۱۰ راه برای داشتن درآمد بیشتر در سال

همه به دنبال راه هایی هستند که سال خود را لذت بخش و البته سودمند رقم بزنند. به عبارت دیگر افراد به این فکرند که ثروت و دارایی خود را افزایش دهند.

بسیاری از جوانان فارغ التحصیل باید به دنبال کار مناسبی برای خود باشند، محصلان باید به دنبال راه هایی باشند که پول توی جیبی خود را تامین کنند، زنان خانه دار هم به نوبه خود به دنبال راه های کسب درآمد برای افزایش درآمد خانه هستند. حتی افرادی که کار ثابتی هم دارند باید به دنبال روش هایی برای افزایش درآمد و بودجه باشند.

 

 

درآمد بیشتر

 

گرچه کارهای جانبی زیادی برای کسب درآمد اضافی وجود دارد ، اما در اینجا می خواهیم به ۱۰ روش برتر اشاره کنیم:

۱- نویسنده شوید

اگر قلم خوبی دارید پس معطل نکنید و شروع به نوشتن کنید کارهایتان را به فروش برسانید. فرصت های بیشماری هست که بتوانید نوشته های خود را بصورت آنلاین منتشر کنید. رمان یا داستان کوتاهی بنویسید و آن را در سایت های معروف و پرطرفدار انتشار دهید تا با هر فروش آن پورسانت خوبی دریافت کنید.

۲- ویرایشگر یا مترجم شوید.

برخی از افراد توجه دقیق و خوبی دارند و هیچ غلط نگارشی در متن، از دید آن ها پنهان نمی ماند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به خوبی از عهده ویرایش متن برمی آیند و بر زبان متن تسلط کافی دارید، به عنوان یک ویرایشگر آنلاین مشغول به کار شوید.

۳- مهارت های خود را برای سرگرمی مردم به نمایش بگذارید.

معمولا در هر مهمانی بزرگ یا کوچک، میزبان فردی را دعوت می کند که مهمانان را سرگرم کند. اگر مهارت هایی نظیر: آواز خواندن و … دارید آن ها را به اجرا بگذارید و از طریق تبلیغات مختلف آن ها را انتشار دهید.

۴- اتاق اضافه خود را اجاره دهید.

بهتر است وقت و انرژی خود را برای تمیز کردن اتاقی که اصلا از آن استفاده نمی کنید هدر ندهید. به جای آن، اتاق را اجاره دهید. این کار باعث می شود علاوه بر داشتن درآمد اضافی، رابطه های جدیدی را هم تجربه کنید.

 

هوشمندانه کار کنید

۵- شغلی آنلاین برای خود اختیار کنید.

مشاغل مستقل آنلاین ، رونق زیادی دارند. با توجه به مهارت هایی که دارید یک شغل مستقل آنلاین برای خود در نظر بگیرید. در اینصورت میتوانید رییس خود باشید و در زمان های آزادتان به انجام ان کار بپردازید. می توانید به عنوان یک آزادکار (فریلنسر) در سایت های مانند پارس کدرز و  پونیشا مشغول به کار شده و از طریق پروژه هایی که از این سایت ها کسب می کنید کسب درآمد داشته باشید.

۶- دست سازه های خود را بصورت آنلاین بفروش برسانید.

برخی از سایت ها مثل Etsy هست که مردم در آن دست سازه های خود را به معرض نمایش می گذارند. شما هم می توانید با ثبت نام در این نوع سایت ها کارهای دستی خود را به فروش برسانید. اگر در اینستاگرام صفحه دارید می توانید تصویر محصولات و دست سازه های خود را در صفحه خود قرار دهید و از این طریق نیز محصولات خود را به فروش برسانید.

۷- مهارت خود را به دیگران آموزش دهید.

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که در زمان های آزاد خود از مهارت های داشته تان استفاده کرده و آن را به دیگران آموزش دهید. مردم در همه رده سنی خواهان یادگیری مهارت های مختلفی مثل: آشپزی، موسیقی، درختکاری و … هستند. حتی با اختصاص دادن چند ساعت در هفته به تدریس مهارت خود، می توانید از داشتن درآمد بیشتر مطمئن باشید. یکی از سایت هایی که می توانید آموزش های آنلاین خود را در آن بفروش برسانید فرانش است.

۸- در بورس سرمایه کذاری کنید.

هر فردی با هر دارایی می تواند در بورس سرمایه گذاری کند. بازار بورس را دنبال کنید و یک سرمایه گذار شوید. حتی اگر تمایل ندارید که سرمایه تان برای مدت طولانی در بازار بورس باشد، می توانید به دوره های کوتاه تر هم فکر کنید.

۹- زمان آزاد خود را برای مشاغل موقتی ساماندهی کنید.

برخی از شرکت ها و ارگان ها تمایل دارند که بصورت موقتی یا نیمه وقت با افراد کار کنند. بهتر است با توجه به مهارت ها و توانایی هایتان در پی یافتن اینگونه شرکت ها باشید.

۱۰ – در دوره های فشرده شرکت کنید تا مهارت جدیدی کسب کنید.

با پیوستن به دوره های فشرده، مهارت های جدید و به روز را یاد بگیرید تا در زمان نیاز از آن ها استفاده کنید. داشتن مهارت های به روز همیشه کارساز و موثرند. ازمهارت ها، توانایی ها و زمان خود در سال بهتر استفاده کنید و درآمد های خود را به طرزی خردمندانه افزایش دهید.

دیدگاه‌ها 6

    jamal ghoolampor

    پیشنهادهای خوبی رو داده همچین عجیب و غریب هم نیستند مثلا مترجمی یا آشپزی یا اجاره دادن اتاق اضافی یا بورس و یا کسب و کار اینترنتی همه اینها قابل اجرا هستند. باز هم تشکر به خاطر مقاله خوبتون.

    یاس

    باسلام و خداقوت

    مثل همیشه عااالی تو متن بالا هم یکی دوجا نیاز به ویرایش داشت

    ده تومن وشه?