شش ایده‌ی خلاقانه برای طراحی داخلی منزل

یکی از بهترین احساساتی که یک انسان می‌تواند داشته باشد، احساسی است که پس از برگشت به یک خانه‌ی گرم و دنج به او دست می‌دهد. این احساس، وقتی که چیدمان آن خانه به خواست و سلیقه‌ی خودش باشد، قوی‌تر هم می‌شود. بدون این احساسات، خانه، همانند دیگر فضاهایی خواهد بود که انسان، روزانه در آن به سر می‌برد. از این رو سعی کنید خانه‌ی خود را متناسب با شخصیت و سبک شخصی زندگی‌تان طراحی کنید.

شرکت‌ها و طراحان بسیاری وجود دارند که برای دکوراسیون منازل، مبلمان و وسایل تزیینی تولید می‌کنند، در نتیجه به راحتی می‌توانید وسایل مورد نیاز منزلتان را تهیه کنید، اما اگر در خود،خرده ذوق و مهارتی می‌بینید، پیشنهاد می‌کنیم با ایده گرفتن از پروژه‌های DIY، چیدمان خانه‌ی خود را با کمک دست‌های خویش، طراحی و تزیین کنید.

در این مقاله، چند پیشنهاد خلاقانه ذکر می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را در طراحی نمای داخلی منزل خود، بکار بگیرید. این ایده‌ها، می‌توانند فضای خانه‌ی شما را لذت بخش‌تر و جذاب‌تر و درنتیجه، تمایل شما برای هر چه سریع‌تر رسیدن به خانه را بیشتر کنند.

 

شش ایده‌ی خلاقانه برای طراحی داخلی منزل

 

۱- مبلمان DIY

این امر بر کسی پوشیده نیست که تغییر دکوراسیون بسیار لذت بخش است. ولیکن تغییر دکوراسیون، نیاز به خریدن مبلمان جدید و چیدمان مجدد آن‌ها دارد. اما فکر می‌کنید اگر شما با یک روش مبتکرانه‌ی کاملا شخصی، یا با ایده گرفتن از برنامه‌های DIY چیدمان منزلتان را دچار تغییر و تحول کنید چه می‌شود؟ از آنجایی که آنچه ساخته شده مطابق سلیقه‌ی شخصی شماست و برای آن زحمت زیادی کشیده اید، مطمئنا قدر آن را بیشتر خواهید دانست و آن را بیشتر از دیگر وسایل خانه، دوست خواهید داشت و از آن لذت بیشتری خواهید برد. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک وسیله‌ی کوچک، مثل یک میز قهوه‌خوری بسازید، چون این میز بدون شک چیزیست که شما به آن نیاز دارید و هر روز از آن استفاده خواهید کرد، ضمن اینکه قرار نیست خیلی از آن، کار بکشید و همچنین می‌توانید در ساخت آن از پالت استفاده کنید، از این رو این مورد، برای پروژه‌ی دست ساز شما، عالیست. برای ساخت آن، تنها به چند ابزار مثل رنگ و چوب احتیاج دارید که در هر مغازه‌ی ابزار فروشی پیدا می‌شوند. ابزار مهمتر شما، علاقه‌ی شما به آموزش در مورد ساخت میز قهوه خوریست. بنابراین به دنبال یک فیلم آموزشی در خصوص دستورالعمل‌های ساخت میز باشید. اگر ساخت میز قهوه‌خوری، مورد علاقه‌ی شما نیست، می‌توانید گزینه‌ی دیگری، مثل قفسه‌ی کتاب، قاب عکس، جعبه و یا هر چیز کوچک دیگر را انتخاب کنید.

۲- رنگ‌آمیزی دیوارها

یکی از ویژگی‌هایی که فضای داخل خانه را با خارج آن متمایز می‌کند، رنگی است که روی دیوارها و مبلمان دیده می‌شود. احتمالا تا به الان دیده اید که برخی افراد، یکی از دیوارهای خانه‌ی خود را با توناژ پر رنگ و بقیه‌ی دیوارها را با رنگهای خنثی رنگ‌آمیزی می‌کنند. برای مثال، همه‌ی دیوارهای اتاق خواب شما می‌تواند با رنگ بژ رنگ‌آمیزی شود به جز یک دیوار، که آن را می‌توانید با رنگ قرمز یا آبی و یا هر رنگ دیگر رنگ کنید. این نمونه رنگ‌آمیزی، اتاقی با ویژگی خاص و چشم‌انداز جالب به شما ارایه می‌دهد .

گزینه‌ی پیشنهادی دیگر، استفاده از رنگ‌های متضاد برای رنگ‌آمیزی دیوارها ست. برای مثال، رنگهای قرمز و سبز، و یا صورتی و نارنجی. حتما نیاز نیست همه‌ی اتاق به این روش رنگ‌آمیزی شود. حتی می‌توانید چند چیز کوچک را باهم دیگر ست کنید. مثل در و فرش، و یا یکی از دیوارها و در. می‌توانید با اعمال کردن یک مورد خاص در خانه‌ی خود، منزلتان را از دیگر خانه‌ها متمایز کنید.

 

۳- کف شیشه‌ای

به کسانی که به دنبال یک ایده‌ی منحصر به فرد هستند، کف شیشه‌ای پیشنهاد می‌شود. اگر همه یا قسمتی از کف پذیرایی خود را از جنس شیشه بسازید، با انعکاس نور، شاهد یک گالری از تصاویر زیبا و جذاب خواهید بود.

۴- وسیله چند منظوره

افرادی که به وسایل چند منظوره علاقه دارند، بدون شک، یک کاناپه‌ی چند منظوره نظر آن‌ها را به میزان زیادی به خود جلب خواهد کرد. این وسایل از نظر آن‌ها بسیار سودمند هستند چون با این کار، می‌توانند با یک تیر، چند نشان بزنند و از طرف دیگر با صرفه جویی مالی، قادر خواهند بود وسایل دیگری برای خانه‌ی خود بسازند یا خریداری کنند. در واقع، این عمل، یک حرکت اقتصادی هوشمندانه است.

برای مثال می‌توانید آینه‌ای داشته باشید که وقتی آن را باز می‌کنید، در دو سایز ظاهر شود، و یا میز غذا خوری داشته باشید که وقتی قسمت بالای آن را بر می‌دارید، تبدیل به یک میز بیلیارد شود.

یک ایده‌ی خلاقانه دیگر، استفاده از فضای زیر ایستگاه پله به عنوان کمد است. اگر با دقت تعمق کنید در میابید که می‌توانید از این فضای به ظاهر غیر قابل استفاده، بهترین استفاده را بکنید.

برای مثال می‌توانید در زیر هر پله، کشویی را به طور مخفیانه تعبیه کنید و یا از فضای کنار پله‌ها، به عنوان قفسه‌ی کتاب یا پستو بهره ببرید.

۵- باغچه‌ی عمودی

اگر به گل و گیاه علاقه خاصی دارید، ولی فضای مناسب و کافی جهت پرورش آن‌ها در اختیار ندارید، پیشنهاد ویژه‌ی ما، باغچه‌ی عمودی است. این نوع باغچه در واقع یک قفسه‌ی کتاب است که به جای نگه داشتن کتاب قرار است گیاهان کوچک و بزرگ را در خود جای دهد . شایان ذکر است که می‌توان این باغچه را حتی در آشپزخانه به منظور پرورش گیاهان خوراکی تعبیه کرد تا به هنگام پخت و پز، به راحتی از آنها استفاده کنید. حتی می‌توان از این نوع باغچه، به عنوان یک وسیله‌ی تزیینی بهره برد. به این منظور، اقدام به پرورش گل و گیاه تزیینی زیبا و شاداب روی قفسه‌ی کتاب و یا باغچه‌ای که با تکیه بر دیوار روی پایه‌های خود ایستاده، بکنید. این ترفند طراحی، به شما این امکان را می‌دهد که انواع مختلف و متعدد، گیاهان را پرورش دهید.

۶- سرامیک‌های رنگی

مورد دیگر، استفاده از سرامیک‌های رنگی در جهت تولید یک طرح زیبا و یا ساخت یک پوشش برای منزل است. می‌توانید با پیاده کردن یک طرح، مثل قرار دادن سرامیک‌های کوچک در مرکز و قرار دادن سرامیک‌های بزرگ و بزرگتر در ردیف‌های بعدی، یک فرش سرامیکی تولید کنید که برای مردمان ساکن نواحی ساحلی بسیار کاربردی است؛ چون با عملی کردن این ایده برای آن‌ها، آن‌ها می‌توانند بدون نگرانی از بابت خراب شدن فرش‌های خود در اثر ریختن شن روی آن‌ها، بطور آزادانه در بیرون یا محیط خانه، راه بروند. این سرامیک‌ها، همچنین برای نواحی گرم نیز مناسبند، چون حس سرما از خود آزاد می‌کنند.

علاوه بر موارد گفته شده، شما می‌توانید با ترکیب سرامیک‌های رنگی و سفید، یک قاب عکس یا یک طرح تزیینی خلق کنید.

راه‌های زیادی برای تزیین خانه وجود دارند که هر کدام در نوع خود می‌توانند بی نظیر باشند. مواردی که ذکر شد را در خانه‌ی خود پیاده کنید. اجازه دهید جای جای خانه شما ردپایی از هنر شما باشد.

دیدگاه‌ها 1