آنچه خواهید شنید

در این کتاب گویا شما روش موفقیت میلیاردر خودساخته‌ای را خواهید خواند که در قالب یکی از بزرگ‌ترین سهامداران شرکت بِرکشایر هاتاوی Berkshire Hathaway؛ صاحبِ تمامی یا بخشی از شرکت‌های بسیار بزرگی مانند «کوکاکولا»، شرکت صنایع غذایی «ریگلی» Wrigley؛ «نستله» Nestle و بسیاری از شرکت‌های دیگر است؛ یعنی: وارِن باِفت!

جوهره‌ی این کتاب صوتی وارن بافت جمله‌ای از است که می‌گوید: «لازم نیست برای رسیدن به نتایج فوق‌العاده، حتماً کارهایِ فوق‌العاده انجام بدهید!»

لطفاً دقت کنید! روش موفقیت وارن بافت و طرز نگرش او با اکثر میلیاردرها و افراد موفقِ دیگر؛ فرق دارد.

نکته‌ی کلیدی آموزش‌های او اینجاست که نشان می‌دهد در هر مرحله از یک کسب‌وکار کوچک یا بزرگ؛ شما کدام اشتباهات را نباید مرتکب شوید!

راز موفقیت وارن بافت:

اگر بتوانید از اشتباهاتی که برایتان شرح داده خواهد شد؛ اجتناب کنید؛ با انجام مابقی آموزش‌های وارن بافت؛ در مورد ایجاد یک کسب‌وکار با میزان فعالیت عادی؛ موفقیتتان حتمی است!

وارن بافت شیوه‌های متفاوتی برای موفقیت دارد، مثلاً در مورد یکی از کسب‌ و کارهایش به نام آدامس ریگلی او با استراتژی عدم‌تغییر بود که موفق شد و نه تغییر!

در این کتاب صوتی علاوه بر تجزیه‌وتحلیل موفقیت‌های پرشمار او، چند اشتباهِ وی و طریقه‌ی برون‌ رفتش از آن اشتباهات نیز برایتان بازگو شده است که تجربیات بسیار ارزشمندی هستند.

سؤالی که در اینجا به ذهن می‌رسد این است که پیشینه‌ی وارن بافت چیست و او درچه شرایطی رشد کرده است؟!

 

وارن بافِت، (Warren Buffett) متولد ۳۰ آوریل ۱۹۳۰ کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی است، که به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود.  او هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی فعالیت می‌کند. وی دارای سهام قابل‌توجهی در شمار زیادی از شرکت‌ها می‌باشد، که مشهورترین آنها عبارتند از: ولز فارگو، شرکت کوکاکولا، آمریکن اکسپرس و آی‌بی‌ام.وارن بافت در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد. وی هم‌اکنون سومین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۷ است. زندگی نامه وارن بافت

زندگی نامه وارن بافت :

هرچند پدر وارن بافت مدتی نماینده‌ی کنگره بود ولی خودِ وارن از کودکی به کسب‌وکار علاقه داشت.

در ۶ سالگی از فروشگاه پدربزرگش جعبه‌های ۶ تایی کوکاکولا می‌خرید و به‌صورت دانه‌ای می‌فروخت!

در ۱۱ سالگی، سه سهم از شرکت نفتی «سیتگو» به ارزش فقط ۳۸ دلار را برای خودش خرید!

او کارهای رسمی‌تر خود را در حین تحصیل، در دفتر کارگزاری پدرش و پس از اتمام تحصیلات؛ در شرکتی که متعلق به مربی موفقیت او؛ «بِن گراهام» Ben Graham بود؛ در شهر «نیویورک» آغاز کرد.

باید بدانید که وارن بافت علی‌رغمِ داشتن والدین نسبتاً مرفه، در ابتدا برای اداره‌ی زندگی خود و همسرش با مشکلات مالی دست‌به‌گریبان بود...

او با کسب اعتبار و سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه بود که به یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان تبدیل شد.

وی می‌گوید: «برای کسب اعتبار ۲۰ سال وقت لازم دارید و برای بر باد دادنش ۵ دقیقه! اگر به این مسئله فکر کنید، ازاین‌پس همه‌چیز را طور دیگری انجام خواهید داد!»

چه آموزش‌هایی در کتاب صوتی وارن بافت با موضوع درس‌های زندگی و کسب‌ و کار  وجود دارد؟

نویسنده‌ی این اثر؛ «جرج ایلین» George Ilian؛ است که آن را تحت عنوان «۱۰ چهره‌ی رؤیایی که جهان را تغییر دادند» منتشر کرده و طی آن ۵۰۰ درس زندگی و کسب‌وکار از این ده چهره‌ی برتر را گنجانیده است که یکی از آن‌ها وارن بافت است. این کتاب جزو کتاب‌های پرفروش سایت «آمازون» نیز محسوب می‌شود.

جرج ایلین، زندگی وارن بافت را نیز از جنبه‌های گوناگون آن بررسی و کالبدشکافی کرده و با استناد به ماجراها و رویدادهای واقعیِ زندگی او؛ خلاصه‌ی عوامل موفقیت وارن بافت را تبدیل به دستورالعمل‌های کاملاً کاربردی کرده است؛ طوری که شما می‌توانید تمام شیوه‌ها و رفتارهای وارن بافت را در عرصه‌ی کسب‌وکار، زندگی شخصی؛ نوع سرمایه‌گذاری با گوش دادن به این کتاب صوتی فارسی؛ مال خود کنید.

برای هر یک از این موارد؛ قسمتی مرتبط از زندگی وارن بافت به‌عنوان مثالی کاربردی برای یادگرفتنِ نحوه‌ی عملی کردن آموزش مربوطه شرح داده شده است. در یک نگاه کلی این موارد شامل نکته‌های مهم زیر است:

  • اهمیت رابطه‌ی بین علاقه و شغل و یافتن علاقه‌ی کاریِ واقعی شما
  • تعیین ارزش ذاتی یک حرفه یا کسب‌وکار
  • مرز بین تحصیلات و آموزش، سرمایه‌گذاری بر روی خود
  • راز و رمز انتخاب همکار در کسب‌وکار
  • الگویی عالی برای استخدام افراد
  • روش رهایی از پیچیده کردن مسائل
  • عکس‌العمل صحیح هنگام ضرر کردن در کسب‌وکار
  • قرار گرفتن در مرکز توجه
  • سرمایه‌گذاری در سهام و برخی ریزه‌کاری‌های آن
  • زمان درستِ خریدن سهام
  • ایجاد منطقِ کاری
  • عادتِ فکر کردن روزانه در کسب‌وکار
  • طرز برخورد با بدبیاری‌ها در زندگی
  • کسب اعتبار در بازار
  • نقش زمان در موفقیت
  • اشتباهاتی که در مسیر موفقیت مرتکب می‌شویم

درمجموع، گوش دادن به کتاب صوتی درس‌های زندگی و کسب‌وکار از وارن بافت؛ چه سودی برای شما دارد؟

ما آموزش‌های وارن بافت را فقط به خاطر ثروتی که دارد به شما توصیه نمی‌کنیم. او سوای ثروتش، یک مغز متفکر اقتصادی است که همه‌ی ما می‌توانیم زندگی خود را با استفاده از شیوه‌های او بهبود بخشیم.

حتی اگر وارن بافت خود یک میلیاردر نبود، بازهم تجربیات او در بسیاری موارد قابل‌استفاده بود، او می‌گوید:

«وال‌استریت» (بازار بورس نیویورک) جایی است که مردم با ماشین‌های لوکسِ «رولز رویس» به آنجا می‌آیند تا از کسی راهنمایی بگیرند که با مترو به آنجا آمده است!»

جالب اینجاست که آموزش‌های وارن بافت برای یک سرمایه‌گذار و کسی که می‌خواهد رشد اقتصادی خود را از نقطه‌ی صفر آغاز کند؛ به یک‌میزان مفید است!

وارن بافت می‌گوید: من فکر می‌کنم اگر شما کارهایی را انجام بدهید که دوست ندارید، نشانه‌ی این است که دیوانه شده‌اید! این کار، شبیهِ این است که ازدواج کردن را برای دوران پیری نگه‌داریم!»

از این کتاب صوتی، مهم‌ترین مهارت‌ها و ویژگی‌هایی را خواهید آموخت که باعث شدند وارن بافت تبدیل به بهترین سرمایه‌گذار تاریخ شود.

این فایل صوتی یکی از کتاب‌های پرفروش سایت مشهور «آمازون» است. شما هم اهمیت کتاب‌های خوب و برگزیده‌ی موفقیت را دست‌کم نگیرید.

خود وارن بافت در موردِ تأثیر مثبت و بزرگِ کتاب مربیِ موفقیتش بِن گراهام؛ به اسمِ «سرمایه‌گذار باهوش» گفته است:

«اگر من این کتاب را نخوانده بودم، آینده‌ی متفاوتی در انتظارم بود!»

دیدگاه کاربران

  1. Vahid2244 گفته:

    وارن بافت کتاباب دیگش را هم بزارید لطفا برای ما که تو بورس کار میکنیم خیلی خوبه کتاباش