۷ روش برای ولخرجی و پس انداز همزمان

با این هفت روش هم ولخرجی کنید و هم پس انداز داشته باشید!

همه می گویند هر چه زودتر شروع به پس انداز پولهایتان نمایید تا در دوره میانسالی و بازنشستگی  تان به ثروت خوبی رسیده باشید.مثلا اگر برخلاف بسیاری از مردم که از ۳۵ سالگی اشان شروع به این کار می کنند ، شما از ۲۵ سالگی اتان اقدام به پس انداز نمایید شانس بیشتری در جمع اوری ثروت خواهید داشت.
اما ایا به نظرتان پس انداز کردن لزوما به این معناست که زندگی سختی را بگذرانیم و هیچ گونه ولخرجی نداشته باشیم ؟ یعنی باید رویاها و خواسته هایمان را نادیده بگیریم صرفا به این علت که میخواهیم پس انداز کنیم ؟ باید بگوییم که خیر ، لزوما اینگونه نیست.پس انداز کردن به معنای ولخرجی نکردن نیست. دنیایی از تفاوت بین صرفه جو بودن است و این لزوما به معنای اصلا خرج نکردن نیست .

ولخرجی و پس انداز همزمان

ولخرجی و پس انداز همزمان

با این هفت روش متوانید در عین حال که ولخرجی میکنید پس انداز هم داشته باشید:

۱- هدف داشته باشید :

مهمترین خصلت یا عادت در پس انداز و خرج کردن مساله هدف داشتن است. هدف به شما این فرصت را میدهد که مسایل مالی اتان را سرو سامان دهید و زندگی راحتی داشته باشید. اگر چشمتان به دنبال یک ساعت لوکس گران قیمت است میتوانید برای خرید ان برنامه ریزی کنید .مثلا به جای رفتن به ارایشگاه با هزینه ۴۰ دلار با ۱۰ دلار موهایتان را کوتاه کنید. یا به جای رفتن به رستوران گران قیمت به یک غذای معمولی رضایت دهید .اینها برای این است که بتوانید ان ساعت لوکس را به دست بیاورید.

۲- هزینه ها را ردیابی کنید.

اگر لیستی از مخارج و هزینه ای زندگی اتان داشته باشید بهتر خواهید توانست تشخیص دهید کدام مخارج اضافی خواهند بود و کجاها می توان پس انداز کرد.

پس انداز

پس انداز

۳- لوکس بودن را برای خود تعریف کنید .

اگر تصور شما از زندگی ولخرجانه ، زندگی کردن مثل میلیونر هاست ، باید به شما بگویم میلیونر شدن را کاملا فراموش کنید. بهترین کار در اینجا این است که لوکس و ثروتمند بودن را برای خود تعریف مجدد کنید.لوکس بودن لزوما به معنای گران بودن نیست بلکه به معنای باکیفیت بودن است. باید به کیفیت اجناس و مکان ها فکر کنید تا قیمت انها.

۴- دید درستی داشته باشید.

شما قصد دارید یک جفت کفش گران بخرید ؟ چرا ؟ شاید به این خاطر است که بخواهید جلوی دوستانتان پز دهید یا ممکن است به خاطر تلاش هایی که در دو ماه اخیر داشته اید این یک جفت کفش را برای خود جایزه بخرید .داشتن یک دید درست به شما این امکان را خواهد داد تا در مخارجتان نظم داشته باشید.

۵- اولویت بندی

در مساله پس انداز کردن مهمترین خصلتی که باید داشته باشید این است که بتوانید اولویت بندی داشته باشید و بدانید په چیزی مهمتر و نیاز تر است. مثلا به جای خرید مجلات و روزنامه ها میتوانید از اخبار انلاین مطلع شوید و انها را دانلود کنید.با چشم پوشی کردن از این چیزهای کوچک می توانید به چیزهای دیگری که نیاز دارید دست یابید.

 

تخفیف

تخفیف

۶- یادبگیرید از وسایل ، مجددا استفاده کنید.

خیلی از مواقع ما بسیاری از وسایلمان را دور می اندازیم فقط به این خاطر که نمیخواهیم وسایل ارزان قیمت داشته باشیم و در نظر دیگران لوکس جلوه نکنیم. اما باید دانست که بین ارزان بودن و صرفه جویی کردن تفاوت زیادی هست. اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنید وسایل زیادی را خواهید یافت که می توانید از انها مجددا استفاده کنید و دیگر نیاز نخواهد بود که برای انها مجددا هزینه کنید.

۷- خردمندانه خرید کنید.

این مساله ای است که نیازی به توضیح ندارد. خردمنداته ترین کار این است که قبل از خرید یک شی گران قیمت به ان فکر کنید.
امیدوارم این هفت روش به شما در خرج و پس اندازتان کمک کند.

دیدگاه‌ها 0