تغییر سری در طرز تفکر برای دست یابی به سطح بالاتر موفقیت

 

آیا احساس می کنید که هرگز قرار نیست به رتبه بالاتری در میزان درآمد، خودکفایی یا موفقیت تجاری برسید؟ آیا واقعیت را همان طور که هست دوست داشته و هرگز به دنبال تغییر آن نخواهید بود؟

این برای بسیاری از افراد صدق کرده و ناخوشایند است. اما قرار نیست همیشه همین طور باشد. واقعیت قطعی نیست و تنها بازتابی است از طرز تفکر فعلی تان. بیلیون ها متن و کدی که در اعماق ذهن ما برنامه ریزی شده اند واقعیتی را که ما با آن زندگی می کنیم می سازند.

این اطلاعات و روشی که ما از آن استفاده می کنیم با سیستم عامل یک کامپیوتر فرقی ندارد: این ساختار دارای قابلیتی باور نکردنی برای ارتقاء و به روز رسانی است. اما هنوز هم برخی افراد زندگی شان را با استفاده از نسخه های ابتدایی و ساده می گذرانند.

 

تغییر سری در طرز تفکر برای دست یابی به سطح بالاتر موفقیت

تصور اینکه چیزها همیشگی هستند و دست نکشیدن از واقعیت هایی راحت طلبانه که ما برای خودمان به وجود آورده ایم، علت اصلی در جا زدن افراد است. بسیاری از مردم از آنچه من طرز فکر ثابت می نامم برخوردارند، اما برای موفقیت لازم است شما آن را به طرز تفکر رشد تبدیل کنید.

همین که شما این کار را انجام دهید، با ارتقاء واقعیت تان با استفاده از این تغییرهای هوشمندانه در طرز تفکر، قدم جای پای برخی از موفق ترین کارآفریننان بگذارید:

  1. “می شود” را به “باید” و “می توان” را به “می خواهم” تغییر دهید

کارهای بسیاری وجود دارد که ما فکر می کنم که “می شود” یا “می توانیم” انجام دهیم، اما بیشتر اوقات گامی فراتر از این برنمی داریم. تمام چیزهای با اهمیت را به ذهن تان آورده و هر یک را به “باید” و “انجام خواهم داد” تبدیل کنید. شما نه تنها قاطعیت بیشتری پیدا می کنید بلکه از احترام دیگران نیز برخوردار شده و به چیزهای بیشتری که آرزویشان را دارید دست می یابید.

“بدون تغییر پیشرفت غیرممکن است، و کسانی که قادر به ایجاد تغییر در ذهنشان نیستند، نمی توانند هیچ چیزی را تغییر دهند.” – جورج برنارد شا

  1. در تعریف مجدد شکست آن را گامی نزدیک تر به موفقیت بنامید

اگر شما مرتکب اشتباه نمی شوید، پس چندان که باید به جلو حرکت نمی کنید. و اگر پیشروی تان چندان قابل توجه نباشد به سطح بالاتر موفقیت دست نخواهید یافت. از دیدگاهی همچون مخترعان بزرگ جهان، ورزشکاران، و کارآفریننان به موانع و شکست ها نگاه کنید: از نظر آن ها شکست گامی است که در مسیر پیروزی شما را یک قدم جلوتر می برد.

  1. دیگر نگران این نباشید که دیگران چه فکر می کنند

بیشتر مواقع ما برای اینکه دیگران چه فکر می کنند اهمیت قائل می شویم. شما چه می کردید اگر ترس از خجالت، انتقاد، و قضاوت از ذهن تان پاک می شد؟ آیا این شغلی را که در سر داشتید شروع می کردید؟ آیا آن حرفه را راه می انداختید؟ اجازه ندهید ترس های خیالی که نشانگر هیچ خطر واقعی نیستند شما را عقب نگه دارند.

  1. به همان اندازه که به دیگران اعتماد دارید به غرایز و عقاید خودتان نیز اعتماد کنید

اگر ما به خودمان باور نداشته باشیم، هیچ کس دیگری هم باورمان نخواهد کرد. اگر شما ایده ای را برای افرادی توضیح می دهید یا اگر سعی می کنید یک شریک تجاری را برای یک معامله قانع کنید، موضوع هر چه که باشد، اگر زبان بدنتان، رفتارتان و لحن صدایتان نشانگر عدم قطعیت و شک باشد، باید خودتان را بازنده بدانید.

  1. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

ممکن است شما موفق تر از همکلاسی دوران کودکی تان یا حتی معلمانتان باشید، اما این نشانگر هیچ چیز در رابطه با رشد فردی و پتانسیل شما نیست. خود قبلی تان را به عنوان مقیاس پیشرفت به کار بگیرید و همیشه سعی کنید بهتر از آنچه دیروز بودید باشید.

  1. خودتان را به عنوان بزرگ ترین سرمایه گذاری تان ببینید

برای پیشرفت همیشگی در تجارت، آنچه شما را به پیش می برد – یعنی بدن و ذهن تان – باید در بهترین وضعیت و در صدر فهرست اولویت هایتان باشد. هر سرمایه گذاری که برای خودتان انجام دهید، چه عضویت در یک باشگاه ورزشی باشد، چه گذراندن کلاس های رشد فردی و چه ماساژ هفتگی، همگی تا ابد با شما بوده و به شما کمک می کنید با سرعت و سلامتی بیشتر به جایی که می خواهید برسید.

  1. برای کسی که در آینده هستید به اندازه کسی که در حال حاضر هستید ارزش قائل شوید

ترجیح دادن شخصیت فعلی مان به کسی که در آینده هستیم سبب می شود کارها را مدام به تعویق انداخته، سریعاً تسلیم وسوسه ها شده و نهایتاً سرعتمان را از دست بدهیم. دید بازتری نسبت به خودتان داشته باشید و فکر کنید که چطور اقدامات امروزتان جایگاه و شخصیت شما را در آینده تحت تأثیر قرار خواهد داد.

  1. به جای کمیاب بودن به فراوانی فکر کنید

همیشه در فکر یک ایده طلایی یا قردادی افسانه ای بودن جذاب اما بسیار محدود کننده است. تا زمانی که دیگران هستند، پول هم وجود دارد، و تا زمانی که پول هست قراردادهای سرنوشت ساز، فرصت های از دست ندادنی و ایده های نوین وجود دارد. خودتان را با آنچه کمیاب به نظر می رسد محدود نکنید وقتی که در واقعیت فراوانی در چیزهای عینی و ملموس است.

  1. تصمیم بگیرید که مسئولیت کامل خودتان و موفقیت تان را به عهده بگیرید

ما انتخاب چندانی در رابطه با زادگاه خود یا توانایی های ذاتی که از آن برخورداریم نداشتیم اما در قبول جایگاهمان در جهان و به کارگیری توانایی هایمان در بالاترین سطح انتخاب با ماست. بسیاری از افراد این مسئولیت را نمی پذیرند و منفعلانه در زندگی به پیش می روند در حالی که افرادی که واقعاً تغییر به وجود می آورند با آغوش باز نقش شان را و هدایای زندگی به خودشان را می پذیرند.  “آنچه از ما فردی دانا می سازد تجارب گذشته مان نیست بلکه قبول مسئولیت برای آینده است.” – جورج برنارد شا

  1. هرگز خودتان را نفی نکنید

ما اغلب از افکارمان برای توجیه کارهای بیهوده استفاده می کنیم تا احساس خوبی داشته باشیم و این رفتار را عادی به حساب می آوریم. دادن بعدی منطقی به کارهایمان و بهانه آوردن فقط شکلی از مقاومت در برابر تلاش است. هرگز از مسیر نفی خود عبور نکنید زیرا انتهای آن نارضایتی و عدم نتیجه گیری است، پس سعی کنید در عوض راه تلاش و رشد را برگزینید.

  1. بیشتر از نتیجه به فرایند عشق بورزید

آن راه به سوی موفقیت همان چیزی است که قهرمانان را می سازد. اگر شما همین حالا آمادگی حرکت به سطح بالاتری از موفقیت را ندارید، به احتمال زیاد هرگز موفق به این کار نخواهید شد. با ادامه مسیر سفرتان، انجام تلاش کافی، و غلبه بر موانع است که شما تبدیل به شخصی خواهید شد که لازم است باشید.

دیدگاه‌ها 3

    ahmad62

    به نظرم این نکته آخر خیلی مهمه. عادت کردیم فقط دنبال نتیجه باشیم از همون شروع میخوایم ببینیم آخرش چی میشه ، به نظرم اون مسیری که طی میکنیم خیلی مهمتره

سبد خرید