وقت انجام کار برای خودم را ندارم یک دروغ بزرگ است

همه‌ی ما روزهایی در زندگی داشته ایم که در آن‌ها از کارها طفره رفته ایم وقتی زمان رسیدن به اهداف می‌رسد یا وقتی بخواهیم یک کار شخصی را شروع کنیم این تعویق و طفره رفتن‌ها اولین دشمن ما خواهند بود.
در این جا چند روش به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید این تعویق‌ها را کنار گذاشته و به انجام امور بپردازید. امیدواریم این توصیه ها را در قلب خود جای دهید و با الهام گرفتن از آن‌ها به اهدافتان برسید. اگر شما نخواهید مراقب خودتان باشید چه کسی می تواند مراقب شما باشد؟

۱-زمانی وجود نخواهد داشت مگر این که خودتان آن را خلق کنید

خودتان وقت را بسازید

بیشتر وقت‌ها ما می گوییم که زمان کافی برای انجام کارهایی که قصد انجامشان را داریم، در اختیار نداریم. باید گفت که این در واقع خطای ماست. در موردش فکر کنید. برای کارهایی که برایتان مهمتر هستند زمان ایجاد کنید. اگر ما برای انجام اموری وقت نداریم به ین خاطر است که با خود می گوییم ایا این کار مهم است یا نه و برای کارهایی که برایمان مهم نیست وقت نمگی‌ذاریم. پس اگر کاری یا چیزی برایتان مهم است آن را به دست آوردید و برای آن زمان بگذارید.

۲- یک برنامه بنویسید تا ببنید چقدر وقت دارید.

یک برنامه بنویسید

خوب، شما تصمیم گرفته اید که این فلان کارها برایتان مهم اند و می خواهید به انجامشان برسانید اما هنوز مطمئن نیستید که وقت کافی برای انجام انها را دارید یا نه. یک برنامه تنظیم کنید تا متوجه شوید که دقیقا چقدر زمان در هفته دارید. این کار این فرصت را به شما می دهد که با دیدن این همه زمان های مناسب در طول هفته غافلگیر شوید. برنامه های یک هفته را روی کاغذ پیاده کنید و طبق ان عمل کنید. فکر میکنم از نتایج ان حیرت زده شوید.

۳- صبح ها یک ساعت زودتر بیدار شوید یا شبها یک ساعت دیرتر به خواب بروید.

زودتر از خوب بیدار شوید

اگر صبح ها یک ساعت زودتر بیدار شوید یا شبها یک ساعت دیرتر به خواب روید ، ۷ ساعت در طول هفته بیشتر وقت خواهید داشت که این تقریبا با یک روز کاری برایتان برابری می کند. بله ما در اینجا روز تعطیل اخر هفته را هم برایتان روز کاری حساب کردیم. به هترحال شما قصد دارید کاری را به انجام برسانید و چه اشکالی خواهد داشت اگر یک روز تعطیل را هم به کارهایتان اختصاص دهید. یک قربانی کوچک در این وهله میتواند فرصت های بی شماری را در اینده نصیبتان کند.

۴- زمان کمتری را به تلویزیون اختصاص دهید و بیشتر وقتتان را صرف خود کنید.

وقت بیشتری به خودتان اختصاص دهید

تلویزیون یکی از خورنده های وقت است.خیلی وقت ها بدون توجه به برنامه تلویزیونی وقت خود را مقابل ان به هدر می‌دهیم.بهتر است تنها برنامه هایی که برایتان مهم اند را تماشا کنید و بقیه وقت را به دیگر امور اختصاص دهید. اگر متوجه شدید حتی تماشای برنامه های مهم هم وقت زیادی از شما می گیرند بهتر است یک هفته از دیدن ان اجتناب کنید.روی اهدافتان تمرکز کنید و از حاشیه ها دوری کنید و به نتیجه کار خود فکر کنید. این برنامه های تلویزیونی تکگرار خواهند شد ولی زمان از دست رفته هرگز.

 

۵- روی یک تقویم علامت بزنید تا زمان سررسید کارها را فراموش نکنید.

از تقویم استفاده کنید

یک تقویم اختصاصی بزرگ برای خود تهیه کنید و سررسید های مهم را با علامت ضربدر قرمز روی آن مشخص کنید تا از نظر و ذهن تان دور نشود. حداقل فایده این کار این است که خواهید دانست چقدر وقت برای انجام ان کار دارید. اگر اهدافتان قابل رویت باشند رسیدن به ان ها آسان تر خواهند بود.

امیدواریم این توصیه‌ها را برای داشتن نتایج بهتر در کارهایتان به کار گیرید. فراموش نکنید بزرگ ترین دروغی که می‌توانید به خودتان بگویید این است که من وقت کافی برای انجام کارهایم ندارم. این نوصیه هارا عملی کنید تا به یقین برسید.

دیدگاه‌ها 1