۶ راه برای آنکه موتور حرکت خود به سوی اهدافتان را روشن کنید

شما برای دست یابی به ارزشمندترین اهدافتان نیازمند یک نقشه راه مؤثر، راهکارهای پیروزی، و تعهدی تزلزل ناپذیر هستید. این عناصر اجزاء تشکیل دهنده پیشرفت مداوم شما به سوی اهدافتان هستند. با این حال  آن ها به تنهایی کافی نیستند.

باز هم هر روز لازم است دست به عمل بزنید. این عمل باید عملی همه جانبه باشد. نه عملی که هر از گاهی صورت گیرد. ترس از شکست، فقدان انگیزه، و به تعویق انداختن کارها همیشه بر سر راه شما سنگ خواهند انداخت.

 

Victory

در این جا ۶ روش برای غلبه بر آن نیروها و شروع سریع پیشرفت تان ذکر شده است:

 

فقط شروع کنید

بیش از حد فکر نکنید. نمی خواهد عالی ترین نقشه را طرح کنید. برای هر مانعی که با آن رو به رو می شوید نگران نشوید. این کارها همه حساسیتی به وجود می آورند که می تواند شما را از عمل بازدارد.

موانع روحی و افکار محدود کننده را که سبب کند شدن سرعت تان می شود حذف کنید. عاداتی را پرورش دهید که سبب می شود حرکت شما به سوی رویاهایتان آسان تر شود. شما می توانید برای خودتان اهدافی هفتگی تعیین کنید که به جای نتیجه بر تلاش استوار باشند.

برای مثال، هدف تان را این قرار دهید که به جای دست یابی به اهدافی خاص هفته ای ده ساعت کار کنید. این مشوقی است برای دست به کار شدن. در ابتدا نتیجه گرایی بیش از حد می تواند شما را فلج کند.

این عادت را در خودتان پرورش دهید که بدون توجه به آنچه احساس می کنید دست به عمل بزنید (مخصوصاً زمانی که احساس شک، نا امنی و راحت نبودن می کنید). شما در طول مسیر یاد خواهید گرفت و خودتان را مطابق با شرایط تغییر خواهید داد. مؤثرترین راهکارها و مسیرها تنها زمانی خودشان را آشکار خواهند ساخت که شما از طریق آزمون و خطا تجربه کافی را به دست آورده باشید.

“راه رسیدن به موفقیت دست زدن به اقدامی همه جانبه و از روی اراده است.” – تونی رابینز

 

اهداف بزرگتری تعیین کنید

اگر شما واقعاً عطش سیرناپذیری برای دست یابی به اهدافتان داشته باشید، نیاز به انگیزه نخواهید داشت. آنچه محرک شماست این است که چه چیز شما را به پیش می راند. دست به عمل شدن به طور طبیعی و بی اراده خواهد آمد. شما تنها بر یافتن بهترین راه برای رسیدن به هدف تان تمرکز خواهید کرد.

الون ماسک نیاز ندارد هر روز صبح خودش را به زور به محل کارش بکشد. اهداف او آنقدر هیجان انگیزاند که او نیاز به جستجوی اراده و انگیزه ندارد.

اگر اهداف شما معمولی باشند، تلاش تان هم در سطح متوسط قرار خواهد گرفت. شما مجبور خواهید بود به زور راه تان را به سوی اهدافتان بکشید. اگر شما کارهایتان را به تعویق می اندازید و هدفی بدون زرق و برق تعیین می کنید، ممکن است مشکل این باشد که شما به اندازه کافی به اهدافی که دنبال می کنید اهمیت نمی دهید.

این منجر به عملکردی بدون انگیزه می شود. راه حل ساده ای برای آن وجود دارد. اهدافی تعیین کنید که شما را راه انداخته و هیجان زده کند.

 

دلیل خود را بدانید

آیا می دانید چرا برخی اهداف خاص را دنبال می کنید؟ اگر پاسخ تان نه است، قدمی به عقب بردارید و به درک روشنی از انگیزه هایتان برسید. ممکن است متوجه شوید که دارید با سرعت تمام به سوی اهدافی اشتباه می شتابید. اگر شما به پیشرفت چشمگیری دست یابید اما به مقصد اشتباهی برسید، به جای اینکه احساس شادی برای رسیدن به اهدافتان کنید، احساس خواهید کرد که زمان تان را تلف کرده اید.

اگر متوجه شوید که در حال حاضر در مسیر اشتباه هستید، مشکلی وجود ندارد. از این به عنوان فرصتی برای جهت دهی مجدد تلاش تان برای دست یابی به اهداف مورد علاقه تان استفاده کنید. سپاس گذار باشید که به درک روشنی رسیده اید که سبب شده از نو بر روی هدفتان تمرکز کنید.

همینکه اهدافتان با ارزش ها و اولویت هایتان در یک راستا قرار بگیرند، شما آن ها را با اراده و تعهد بیشتری دنبال خواهید کرد. دانستن علت زیربنایی تان به شما انرژی فراتر از حد معمول خواهد داد تا پیشرفت کنید.

 

پیروزی های کوچک را جشن بگیرید

در مسیرتان به سوی موفقیت، شما موانع و شکست های بسیاری را تجربه خواهید کرد. همیشه مشکل جدیدی برای حل کردن وجود خواهد داشت. گاهی اوقات شما احساس نگرانی و اضطراب خواهید کرد. شما از خودتان خواهید پرسید که آیا در مواقع مناسب و میزان صحیح بر روی هدف تان کار می کنید یا نه.

نسخه ای که برای  درمان این نگرانی ها می توان پیچید این است که پیروزی های کوچک را جشن بگیرید. هدف تان را به مقاصد کوچک بیشتری تقسیم کنید و هر زمان که به یکی از آن ها می رسید به خودتان تبریک بگویید. برای تلاش و تعهد خودتان کف بزنید.

همینکه شما عادت پر و بال دادن به پیروزی های کوچک را در خودتان پرورش می دهید، بیشتر تمرکزتان را بر رویارویی با چالش بعدی قرار می دهید تا فکر کردن به ده چالش بعدی. باور شما به توانایی تان در موفقیت زمانی چند برابر میشود که پیشرفتی را که حاصل کرده اید به چشم ببینید.

 

عادت های خوب به وجود آورید

تا جایی که می توانید سوار موج انگیزه شوید. با این حال نمی توانید بر آن تکیه کنید. شما نمی توانید انگیزه را در تقویم تان برنامه ریزی کنید. و نمی توانید پیش بینی کنید که تا چه موقع دوام داشته باشد.

شما همچنین نمی توانید تنها بر نیروی اراده تکیه کنید. همینکه تصمیمات بیشتری می گیرید و از توانایی های شناختی تان کار می کشید نیروی اراده تان تحلیل می رود. زمانی که مخزن انگیزه و اراده تان خالی می شود، این عادت ها هستند که برای ادامه راه می توانید بر آن ها تکیه کنید.

عادت ها به شما این فرصت را می دهند که به شکل خودکار و غیرارادی  و بدون استفاده از نیروی ارزشمند ذهنی تان وظایفتان را به انجام رسانید.

به جای اینکه هر هفته این تصمیم را بگیرید، می توانید هر هفته و هم زمان و در یک مکان این کار را انجام دهید. هر چه تصمیماتتان را بیشتر به شکل خودکار در آورید، انرژی ذهنی بیشتری برای مهمترین فعالیت هایتان کنار می گذارید (همچون یافتن راه حل های خلاقانه). عادت هایی را بپرورانید که به موفقیت ختم می شوند.

“شخصیت ما را آنچه مکرراً انجام می دهیم شکل می دهد. بنابراین کمال یک عمل نیست بلکه یک عادت است.” – ارسطو

 

برای موانع و شکست ها برنامه ریزی کنید

افراد زیادی هستند که آنچه را شما می خواهید به دست آورده قبلاً کسب کرده اند. این عالی است. شما می توانید از تجربه آن ها به نفع خودتان استفاده کنید. سفر آن ها را مطالعه کنید. ببینید آن ها کجا با موانع عمده رو به رو شده اند. شما می توانید برای رویارویی با همان موانع در مراحل مشابه سفرتان برنامه ریزی کنید. شما می توانید از آنچه باید انتظار داشته باشید اطلاع پیدا کنید.

شکست ها و موانع  باز هم طعم بدی خواهند داشت. آن ها باز هم بازدارنده خواهند بود. اما آن ها شما را شگفت زده نخواهند کرد. شما برای آن ها آماده خواهید بود. شما زمان آن را خواهید داشت که راهکارهای مؤثر برای غلبه بر این موانع  پیدا کنید و به سوی خط پایان خودتان را به پیش ببرید.

دیدگاه‌ها 4

    ahmad62

    واقعن به این نتیجه رسیدم که باید شروع کرد و منتظر نباشید که همه چیز واسه شروع آماده باشه

سبد خرید