چگونه در برخورد اول حرفه‌ای تر عمل کنید؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

برای رسیدن به موفقیت و ایجاد روابط خوب، اعمال یک تاثیر فوق العاده قوی بر روی افراد آن هم در وهله ی اول کاملا ضروری و حیاتی است.

یونانی های باستان با بررسی تاثیر ارتباط افراد بر یکدیگر به این نتیجه رسیدند که فرایند ارتباط جمعی از سه قسمت تشکیل می شود که عبارتند از : شخصیت /ethos ، ترحم /pathos و عقل logos

شخصیت افراد به عنوان اخلاق آن ها شناخته می شود. این مورد به چیزی که شما هستید و مهمتر از آن،  چیزی که شما از دید دیگران هستید اطلاق می شود.

در حیطه ی کسب و کار و تجارت، چگونگی ذهنیت افراد از شما به میزان زیادی، تعیین کننده ی نفوذ شما بر آن هاست که به شدت اعتبار شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

به منظور سنجش اعتبار شخصی، اعمال شما اعم از کارهایی که از اعتبار شما می کاهد یا می افزاید و همچنین ظرفیت نفوذ شما بر دیگران محاسبه می شود.

مقالات موفقیت

اهمیت تاثیر اولیه

شاید شما نیز این جمله را شنیده یید که برای اِعمال یک تاثیر خوب بر افراد  بیشتر از یکبار فرصت ندارید.

حقیقت این است که شما هر فرد را تنها یک بار برای اولین مرتبه می بینید، و او در همان ۴ ثانیه ی نخست ملاقات، شما را مورد قضاوت قرار می دهد و میزان زیادی از قضاوت وی در همان ۳۰ ثانیه ی اول برخورد، به نتیجه می رسد.

از مشاوران پرسنل آمریکایی که متشکل از مردان و زنانیست که موظف به استخدام افراد با کفایت برای ارگان ها و شرکت ها هستند، نظرسنجی ای صورت گرفت و مشخص شد که همه ی آن ها در مورد این موضوع که “در همان ۳۰ ثانیه نخست جلسه ی مصاحبه، در مورد استخدام کردن یا نکردن افراد تصمیم گیری می کنند.” اتفاق نظر داشتند.

هر چیزی که بر روی ذهنیت افراد از شما دخالت داشته باشد، حائز اهمیت است. در واقع هر چیزی اگر تاثیر خوبی نداشته باشد حتما تاثیر بد خواهد داشت.

اگر شما کنترل خوبی روی حرکات فیزیکی خود ندارید بهتر است تمرکزتان را بر روی لباس و نظافت خود بگذارید.

به طور کلی، ما فرض را بر این می گذاریم که یک شخص با وجود تمام هوشیاری و اختیار کامل و با بهره گیری از هر قسمت از ظاهر خود، این فرصت را دارد که بیانیه ی شخصی درمورد خودش صادر کند. باید گفت، تاثیر لباس های افراد در برخورد اول ۹۵ درصد است چون در بیشتر موارد، لباس ها ۹۵ درصد از کل بدن را پوشانده اند.

به علاوه، انضباط شخصی، مدل مو و روش های دیگری که از گردن به بالا نشان دهنده ی ظاهر شماست، ذهنیت افراد را در مورد شخصیت شما تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین، ملزومات شما قادر است جایگاه شما را پیش چشمان افراد بالا یا پایین ببرد.

 

چگونه در برخورد نخست یک تاثیر خوب به جا بگذاریم؟

در این قسمت دو نکته وجود دارد که اگر به آن ها توجه کنید قادر خواهید بود همه این عقاید را در شخصیت خود بکار بگیرید . اول ، کنترل کامل بر تمام جزییات ظاهری و انضباط شخصی خود داشته باشید . سعی کنید در تمام فعالیت های تجاری خود فردی قدرتمند و با نفوذ به نظر آیید.  دوم ، در مورد انتخاب یک لباس مناسب و مد روز حتما جستجو کنید . به این طریق در خواهید یافت در هر موقعیتی چه نوع لباس و با چه ترکیبی باید بپوشید . در این زمینه کتاب مطالعه کنید ، در سمینار شرکت کنید و حتی میتوانید یک مشاور لباس برای خود استخدام کنید .

بدانید که حتی کوچکترین تغییرات قادر هستند زندگی شما را تغییر دهند.

قبل از پایان دادن به این مقاله تمایل دارم عقیده ای را با شما به اشتراک بگذارم ” برای اینکه یک لیدر با نفوذ باشید اهمیت یک تاثیر خوب در برخورد اول را هیچ گاه فراموش نکنید “

حال به نظر شما چه جنبه های دیگری را باید در برخورد اول مد نظر قرارداد؟

 

منبع: وبلاگ برایان تریسی 

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ها 3