آنچه خواهید شنید

در کتاب صوتی نحوه صحیح برخورد با فرزندان می آموزیم :

  • توجه به تفاوت های سنی
  • حل مسئله دروغ در خانواده
  • احترام آفرینی بین والدین و فرزندان
  • نحوه صحیح یاد دادن به بچه ها
  • آموزش همسویی و رفع گسستگی های عاطفی فرزندان و والدین
  • نحوه فراهم کردن زمینه برای اشتراک گذاری تجربه های فرزندان با والدین

 

قبل از بچه‌دار شدن نوع رابطه و چگونگی رفتار با فرزندانتان را بیاموزید

شاید بتوان گفت که آماده‌سازی برای پدر یا مادر شدن و ایفای چنین نقشی در طول زمان کودکی به وجود می‌آید، مراقبتی که از کودک صورت می‌گیرد، برای آماده‌سازی عاطفی و دادن الگوی عینی جهت ایفای نقش والدینی کودک در آینده سودمند است.[آدل فابر (متولد ۱۲ژانویه ی سال ۱۹۲۸) یکی از نویسندگان چیره دست آمریکایی است. او کتاب هایی ستودنی در مورد خانواده و روابط بین پدر و مادر و فرزندان به رشته ی تحریر در آورده است.
فابر مدرک کارشناسی خود را در رشته ی تئاتر و نمایشنامه از دانشگاه کالج کویینز اخذ کرد و سپس برای تحصیلات تکمیلی ارشد راهی دانشگاه نیویورک شد.
در حال حاضر او در نیویورک زندگی میکند و دارای سه فرزند میباشد.

چطور با فرزند خود یک مکالمه خوب داشته باشیم:

آدل فابر در این کتاب صوتی فارسی عقیده دارد؛مغزِ کودکان، ابتدا در اثر توجه و ارتباط صحیح با والدین است که تکامل پیدا می‌کند.

  • یادتان باشد وقتی که با بچه ها حرف می‌زنید،در واقع دارید با مغزهایی صحبت می‌کنید که هنوز کاملاً تکامل نیافته‌اند، چون تکامل مغز انسان تا حدود ۲۰سالگی ادامه پیدا میکند.
  • گاهی بیش از حد روی احساسات خودمان تمرکز کرده و دیگر نمی‌توانیم فرزندانمان را درک کنیم، بعضی مواقع نیز  بیش از اندازه روی احساس کودکانمان تمرکز کرده و از احساس خودمان غافل می‌شویم.
  • گسستگی‌ها چیزی نیستند که برقراری ارتباط با فرزند را سخت کنند، رابطه زمانی به مشکل می‌خورد که آن گسست را جبران نکنیم.

 

آدل فابر: اگر می‌خواهید یک مکالمه ی راحت با فرزندانتان داشته باشید،
فقط با آن‌ها همراه بوده و حس حضورتان را به آن‌ها القاء کنید،
تا در نهایت مکالمه‌ای عالی بین شما جریان یابد.

 

  • در رابطه‌ی شما با فرزندانتان نقطه‌ی مقابل کنترل کردن، رها کردن فرزند به حال خود نیست، بلکه حضور داشتنِ شما در کنار اوست.
  • آموزش راه‌حلِ جامع، طی ۵ مرحله،‎ برای برقراری رابطه و مدیریت صحیحِ فرزندانمان.

روش های تربیت کودک:

این سخنرانی با توجه به تمامی حالاتی که امکان بروز آن بین والدین و فرزندان می‌رود، به ارایه‌ی یک برنامه‌ی جامع و کاملِ ۵ مرحله‌ای برای انتخاب بهترین نحوه‌ی عکس‌العمل والدین در رابطه با موقعیت‌ها، تنش‌ها و عکس‌العمل‌های غیرمنتظره‌ی فرزندانشان پرداخته است. تمامی این موارد با زبانی ساده و کاربردی و با چندین مثال واقعی بیان می‌شود، طوری که پس از شنیدن آن دقیقاً به نقاط ضعف و قوّت رفتارهای قبلی با فرزندان خود پی برده و از این پس در رابطه با آن‌ها برای مدیریت کردن صحیحِ هر موقعیت یا تنشی آماده خواهید بود، طوری که این امر نه‌تنها منجر به سردی روابط شما و فرزندانتان نمی‌شود بلکه  موجب تکامل شخصیتی و مغزی دلبندانتان و بهبود برقراری ارتباط با فرزند نیز می‌گردد.

 

آموزش مهارت های ارتباط با فرزند:

با خرید کتاب صوتی تکنیک تربیت فرزندان می توانید:

آموزش پیش‌بینی، عکس‌العمل و پیگیری در رابطه با فرزندان- احترام‌آفرینی بین والدین و فرزندان- توجه به تفاوت‌های سنی- نحوه‌ی فراهم کردن زمینه برای اشتراک‌گذاری تجربه‌های فرزندان با والدین- حل مسئله‌ی دروغ در خانواده- نحوه و زمان صحیح یاد دادن به بچه‌ها- آموزش هم‌سویی و رفع گسستگی‌های عاطفی فرزندان و والدین.

 

بیایید  قبل از وقوع بحران، با بچه‌هایمان ارتباط واقعی برقرار کنیم!

دیدگاه کاربران

  1. Alidadlawyer گفته:

    کتاب خیلی معمولی است، راهکار زیادی ارائه نمیدهد تا منجر به از بین رفتن تنش با فرزندانتان شود.

  2. علیرضا ثنایی فرد گفته:

    کتاب مفیدی برای زوج هایی که بچه دار شدن هست