به نظر می رسید. همچنین ثابت شده که هر فرد با لبخند زدن، می تواند ۹۰ درصد قابل اعتمادتر به نظر برسد.

بسیاری از افرادی که به خاطر بیزینستان با آن‌ها مواجه می شوید، یک سوال مهم در مورد شما در ذهنشان دارند: آیا شما قابل اعتماد هستید؟

هدف این نوشتار، صدور مجوز برای زدن لبخند دروغین یا فریب دادن دیگران با لبخند نیست. آنچه می خواهم بگویم این است که بهتر است خودتان را در شرایطی قرار دهید که باعث شادیتان شود تا این موضوع نیز به نوبه‌ی خود باعث شود لبخند بزنید.

 

۴.اعتماد به نفستان را افزایش می‌دهد

هر موقعیتی که در زندگی روزانه‌تان ممکن است با آن مواجه شوید، می‌تواند تحت تاثیر اعتماد به نفس شما قرار گیرد. یک راه سریع برای افزایش اعتماد به نفس، لبخند زدن است.

اگر کنش و واکنش‌های یک شخص دارای اعتماد به نفس را آنالیز کنید، خواهید دید که زبان بدن و حالات چهره این افراد، برداشت مثبتی از این افراد القا می کنند.

من هم مثل دیگران، در شرایطی فکر می کنم اعتماد به نفس بالایی دارم و وقتی نوبت عمل می شود، مثلا قرار است سخنرانی کنم، اعتماد به نفس، از بین می رود.

قبل از هر رویداد مهم، می‌توان با لبخند، اعتماد به نفس خود را تقویت کرد.

 

۵.لبخند، یک بیماری مسری زیباست

به مهمانی بروید و در یک جمع قرار بگیرید، حالا سعی کنید لبخند بزنید. اگر این کار را انجام دهید، متوجه خواهید شد که افرادی که در اطراف شما هستند، ناخودآگاه شروع به لبخند زدن می کنند. فکر می‌کنم برای روشن‌تر شدن موضوع، باید باز هم از علم کمک بگیرم.

همه‌ی ما، نورون‌هایی در بدنمان داریم که مثل آینه، به لبخند دیگران پاسخ می دهند. به همین خاطر است که می‌گویم لبخند زدن، مثل یک بیماری مسری عمل می کند. لبخند، کاتالیزور تغییرات مثبت است.

همه‌ی این ها، با یک لبخند زدن ساده که هم رایگان است و هم بدون زحمت، اتفاق می افتد. حتی اگر بدون دلیل لبخند بزنید، این، باز هم به همان اندازه روی افکار و احساسات شما، تاثیر مثبت دارد.

 

۶.اندروفین ترشح می‌شود

لبخند زدن، به آزاد شدن اندروفین در خون کمک می‌کند که باعث می‌شود احساس فوق العاده‌ای پیدا کنید.

اندروفین با تمرینات شدید و رابطه‌ی جنسی نیز ترشح می‌شود. داروهای مخدر را دور بیندازید، آن‌ها شما و موفقیتتان را نابود می‌کنند.

اگر فقط یک داروی شیمیایی برای شادی وجود داشته باشد، قطعا اندروفین است.

لبخند، همچنین به پایین آمدن سطح کورتیزول کمک می‌کند و از این طریق استرس را کاهش داده و باعث می‌شود احساس آرامش بیشتری کنید.

به نظر شما آرامش، شاد بودن و کمتر استرس داشتن، می‌تواند به شما کمک کند که موفق شوید؟

 

۷.لبخند زدن، احساسات و افکار منفی را آزاد می کند

داشتن یک روز طولانی و خسته کننده ی کاری و آمدن به خانه با توده ای از احساسات و افکار منفی، چیز عجیبی نیست.

وقتی ذهنتان از این دو چیز انباشته شده باشد، باز کردن ذهن و آزاد کردن آن ها، می تواند چالش سختی باشد.

لبخند زدن، یک روش سریع برای رها شدن از دست احساسات و افکار منفیست.

هر چه قدر از شر افکار منفی خلاص شوید، فضا بیشتری برای افکار مثبت خواهید داشت.

 

ترفندهایی برای خندیدن:

۱.با دوستانی که تو را می خندانند بیرون برو.

۲.یک نمایش کمدی که می تواند تو را بخنداند تماشا کن.

۳.به یک پادکست که لبخند بر لبت می آورد گوش کن.

 

 

 

دیدگاه‌ها 1