چگونگی تاثیر شخصیت افراد در برخورد اولیه

برای رسیدن به موفقیت و ایجاد رابطه های خوب ، اعمال یک تاثیر فوق العاده قوی بر روی افراد آن هم در وهله اول کاملا ضروری و حیاتی است .
یونانی های باستان با بررسی تاثیر ارتباط افراد بر یکدیگر به این نتیجه رسیده اند که فرایند ارتباط جمعی به سه قسمت تشکیل میشود که عبارتند از :

شخصیت /ethos

 ترحم /pathos

عقل logos
شخصیت افراد به عنوان اخلاق آنها شناخته میشود . این مورد به چیزی که شما هستید و مهمتر از آن، چیزی که شما از دید دیگران هستید اطلاق میشود .
در حیطه کسب و کار و تجارت ، چگونگی ذهنیت افراد از شما به میزان زیادی ، تعیین کننده نفوذ شما بر آنهاست که به شدت اعتبار شما را تحت تاثیر خودش قرار میدهد .به منظور سنجش اعتبار شخصی ، اِعمال شما اعم از کارهایی که از اعتبار شما می‌کاهد یا می‌افزاید و همچنین ظرفیت نفوذ شما بر دیگران محاسبه میشود .

 

چگونگی تاثیر شخصیت افراد در برخورد اولیه

چگونگی تاثیر شخصیت افراد در برخورد اولیه

اهمیت تاثیر اولیه

حتما شما نیز شنیده آید که برای اِعمال یک تاثیر خوب بر افراد ، بیشتر از یکبار فرصت ندارید .
حقیقت این است که شما یک فرد را یکبار برای اولین میبینید ، و او در همان ۴ ثانیه نخست ملاقات شما را مورد قضاوت قرار میدهد و میزان زیادی از قضاوت وی در همان ۳۰ ثانیه اول برخورد ، به نتیجه میرسد .

از سوی مشاوران پرسنل آمریکایی که متشکل از مردان و زنانی هست که موظف به استخدام افراد با کفایت برای ارگان ها و شرکت ها هستند ، بررسی ای صورت گرفت که همه آنها در مورد این موضوع که ” همگی آنها در همان ۳۰ ثانیه نخست جلسه مصاحبه ، در مورد استخدام کردن یا نکردن افراد تصمیم گیری میکنند ” اتفاق نظر داشتند .

هر چیزی که بر روی ذهنیت افراد از شما دخالت داشته باشد ، حایز اهمیت است . در واقع هر چیزی اگر تاثیر خوبی نداشته باشد حتما تاثیر بد خواهد داشت .
اگر شما کنترل خوبی روی حرکات فیزیکی خود ندارید بهتر است تمرکز خود را بر روی لباس و نظافت خود بگذارید .

به طور کلی ، ما فرض را بر این میگذاریم که یک شخص با وجود تمام هوشیاری و اختیار کامل و با بهره گیری از هر قسمت از ظاهر خود ، این فرصت را دارد که بیانیه شخصی درمورد خودش صادر کند . باید گفت ، تاثیر لباسهای افراد در برخورد اول به میزان ۹۵ درصد می‌باشد چون در بیشتر موارد ، لباسها ۹۵ درصد از کل بدن را پوشانده اند .

به علاوه ، انضباط شخصی ، مدل مو و روش های دیگری که از گردن به بالا نشان دهنده ظاهر شماست ، ذهنیت افراد را در مورد شخصیت شما تحت تاثیر قرار میدهد .
همچنین ، ملزومات شما قادر است جایگاه شما را پیش چشمان افراد بالا یا پایین ببرد .

 

چگونه در برخورد نخست یک تاثیر خوب به جا بگذاریم ؟

در این قسمت دو نکته وجود دارد که اگر به آنها توجه کنید قادر خواهید بود همه این عقاید را در شخصیت خود بکار بگیرید .

اول ، کنترل کامل بر تمام جزییات ظاهری و انضباط شخصی خود داشته باشید . سعی کنید در تمام فعالیت های تجاری خود فردی قدرتمند و با نفوذ به نظر آیید.

دوم ، در مورد انتخاب یک لباس مناسب و مد روز حتما جستجو کنید . به این طریق در خواهید یافت در هر موقعیتی چه نوع لباس و با چه ترکیبی باید بپوشید . در این زمینه کتاب مطالعه کنید ، در سمینار شرکت کنید و حتی میتوانید یک مشاور لباس برای خود استخدام کنید .
بدانید که حتی کوچکترین تغییرات قادر هستند زندگی شما را تغییر دهند .

قبل از پایان دادن به این مقاله تمایل دارم عقیده ای را با شما به اشتراک بگذارم ” برای اینکه یک لیدر با نفوذ باشید اهمیت یک تاثیر خوب در برخورد اول را هیچ گاه فراموش نکنید “

حال به نظر شما چه جنبه های دیگری را باید در برخورد اول مد نظر قرار داد ؟

 

 

پیشنهاد میکنیم این کتاب صوتی را گوش دهید

کتاب صوتی جادوی انضباط شخصی

 

 

دیدگاه‌ها 0