آنچه خواهید شنید

کتاب صوتی کلیدهای فروش از چه چیز می‌گوید؟

هیچ‌کس فروشنده به‌دنیا نمی‌آید

بعضی‌ها فکر می‌کنند فروشنده‌ها ذاتا از ابتدای زندگی فروشنده بوده‌اند و فروشندگی در خون آن‌ها است. اما واقعیت این است که فروشندگی حرفه‌ای چیزی است که بین لحظه‌ی تولد و مرگ اتفاق می‌افتد. چیزی به اسم فروشندگی ذاتی وجود ندارد.

اگه شما یک فروشنده‌ی حرفه‌ای باشید، برنده همیشه مشتری است. میگوییم حرفه‌ای، چون یک حرفه‌ای، فقط چیزی را می‌فروشد که در دراز مدت به کار مشتری بیاید و باعث حس رضایتی بشود که بسیار بزرگ‌تر از قیمت چیزی هست که می‌فروشد.

ترغیب مردم به خرید

آیا می‌دانید چطور می‌توان مردم را با ایجاد حس خوب به خرید بیشتر ترغیب کرد؟ آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که نسبت به واژه‌ی فروش حس خوبی ندارند؟

هیچ اتفاقی نمی افتد تا وقتی که کسی چیزی بفروشد. آیا تا بحال واقعا به این جمله فکر کرده‌اید؟ وقتی یک فروش انجام می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟ خیلی از فروشند‌ه‌ها نمی‌دانند چه اتفاقی می‌افتد، وقتی که یک فروش با موفقیت به پایان می‌رسد.

یک محصول خوب، هرقدر هم که خوب و عالی باشد باید به فروش برسد تا مفید باشد. تا وقتی که فروشی اتفاق نیفتد، به‌نظر می‌رسد هیچ کاری انجام نشده است.

مخترعین زیادی در طول تاریخ، برای فروش اولین محصول خود سال‌ها تلاش کردند تا مردم را ترغیب به خرید کنند. در حالی که حالا محصول آن‌ها جزء لاینفک زندگی مردم شده‌است. ادیسون مجبور شد اولین لامپ الکتریکی را به صورت رایگان در یک دفتر کار نصب کند. برای مک کورتن ۱۴ سال طول کشید تا توانست مردم را تشویق کند که از ماشین دروگرِ ساخت او استفاده کنند.

این فروشنده‌ها بودند که توانستند این ابداعات را به مردم بشناسانند و امکانات آن‌ها را نشان دادند، تا مردم به نیاز واقعی خود پی ببرند و از آن‌ها استفاده کنند.

افتخار می‌کنم که یک فروشنده هستم

چطور می‌توان به فروشنده بودن خود افتخار کرد؟ به‌عنوان یک فروشنده چه حسی دارید؟ آیا فکر می‌کنید فروشندگی یعنی به مردم چیزی بفروشیم که به آن نیازی ندارند؟

جدا از اینکه سازنده، محصول را چقدر خوب ساخته یا محصول یا خدمت چقدر عالی باشد، باید حتما به فروش برسد. حرفه‌ی فروش و فروشنده بودن به معنای رفع نیازی از مشتری است که خود اطلاعی از آن نیاز ندارد. یک فروشنده‌ی حرفه‌ای معتقد است در حال خدمت صادقانه به مردم است و ارائه‌ی خدمت و رفع نیازهای مشتریان، به سود خودش تمام می‌شود. برای همین به فروشنده بودن خود افتخار می‌کند.

۱۱ کلید طلایی فروش

زیگ زیگلار در این کتاب صوتی از ۱۱ کلید حرفه‌ای فروش با شما حرف می‌زند. با یادگیری این کلیدها می‌توانید به معنای واقعی فروش پی ببرید، به فروشنده بودن خود افتخار کنید و راه‌هایی برای ترغیب افراد به خرید با یک احساس خوب و ماندگار را بیاموزید. این کتاب ذهنیت شما را نسبت به حرفه‌ی فروش و فروشندگی تغییر خواهد داد. بخشی از صحبت‌های عالی زیگ زیگلار را درباره‌ی ‌فروش در این کتاب گویا بشنوید:

*دلیل اینکه وزیر تجارت آمریکا اعلام کرده‌است ما به یک میلیون فروشنده حرفه‌ای بیشتر نیاز داریم، این است که هر بار که فروشی انجام می‌شود، صنعت پیشرفت می‌کند و کسب و کار به‌وجود می آید. این‌ها چیزی است که مردم باید بدانند.

*من یک فروشنده هستم. من افتخار می‌کنم از اینکه در دنیای فروش هستم. چون بیشتر از هر کسی، من و میلیون‌ها نفر دیگر مثل من، کشورمان را ساختیم.

*می‌دانید چرا من از فروش خوشم می‌آید؟ چون یک جور دموکراسی است. به‌عنوان یک فروشنده شما در اختیار خودتان هستید. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید به خودتان اضافه حقوق بدهید یا حتی خودتان را اخراج کنید!

* من یک فروشنده هستم و شکرگزار و مفتخرم که با این کارم، به خانواده،  دوستان و همچنین به کشورم خدمت می‌کنم. بله من یک فروشنده هستم. به اینکه فروشنده هستید افتخار کنید.

زیگ زیگلار سخنران معروف بین‌المللی و نویسنده‌ی کتاب‌های انگیزشی بیش از ۲۵۰ میلیون نفر را تاکنون در دنیا تحت تاثیر حرف‌های خود قرار داده‌است. او معتقد است ما می‌توانیم هر چیزی را که بخواهیم در زندگی به‌دست آوریم، تنها اگر به‌اندازه‌ی کافی به دیگران کمک کنیم تا به آنچه که می‌خواهند برسند. برای خواندن بیوگرافی کامل او می‌توانید به بخش بیوگرافی سایت رادیو مثبت مراجعه کنید.

چرا باید این کتاب صوتی را بخرم؟

شما با خرید کتاب صوتی کلیدهای فروش علاوه بر لذت گوش دادن به صدای گوینده‌ای حرفه‌ای، نگاه متفاوت و تازه‌ای نسبت به حرفه‌ی فروش پیدا خواهید کرد که شما را چند پله در فروش بالا خواهد برد.

 

 

دیدگاه کاربران

  1. علیرضا ثنایی فرد گفته:

    نکات این کتاب برای فروش واقعا عالین