آنچه خواهید شنید

شاید در جهان، میلیون‌ها نفر به خاطر سخت‌گیری یا مخالفت خانواده، به ناچار از تعقیب اهداف خود دست برداشته و به هیچ‌یک از آرزوهای بزرگ خود نرسیده‌اند شاید در جهان، صدها هزار نفر مهاجر، موفق به تطبیق دادن خود با کشوری که به آن‌جا مهاجرت کرده‌اند نشده و همیشه همراه با احساس تنهایی و غربت؛ با انجام یک عمر، مشاغل حقیر یا معمولی؛ به زندگی خود ادامه داده‌اند. شاید بسیاری از ورزشکاران بوده‌اند که با وجود سخت کوشی نتوانسته‌اند به آرزوی قهرمانی خود در رشته‌ی ورزشی موردعلاقه‌شان برسند.

آرنولد آلویس شوارتزنگر (Arnold Alois Schwarzenegger) متولد ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۷ ، مدل، تهیه‌کننده، کارگردان، تاجر، سرمایه‌گذار، نویسنده، نیکوکار، سیاستمدار، بازیگر و بدن‌ساز اتریشی-آمریکایی، برنده جایزه گلدن گلوب بازیگری است. وی فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا است. او پیش از این‌ها در سمت مشاور بدنسازی رئیس جمهور بوده‌است. درسال ۲۰۰۶ به عنوان محبوب‌ترین سیاست‌مدار سال انتخاب شد. او در مجله تایم دوبار ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ در لیست بانفوذترین افراد سال بوده‌است. او ۷ بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا (معتبرترین مسابقات پرورش اندام) را دارد و یکی از پرافتخارترین قهرمانان جهان است.

داستان موفقیت آرنولد شوارتزینگر :

شاید افراد بسیاری از زن و مرد، سال‌ها تلاش کرده‌اند که بازیگر مطرحی شوند اما بنا به دلایل مختلف به این رؤیای خود دست نیافته‌اند.

هم‌چنین افراد بسیاری قدم در راه سرمایه‌گذاری‌های متفاوت گذاشته‌اند ولی برخی از آ‌ها که تعدادشان همیشه بیش از سرمایه‌گذاران موفق بوده است در سرمایه‌گذاری‌ها و کارآفرینی‌های خود شکست خورده‌اند.

هم‌چنین افراد زیادی قدم در جاده‌ی سیاست گذاشته و سعی کرده اند که در این زمینه به مدارجی بالادست یابند ولی تلاشِ بیش‌تر آن‌ها با موفقیت همراه نبوده است.

با این تفاصیل و توضیحات و با در نظر گرفتن این‌که در هر یک از موارد فوق میلیون‌ها نفر افراد ناکام وجود دارد؛

چگونه ممکن است که یک شخص، هم در شرایط خانوادگی نامساعدی بزرگ شده باشد، هم دست به مهاجرت زده باشد؛ هم مدتی زبان مردم سرزمینی را که به آن‌جا مهاجرت کرده را به‌خوبی بلد نباشد و با تمام این مشکلات؛ ورزشکار بزرگ بدنساز با دو نایب‌قهرمانی و ۲۳ قهرمانی جهان شود؟!

چگونه ممکن است همین فرد مهاجر که تازه  می‌خواهد زبان انگلیسی خود را تکمیل کند؛ تبدیل به یک فوق‌ستاره‌ی سینما و نیز کارگردان و تهیه‌کننده‌ای شود که در تمام جهان او را بشناسند و تا سال ۲۰۱۷، چهل‌و‌پنج فیلم پرفروش بازی کند! چطور همین شخص می‌تواند ضمن تمامی موفقیت‌ها ی قبلی خود و به صورت هم زمان، نویسنده ای پرفروش نیز باشد؟ عجیب‌تر از همه این‌که این فرد، با این‌همه موفقیت‌ چطور ممکن است که فرماندار ایالت کالیفرنیا در آمریکا شده و یک بار هم  محبوب‌ترین سیاستمدار سال  در آن جا شود! این شخص با این‌همه مشغله چطور تاجر و سرمایه‌گذار برتر نیز شده است...؟! اگر بخواهیم تمامی موارد فوق را فقط در قالب یک سوال جمع بندی کنیم؛ باید بپرسیم:

آیا اصلاً امکان دارد که کسی دست به هر کاری که بزند در آن موفق شود؟!

  شاید باور کردنی نباشد ولی پاسخ این سوال مثبت است زیرا  فردی که از موفقیت‌های چند‌گانه‌اش سخن گفتیم؛ «آرنولد شوارتزنگر»، مردی اتریشی است که در سال ۱۹۴۷ در خانواده ای سخت‌گیر متولد شد او با پدرش اختلاف‌نظر داشت. وی به آمریکا مهاجرت کرد و سرانجام به تابعیت آن کشور در آمد.

آرنولد شوارتزنگر تهیه‌کننده، کارگردان، تاجر، سرمایه‌گذار، نویسنده، سیاستمدار، بازیگر و بدن ساز اتریشی- آمریکایی و برنده‌ی جایزه‌ی «گلدن گلوب»(Golden Globe)  مربوط به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی است. اولین فیلم او «هرکول در نیویورک» نام داشت که آرنولد در آن فیلم، در نقش هرکول ظاهر شده بود. آیا موافقید که به این شخص که در بیش از ده رشته‌ی مختلف به اوج موفقیت در سطح جهان رسیده است؛ لقب «هرکولِ موفقیت» نیز بدهیم؟ کتاب صوتی «۵۰ درس زندگی و کسب‌و‌کار از آرنولد شوارتزنگر»، کتابی است که رمز‌و راز موفقیت‌های هم‌زمان و پرشمار این شخص را به همه‌ی ما می‌آموزد. فردی  که  همه‌چیز را  از صفر و بدون حمایت خانواده شروع کرد. آن‌چه که در این کتاب مهم است سرگذشت آرنولد نیست بلکه تجزیه‌و‌تحلیل و به دست آوردن رازهای موفقیتِ وی است.

چه آموزش‌هایی در کتاب صوتی ۵۰ درس زندگی و کسب‌وکار از آرنولد شوارتزنگر وجود دارد؟

نویسنده‌ی این اثر؛ «جرج ایلین» George Ilian؛ است که آن را تحت عنوان «۱۰ چهره‌ی رویایی که جهان را تغییر دادند» منتشر کرده و طی آن ۵۰۰ درس زندگی و کسب‌و‌کار از این ده‌چهره‌ی برتر را گنجانیده است که یکی از آن‌ها آرنولد شوارتزنگر است. این کتاب جزو کتاب‌های پرفروش سایت «آمازون» نیز محسوب می‌شود.

جرج ایلین، زندگی آرنولد شوارتزنگر را نیز از جنبه‌های گوناگون آن بررسی و کالبدشکافی کرده و با استناد به ماجراها و رویدادهای واقعیِ زندگی او؛ خلاصه‌ی عوامل موفقیت آرنولد شوارتزنگر را تبدیل به پنجاه درس به‌صورت پنجاه دستورالعملِ یک سطری! و کاملاً کاربردی کرده است؛ طوری که شما می‌توانید تمام شیوه‌ها و رفتارهای آرنولد شوارتزنگر را در عرصه‌ی ورزش، بازیگری، نویسندگی، سیاست، کسب‌وکار و سرمایه گذاری؛ در این ۵۰ سطر؛ مال خود کنید.

برای هر یک از این ۵۰ درس؛ قسمتی مرتبط از زندگی آرنولد شوارتزنگر به‌عنوان مثالی کاربردی برای یادگرفتنِ نحوه‌ی عملی کردن درس مربوطه شرح داده شده است. در یک نگاه کلی؛ این موارد شامل نکته‌های مهم زیر است:

آمادگی ذهنی برای موفقیت و تقویت عمل‌گرایی

نگاه مثبت به موضوع موفقیت و سن‌‌و‌سال شخص

پیشنهادهایی برای زود شروع کردن و سخت‌کوشی

نحوه‌ی‌ جبران تحصیلات اندک، در مسیر موفقیت

طرز تنظیم روابط خانوادگی در مسیر موفقیت

چگونگی برخورد با پیشامدهای ناخوشایند در مسیر موفقیت

توصیه‌هایی در مورد یافتن افراد کهنه‌کار در زمینه‌ای که خواهان موفقیت در آن هستید

آموختن بلندپروازی صحیح

روش‌های استفاده از فرصت‌های ناگهانی

عبور از هدف‌های کوچک به هدف‌های بزرگ‌تر

یادگیری مداوم و غیرتحصیلی

حفظ روابط گسترده در کسب‌و‌کار

تبلیغ نقاط قوت

نگاه درست به نقاط ضعف و لذت بردن از تفاوت‌ها

ایجاد یک محصول و به روزرسانی آن

تنوعِ کاری

برند‌سازی

نترسیدن از مقام!

هماهنگ کردن اهداف و باورهای شما

چگونه می توانید کم‌بود تجربه را جبران کنید

نقش پول

ایجاد تعادل بین مرام سیاسی و انسانیت

نقش عوامل بیرونی در موفقیت و برخورد صحیح با آن‌ عوامل

حفظ تعادل بین زندگی کاری و شخصی

موفقیت به‌مثابه‌ی یک تلاش مشترک

 

رسیدن به‌جایی که دیگر برایتان مهم نیست چقدر درآمد دارید!

 

در مجموع، گوش دادن به کتاب صوتی ۵۰ درسِ زندگی و کسب‌‌و‌کار از آرنولد شوارتزینگر؛ چه سودی برای شما دارد؟

با گوش دادن به این کتاب صوتی فارسی و فراگیریِ روش‌های «هرکولِ موفقیت» یعنی آرنولد شوارتزنگر، به آنچنان قدرت اراده و روش‌های کاربردی موفقیت دست خواهید یافت که «نابودگرِ» تمامی طرز تفکر و عادات منفی که مانع رشد مالی و اجتماعی بیش‌تر شما می‌شوند؛ خواهید شد.

دیدگاه کاربران

  1. Vahid2244 گفته:

    فیلماشا دوست داشتم ولی نمیدونستم خودشم ادم موفقیه