موفقیت های کوچک را در راه رسیدن به اهداف تان ، ارج نهید

یکی از مسایلی که بیشتر مردم با آن مواجه می شوند این است که متاسفانه آنها در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود ، از ارزش نهادن و اهیمت دادن به موفقیت های کوچکی که در این مسیر به دست می اورند، غافل شده و آنها را ارج نمینهند..اگر چه رسیدن به موفقیت بزرگ شکل و احساس دیگری دارد ولی باید این مساله را هم در نظر داشت که برای رسیدن به اهداف بزرگ ، می بایست انها را به اهداف و برنامه های کوچک تر که قابلیت مدیریت بهتری داشته داشته باشند تقسیم کرد. فایده این کار این است که در مسیر تحقق اهدافتان با استرس و تنش های کمتری مواجه خواهید شد و شانس موفقیت تان را افزایش میدهید.

این طرز فکر غالب ، که تنها موفقیت های بزرگ را باید جشن گرفت ، طرز فکر اشتباهی است . این طرز فکر اشتباه باعث میشود که شما هر قدم مهمی که در راستای رسیدن به اهداف تان برداشته اید را نادیده بگیرید. در حالیکه اگر به هر گامی که در مسیر رسیدن به اهداف تان برداشته اید ارزش قایل شوید باعث میشود که ادامه مسیر را با انگیزه بیشتری ادامه دهید.

همه مردم این فرصت را دارند که در تمام مراحل کاری و زندگی خود احساس موفقیت داشته باشند چرا که این احساس ، نوعی عامل ایجاد انگیزه در افراد به حساب می اید.وقتی بدانیم که داریم درست عمل میکنیم یا وقتی شاهد پیشرفت های خود باشیم ، می خواهیم که این حس و حال تا پایان راه با ما باشد .

برای داشتن این احساسات و حال خوب کافی است که در طرز فکرمان یک تغییر ایجاد کنیم و آن این است که یاد بگیریم به کوچکترین موفقیت هایی هم کسب میکنیم اهمیت دهیم و بدانیم هر قدم کوچکی که در مسیر اصلی برمیداریم ، قدمی مهم و سرنوشت ساز است.

 

به خودتان جایزه بدهید!

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد چنین انگیزه ای در وجود خودمان این است که با کسب هر پیروزی کوچک به خودمان جایزه دهیم. این یک حقیقت اثبات شده است که سیستم پاداش دادن مردم را با انگیزه تر میکند و انها را به ادامه کار ترغیب مینماید.
بهتر است لیستی از پاداش های کوچک و بزرگ برای خود تهیه کنید. یادتان باشید این در تهیه این لیست ، پاداش ها را به صورت کلی عنوان نکنید بلکه به روشی شخصی تر این کار را انجام دهید . پاداش هایی را که روزانه یا هفتگی به خود اختصاص میدهید باید از نوع کوچک باشند تا برایتان مقرون به صرفه تمام شوند.
اما پاداش هایی که ماهیانه یا در اتمام یک کار بزرگ به خود اختصاص میدهید میتواندد از نوع بزرگتر باشند . معنا ، انگیزه و دانش به خودتان میتوانند فاکتورهایی باشند که شما را در کارتان مصمم تر نگه دارند. به خاطر داشته باشید که کارهای بزرگتر را به امور کوچکتر تقسیم نمایید تا ندیریت انها راحت تر شود و در مسیر اهدافتان به خوداتن و موفقیت هایتان ارج نهید تا مسیر را با انگیزه تر طی کنید.

فاکتور کلیدی در کسب موفقیت این است که دریابیم چه چیزی روی ما جواب میدهد . هیچ کسی نمیتواند تشخیص دهید چه عاملی میتواند انگیزه را در ما بیشتر کند و تنها خودمان هستیم که در این امر میتوانیم به خودمان کمک کنیم.در راه رسیدن به موفقیت هایتان این چند مورد را به خاطر داشته باشید:

۱- هدف داشته باشید.
۲- اهدافتان را به موارد کوچکتر که قابلیت مدیریت بهتری داشته باشند تقسیم کنید.
۳-در مسیر رسیدن به موفقیت ، پاداش های کوچک و بزرگ برای خود تعریف کنید.
۴- وقتی در هر قدمی موفق شدید ف به خود پاداش دهید.
فکر میکنم این سیستم بتواند برایتان ایجاد انگیزه کند تا با آن به اهداف نهایی خود برسید.

https://successstory.com/inspiration/celebrating-the-small-successes-we-have-along-the-way-to-our-goals

دیدگاه‌ها 0