چطور با قلب تان بنویسید: شما واژگانی در اختیار دارید که می توانند سرنوشت یک ملت را تغییر دهند

کار نویسندگی من از زمانی که دبیرستانی بودم شروع شد، و معلمانم دائم به من می گفتند که نویسنده قابلی هستم. من هرگز حرفشان را باور نکردم، ولی به هر حال به این خاطر می نویسم که مردم از نوشته هایم الهام می گیرند. قسمت دوم عنوان این مقاله از نام یک آهنگ گرفته شده است. عبارت “شما واژگانی در اختیار دارید که سرنوشت یک ملت را تغییر می دهند” یکی از عبارات مقدس من در زندگی است. کلمات واقعاً از چنین قدرتی برخوردارند و شما باید از آن ها برای هر کاری استفاده کنید تا برای دیگران الهام بخش باشید و به زندگی دیگران ارزش دهید. شما باید از کلمات برای رسیدن به هدف تان استفاده کنید.

 

How-To-Write-From-The-Heart

حتی اگر شما به نویسندگی علاقه ندارید یک دفتر یادداشت روزانه داشته باشید. به هر حال اینکه یاد بگیرید با قلب تان بنویسید کاری حیاتی است. در زیر ۸ نکته برای این کار وجود دارد:

  1. زمانی که مملو از احساسات هستید بنویسید

ساده ترین راه برای اینکه با قلب تان بنویسید زمانی است که پر از احساس هستید. برای من، ممکن است این حالتی بسیار غمگین باشد یا زمانی که در حال تجربه پدیدهء “جریان” هستم.

در حالات عاطفی عمیق، کلمات از درون شما به بیرون جریان می یابند و به شکلی طبیعی رنگ احساسات قلبی شما را به خود می گیرند. نوشتن راه بسیار خوبی است برای آنکه احساسات منفی را رها کنید یا احساسات مثبت را چندین برابر کنید. در این حالات، باید تلاش کنید که به فکر عالی بودن و نگرانی در رابطه با املای کلمات یا اینکه چه می نویسید نباشید.

نکته کلیدی برای من این است که اجازه می دهم کلمات فقط از درونم به بیرون جریان یابند و سپس بعداً دست به ویرایش آن ها می زنم – تنها به این شکل است که شما احساس واقعی را ثبت می کنید. هر چه احساسات شما واقعی و دست نخورده تر باشد، کلماتی که بر روی صفحه به چشم خواننده شما می آید دلنشین تر خواهند بود.

شاید همیشه نتوان مکان مناسبی برای نوشتن پیدا کرد. کاری که من انجام می دهم یادداشت کردن ایده ها و عباراتی است که در لحظه ای خاص به ذهنم می آید. بهترین کار این است که در همان لحظه احساسی کار نوشتن را تمام کنید.

  1. این را از ذهن تان بیرون کنید که چند نفر مطالبتان را به اشتراک می گذارند

 در عصر رسانه های اجتماعی که ما در حال حاضر آن را تجربه می کنیم، این مسئله بسیار مهم است. این وسوسه کننده است که چیزی بنویسید، سپس آن را در فضای اینترنت قرار دهید و مدام دغدغه این را داشته باشید که چند نفر آن را به اشتراک می گذارند.

این عادت مشکلات بسیاری برایتان به وجود می آورد و قطعاً متضمن این است که مطالب شما برخواسته از قلبتان نیست.

“دیگران قادر به تعیین موفقیت شما نیستند؛ این در دست خود شماست و هدف نوشتن شما باید کمک به دیگران باشد”

  1. بر روی موضوعات پر شور و حرارت تمرکز کنید

نوشتن با قلبتان نیازمند این است که شما در رابطه با چیزی بنویسید که برای آن پر از شور و اشتیاق هستید. قلب شما، اشتیاق تان و احساسات تان کاملاً به یکدیگر مرتبط اند.

  1. بیشتر خودتان را در معرض نقد قرار دهید

اگر دلتان می خواهید که نه فقط با قلب تان بنویسید بلکه در عین حال سرنوشت ملت تان را هم تغییر دهید، لازم است مطالبتان ۱۰۰% در معرض نقد باشد. چرا؟ دلیل آن این است که بخش عمده ای از جهان بر پایه تبلیغات و چیزهای غیرواقعی استوار است. زمانی که شما خودتان را در معرض نقد قرار می دهید، طبیعتاً با قلب تان می نویسید.

زمانی که شما اینچنین باشید مردم به حرف هایتان گوش می کنند و شما می توانید آنچه را که باور دارید واقعیت دارد بگویید. این قدرت عظیمی به وجود می آورد و این همان قدرت است که با استفاده از آن می توانید سرنوشت ملت تان را تغییر دهید.

  1. تا حد ممکن الهام بخش باشید

زمانی که شما تلاش می کنید الهام بخش بودن را به نحوی در مطالبتان بگنجانید، به صورت خودکار با قلب تان خواهید نوشت. یک گام بیشتر این است که در پی نکات الهام بخش خود راه حل های عملی را نیز ذکر کنید.

دلیل آن این است که تأثیری که دیگران از نکات الهام بخش شما می گیرند، در صورتی که شما راهکارهای عملی را ذکر نکنید به حداکثر نخواهد رسید. الهام بخش بودن بدون عملی که در پس آن آید معنا ندارد. الهام بخش بودن همیشه به تغییری مثبت ختم می شود و من فکر می کنم که همان چیزی است که باید هدف همه باشد.

“در انتها، آنچه سبب می شود مطالب شما سرنوشت یک ملت را تغییر دهد در گرو آن است که شما تا چه حد قادرید به خوانندگان خود انگیزه داده و به آن ها الهام ببخشید.” – تیم دنینگ

  1. خودتان باشید

اگر خودتان نباشید هرگز نمی توانید با قلب تان بنویسید. اگر خودتان باشید دیگر به این فکر نخواهید کرد که دیگران در رابطه با آنچه می نویسید چه فکر خواهند کرد. هر کسی معنای خودش را از مطالب شما دریافت خواهد کرد پس فقط به گنجاندن احساس در نوشته هایتان فکر کنید و خودتان باشید.

  1. از هر آنچه دارید مایه بگذارید

برای کسب موفقیت در این زمینه از هر آنچه دارید مایه بگذارید. درست مثل زندگی، هر چه بیشتر بدهید، بیشتر موفقیت به دست خواهید آورد.

روش من برای این کار این است که هر نکته کوچکی که از زندگی روزانه ام می آموزم را به شکلی مناسب درآورده و به مخاطبانم ارائه می کنم. من اطمینان حاصل می کنم که همیشه این کار را بکنم.

  1. وارد سطح بالایی از انرژی در نویسندگی شوید

نکته نهایی در رابطه با نوشتن با قلب تان این است که مطمئن شوید ذهن تان در وضعیت صحیح قرار دارد. زمانی که خسته اید و دیگر هیچ انرژی ندارید، سخت است با تمام قلب تان بنویسید. نوشتن به هر صورتی که باشد نیازمند انرژی است و توصیه من این است که پیش از نوشتن هر مطلبی به خودتان الهام ببخشید.

اولین کاری که من قبل از شروع به نوشتن انجام می دهم گرفتن یک دوش است. این کار ذهن مرا روشن کرده و به جسمم آرامش می دهد. سپس ده دقیقه ورزش می کنم تا خونم به جریان بیفتد. گام بعدی یک دمنوش گیاهی خوب (یک چای بدون کافئین) و خواندن یک کتاب در رابطه با رشد فردی به مدت ۳۰ دقیقه است.

دیدگاه‌ها 1