آنچه خواهید شنید

این کتاب صوتی فارسی بدون اغراق، گلچین بهترین آموزش ها و تکنیک های موفقیت و کارآفرینی از بیل گیتس است که از ۴۰ سال پیش تاکنون در تمامی جهان به‌صورت کتاب و یا در وب‌سایت‌های مختلف منتشر شده است.

 

تفاوت دیگر این پادکست صوتی با تمامی مطالبی که در مورد بیل گیتس تاکنون تهیه و منتشر شده در این نکته نهفته است که هدف از تهیه‌ی این اثر فقط بیان شرح‌حال بیل گیتس نبوده بلکه استخراج روش‌هایی است که بیل گیتس در طول زندگی خود برای رسیدن به موفقیتِ بی‌نظیرش در پیش گرفته و با به کار بردن آن‌ها به قله‌های موفقیت دست‌ یافته است.

شما نباید مدام به این موضوع فکر کنید که احتمال این‌که بتوانم به همان سطح از موفقیت بیل گیتس برسم وجود ندارد؛ بلکه باید به این موضوع فکر کنید که با عملی کردنِ درس‌هایی از زندگی موسس مایکروسافت خواهید آموخت؛ می‌توانید بسیار سریع‌تر ازآنچه تصور می‌کنید ثروتمند شوید!

داستان موفقیت بیل گیتس:

بیل گیتس به‌عنوان بنیان‌گذار شرکت «مایکروسافت» در یکی از اقدامات اولیه‌ی خود، با به خرج دادن هوشمندی فوق‌العاده که ناشی از آینده‌نگری فنی او بود؛ حقِ ساختِ یک نرم‌افزار توسط شخص ثالث را خریداری کرد که زیربنایی برای سیستم‌عامل فراگیرِ «ام- اس-داس» (MS-DOS) شد و پس‌ازآن درحالی‌که هنوز حق مالکیت را حفظ کرده بود، امتیازِ اجرایِ این نرم‌افزار را به شرکت بزرگ «آی بی ام» (IBM) فروخت!

با این کار، شرکت او یعنی مایکروسافت نه‌تنها از معامله با آی بی ام سود بُرد، بلکه از هر کامپیوتری که این نرم‌افزار بر روی آن نصب می‌شد، هزینه‌ی حق امتیاز هم کسب می‌کرد! نکته‌ی جالب‌تر این بود که وقتی‌که صنعتِ کامپیوترهای شخصی در اوایل و اواسط دهه‌ی ۸۰ میلادی پا گرفت، بیل گیتس با همکاری شریکش «آلن» توانست با استفاده از حقِ امتیازِ همین نرم‌افزار، با دیگر رقبای آی بی ام هم قرارداد بسته و پول بگیرد؛ چون آی بی ام حق مالکیت یا حق ثبتِ اختراعِ سیستم‌عاملی را که خودش هزینه‌ی ساخت آن را پرداخت کرده بود نداشت...!

این کتاب صوتی بیل گیتس برای کسانی است که وقت کمی دارند ولی به‌شدت علاقه‌مند هستند که راز و رمز و شگردهای موفقیت بیل گیتس را بیاموزند.

زبیل گیتس مایکروسافت رو در سال ۱۹۷۶ تاسیس کرد. سالی که با شرکت MITTS قرارداد بست تا سیستم عاملی ابتدایی رو برای میکروکامپیوترهای جدیدشون طراحی کنه. روزای اول وقتش رو صرف مرور خط به خط کُدهای هر برنامه می کرد. بیل گیتس همین طور خیلی از کارهای مربوط به تجارت مایکروسافت رو از همین دوره شروع کرد، مثل بسته بندی و ارسال سفارشات... کتاب صوتی بیوگرافی بیل گیتس

چه آموزش‌هایی در کتاب صوتی درس‌های زندگی و کسب‌وکار از بیل گیتس وجود دارد؟

نویسنده‌ی این اثر؛ «جرج ایلین» George Ilian؛ است که آن را تحت عنوان «۱۰ چهره‌ی رؤیایی که جهان را تغییر دادند» منتشر کرده و طی آن ۵۰۰ درس زندگی و کسب‌وکار از این ده چهره‌ی برتر را گنجانیده است که یکی از آن‌ها بیل گیتس است. این کتاب جزو کتاب‌های پرفروش سایت «آمازون» نیز محسوب می‌شود. جرج ایلین، زندگی بیل گیتس رئیس ماکروسافت را نیز از جنبه‌های گوناگون آن بررسی و کالبدشکافی کرده و با استناد به ماجراها و رویدادهای واقعیِ زندگی او؛ خلاصه‌ی عوامل موفقیت بیل گیتس را تبدیل به دستو‌رالعمل‌های  کاملاً کاربردی کرده است؛ طوری که شما می‌توانید تمام شیوه‌ها و رفتارهای بیل گیتس را در عرصه‌ی کسب‌وکار، زندگی شخصی؛ نوع سرمایه‌گذاری و طرز ایده یابی با گوش دادن به این کتاب گویا؛ مال خود کنید.

کتاب صوتی بیل گیتس چه مهارت هایی را به ما می آموزد:

برای هر یک از بخش‌های کتاب؛ قسمتی مرتبط از زندگی بیل گیتس به‌عنوان مثالی کاربردی برای یادگرفتنِ نحوه‌ی عملی کردن موضوع مربوطه شرح داده شده است. در یک نگاه کلی این موارد، شامل نکته‌های مهم زیر است:

  • کسب‌وکار از دیدگاه بیل گیتس
  • در چه شرایطی ترک تحصیل برای ورود به بازار کسب‌وکار می‌تواند درست باشد!
  • اهمیت تفکر جانبی در یک کسب‌وکار
  • پیش‌بینی آینده‌ی یک صنعت و اهمیت آن
  • رقابت سالم و ناسالم در کسب‌وکار
  • برند سازی به سبک بیل گیتس
  • آشنایی با مفهوم خط پایان ذهنی
  • نظر بیل گیتس در مورد عادلانه نبودن زندگی و پیشنهاد او در این مورد
  • انطباق‌پذیری به روش بیل گیتس
  • تواضع درست در کسب‌وکار و کارآفرینی
  • ریسک‌پذیری و تمرکز به‌شیوه ی بیل گیتس
  • رابطه‌ی کارآفرینی و فعالیت‌های انسان دوستانه

بیل گیتس واقعاً نگرش متفاوتی به مسائل مطرح در یک کسب‌وکار و نیز ایده یابی دارد. به‌عنوان نمونه کافی است به این گفته‌ی او توجه کنید: «من آدم تنبلی را برای انجام یک کار سخت انتخاب می‌کنم چون آدم تنبل راه ساده‌ای برای انجام آن کار سخت پیدا می‌کند!»

رازهای ثروتمند شدن و کارآفرینی بیل گیتس:

چگونه می‌توان بدون هیچ سرمایه‌ای تبدیل به ثروتمندترین مرد جهان شد؟ و آیا موفقیت بیل گیتس به‌عنوان شخصی که نامش یادآور نوآوری، رهبری در صنعت نرم‌افزار جهان و موفقیت‌های بزرگ است برحسب اتفاق و به‌اصطلاح؛ شانسی بوده است؟! پاسخ منفی است زیرا او نیز مانند «استیو جابز» که نامش با «اپل» پیوند خورده؛ جزو نسل خلاقی بود که در عصر انتقال جهان به فناوری‌های کامپیوتری، ضمن دگرگون کردن همیشگی زندگی میلیاردها انسان؛ راه ثروتمند شدن افراد را از چند ده سال به چند سال کاهش داد. این کوتاه کردن زمان موفقیتِ شما؛ کلیدی است که کتاب صوتی بیل گیتس با موضوع درس‌های زندگی و کسب‌وکار برای تمام عمر در اختیارتان قرار می‌دهد!  این فایل را حتماً در سبد خرید خود قرار دهید و مهندسی موفقیت را بیاموزید! اکنون می‌توانید یک «کلیک» را تبدیل به کلیدی برای گشودن درهای موفقیت واقعی کنید!

دیدگاه کاربران

  1. Vahid2244 گفته:

    بیل گیتس خودش کتاب ننوشته؟ بیشتر راجع بهش کتاب هست تو بازار و ای این کتابک جالب بود چون نکته نکته میگفت