علائم نشان دهنده موفقیت در شغل و تجارت

برای موفقیت در تجارت و کسب و کار نیاز به یادگیری اصول و تکنیک های کلیدی است که به منظور دستیابی به این اصول و استفاده از آنها، به شما پیشنهاد می کنیم، از کتاب صوتی جهش در شغل و تجارت اثر برایان تریسی کمک بگیرید، این کتاب صوتی از مجموعه فایل های پر طرفدار رادیو مثبت می باشد. همچنین جهت آشنایی بیشتر با این اصول و درک بهتر آنها در ادامه‌ی این مقاله با رادیو مثبت همراه باشید تا با تکنیک های موثر جهت رسیدن به قله های موفقیت آشنا شوید.

چه علائمی نشان دهنده موفقیت در شغل و تجارت است؟

در ادامه‌ی مطلب به مهم ترین شاخص ها و تکنیک ها جهت دستیابی به موفقیت در کسب و کار پرداخته شده است:

شناسایی اهداف مورد نظر

موفقیت در کسب و کار اکثرا از طریق درک عمیق و درونی اهداف و خواسته های مورد نظر نشات می گیرد. از این رو سعی کنید همانند افراد موفق ابتدا اهداف خود را روشن سازید و سپس برای رسیدن به آن تلاش کنید.

 

در کارتان حرفه ای عمل کنید

یکی از موثرترین و مهم ترین نکات جهت رسیدن به موفقیت، آگاهی از درست رفتار کردن در زمان و مکان مناسب است. به عنوان مثال سعی کنید در ساعات کاری مانند یک ربات رفتار کنید و تنها به کاری که می کنید و هدفی که دارید فکر کنید، خنده و شوخی جای مخصوص به خودش را دارد.
لازم است در زمان هایی که سرکار هستید رفتار و منش حرفه ای از خود نشان دهید تا همکاران و رئیس‌تان نیز متوجه حضور پررنگ شما بشوند. اما در زمان حرف زدن با مشتریان بهتر است رفتار گرم و شوخی طبعانه ای داشته باشید تا نظر آنها را به سرعت جذب نمایید.

 

در زمان بحران خونسردانه عمل کنید

مطمئنا همه ما تا به حال با افرادی که ذهن باز و افکار موفقیت آمیز دارند روبرو شده ایم، چون در زندگی همه ی ما چنین افرادی وجود دارند. این افراد قادر به انتقال این ویژگی به اطرافیان خود نیز می باشند. آن ها به بحران ها و مشکلات موجود در سر راه موفقیت به دید یک چالش یا یک فرصت نگاه می کنند، که به واسطه آن قادر به استفاده از مهارت هایی هستند که در حرفه‌ی خود کسب کرده اند.

برخی دیگر از افراد نیز از شرایط بحرانی در جهت خودسازی و پرورش خود استفاده می کنند. بنابراین در هنگام مواجه شدن با مشکلات سعی کنید تا جای ممکن، کاملا خونسردی خود را حفظ نمایید، که ترس و استرس بر شما غلبه نکند و از مهارت های خود به درستی استفاده کنید.

 

20 دقیقه قبل از شروع کار در محل حاضر شوید

همواره عادت کنید که 20 دقیقه قبل از شروع کار در محل حاضر شوید تا فرصت قهوه خوردن، روزنامه خواندن، ارتباط برقرار کردن با همکاران و ایمیل چک کردن را نیز داشته باشید. این کار به شما در مواقع شلوغ و پر ترافیک نیز کمک می کند که به موقع در محل کار خود حاضر شوید. این روند مطمئنا برای شما سخت خواهد بود اما رییس‌تان حتما به این موضوع توجه خواهد کرد.

 

بیشتر از دیگران کار کنید

سعی کنید همیشه برای اضافه کاری داوطلب باشید. گاهی یکی دو ساعت بیشتر از وقت اداری کار کنید.

افراد موفق همیشه اعتقاد دارند که بیشتر کار کردن، تحولات بزرگ‌تری ایجاد می کند.

 

تمایل شدید به پیشرفت داشته باشید

آیا همیشه به دنبال پیشرفت، ارتقای مهارت ها، مقام و سمت کاری خود هستید؟ اغلب افراد تصور می کنند بلند پرواز هستند، ولی در واقع تعداد کمی از آنها واقعا از این خصوصیت برخور دارند. افراد جاه طلب و بلند پرواز کسانی هستند که همواره میشه به دنبال رشد و پیشرفت شخصی خود می گردند.

 

کسب مداوم مهارت

برای پیشرفت و موفقیت در کار باید به صورت مداوم آموزش ببینید و مطالعه کنید. یادگیری منظم و پیوسته‌‌ی مهارت های جدید، به شما در کسب درآمد بالاتر و موفقیت های بیشتر کمک می کند. اگر فکر می کنید زمان کافی برای کسب مهارت جدید را ندارید حتما شنیدن کتاب صوتی مدیریت کاربردی زمان را در اولویت قرار دهید.

 

تلاش و ادامه دادن

در صورت مشخص کردن اهداف و خواسته های خود برای رسیدن به آنها باید به سختی تلاش کنید، کلید تمامی موفقیت ها، انگیزه و تلاش لازم برای رسیدن به اهداف است. از این رو همواره برای رشد و تعالی زندگی و رسیدن به قله های موفقیت در مسیر آن حرکت کنید.

 

به شغل خود به چشم یک امتیاز ویژه نگاه کنید نه یک حق مسلم

افراد زیادی هستند که از کار خود تنفر دارند و صرفا جهت کسب درآمد بر سر کار می روند. این شغل، برای آنها تنها یک منبع درآمد خواهد بود و از کار کردن هیچ لذتی نمی برند. به یاد داشته باشید که هیچ کس چیزی به ما بدهکار نیست و تنها با علاقه کار کردن می توان به جایی رسید که دوست داریم.

 

 نگرش مثبت داشته باشید

در صورت تفکرات و نگرش مثبت، نتیجه‌ی کار نیز مثبت خواهد شد. بدبینی باعث ایجاد چالش های بیشتر و بزرگ تر بر سر راه موفقیت می شود. در حالی که خوشبینی قادر به غلبه بر تمامی چالش های پیش رو می شود. بنابراین تلاش کنید تا حد امکان از افکار منفی و نگرش های بدبینانه در مورد جنبه های مختلف کاری پرهیز کنید.

 

از سوال کردن نترسید

افراد موفق همواره از موضوعاتی که اطلاع ندارند سوال می کنند تا با آن بیشتر آشنا شوند. سوال کردن هیچ شرم و خجالتی ندارد اما اگر احساس کردید برای سوال کردن خجالت می کشید، این نشان دهنده آن است که شما برای سوال پرسیدن بسیار مغرور هستید. اگر زمانی که واقعا نیاز به سوال پرسیدن دارید، بدون تامل سوال کردید مطمئن باشید که برای موفق شدن، در مسیر درستی پا گذاشته اید.

 

ایجاد یک رابطه خوب با مدیر

برای موفقیت در شغل خود باید رابطه‌ی قوی، مثبت و سازنده ای را با مدیر خود داشته باشید. یک مدیر خوب به شما در دستیابی به اهدافتان کمک خواهد کرد و باعث رشد و پیشرفت شما در کار می شود.

 

نتیجه گیری

موفقیت در کسب و کار نیازمند یادگیری مستمر، زمان، تلاش، صبر، برقراری ارتباط، افزایش مهارت و عادات کاری مثبت است. در صورت تغییر سبک غلط زندگی، تعیین درست اهداف و شجاعت و تعهد قادر به کسب موفقیت خواهید شد.

دیدگاه‌ها 0

سبد خرید