چگونه با یک پس انداز ساده ، ثروتمند شویم ؟

” پولی که پس از خرج کردن باقی میماند را پس انداز نکن ، بلکه پولی که بعد از پس انداز میماند را خرج کن ” 

سالهای زیادی است که بسیاری از مردم در پی کشف راز ثروتمندی هستند .

در سال ۱۹۲۶ شخصی به نام جرج کلاسون کتابی تحت عنوان ثروتمندترین مرد بابل نوشت که این داستان افسانه ای در مورد مردی است به نام آرکاد که کاتب نسخه های خطی بود که مشتری خود را که فردی ثروتمند بود بطوری که به دیگران قرض میداد ؛ را متقاعد کرد که راز ثروتمندی اش را برای او بازگویی کند .

با رعایت چند قانون ساده شروع به پول دار شدن کنید ….

چگونه با یک پس انداز ساده ، ثروتمند شویم ؟

چگونه با یک پس انداز ساده ، ثروتمند شویم ؟

ابتدا برای خود پس انداز کنید

اولین اصلی که آن مرد وام دهنده به آرکاد آموزش اند این بود که : ” قسمتی از درآمد خویش را نزد خود نگه دار “

 

وی در ادامه نیز گفت : با کنار گذاشتن تنها ۱۰ درصد از درآمد خود _ بطوری که برای خرج و مخارج به آن دسترسی نداشته باشی _ ملاحظه خواهی کرد که این میزان پس انداز پس از مدتی افزایش میابد . و در کنار آن نیز ، شروع به کسب در آمد کن . حتی پس از مدتی طولانی تر ، به دلیل قدرت ربح / سود مرکب این میزان پول افزایش میابد .

 

به کنترل در آوردن قدرت سود مرکب

اگر تاکنون در مورد واژه سود مرکب نشنیده آید باید بگویم که این واژه در واقع به این معناست که ….. وقتی پس اندازی را بدست نیاورید و آن را در یک صندوق سرمایه گذاری سپرده میکنید ، این میزان سپرده پس از گذشت مدت زمان مشخص ، شروه به سود آفرینی میکند . و با طی زمان بیشتر ، به دلیل قدرت سود مرکب ، این میزان پس انداز تبدیل به یک ثروت کوچک میشود . سود مرکب یکی ازاز دلایل کلیدی است که چرا باید برای خودتان پس انداز کنید . برای شروع یک زندگی ، اندوخته کردن یک پس انداز امری بسیار ضروری است .

سرمایه گذاری کردن را فرا بگیرید

در حال حاضر ، حتی قدرتمندترین تاجران دنیا هم ابتدا پس انداز میکنند . آنها به عنوان قسمت اصلی مدیریت مال شان ، پول خود را مثل یک گرو یا رهن ، پس انداز میکنند .

برای آنکه پس انداز کردن پول به یک عاعادت بدیل شود ، بعد از گرفتن حقوق خود  ، درصد مشخصی از آن را تعین کنید و ماهانه آن را بگونه ای ذخیره کنید که به هیچ عنوان به خودتان اجازه دسترسی به آن را نداشته باشید . جمع کردن آن را تا زمانی که به میزان ممشخصی برسد ادامه دهید ، سپس آن را در بانک یا یک صندوق سرمایه گذاری سپرده کنید و یا در کاری دیگر سرمایه گذاری کنید .

سرمایه گذاری تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد از درآمدتان،  در نهایت به شما کمک خواهد کرد که به یک ثروت دست یابید . پس برای خود پس انداز کنید و در روز مبادا از آن بهره بگیرید .

این کار دو پیامد دارد :

۱_ این کار شما را مجبور میکند که به یک ثروتی هر چند کوچک دست یابید

۲_ اگر شما برای کاری نیاز به پول بیشتری داشتید ، مقید میشوید برای بدست آوردن آن میزان پول به دنبال راه دیگری برای کسب آن بگردید .

دقت کنید که هرگز برای اعمال تغییرات بزرگ در سبک زندگیتان ، روی پس انداز خود حساب باز نکنید . چون سرمایه ای که با سود مرکب حاصل آمده و رشد کرده ، درواقع یک منبع مالیست که میتوانید برای روز مبادا که نیاز شدید مالی پیدا کردید به آن تکیه کنید .

از همین امروز شروع به پس انداز کردن کنید

 

این را تکلیفی از طرف من برای خودخود دانید که در خانه انجام دهید . ده درصد از درآمد خود را محاسبه کنید و متعهد به پس انداز کردن آن مقدار شوید . مهم نیست چه میزان باشد .

خودتان را جوابگوی این موضوع بدانید که مهمترین هدفی که شما قصد دارید برای آن پس انداز کنید چیست ؟ آیا اجاره خانه ؟ ویا استعفا از شغل تان و تاسیس یک خیریه ؟ ویا شاید هم شما خواهان استقلال مالی برای یک شغل با برند جدید هستید ؟

پس انداز را تنها به پول بسطدهید بلکه یاد بگیرید که چطور میتوانید سبب پیشرفت خویش شوید . با بهبود و پیشرفت شخصی خود ، موفقیت هر چه بیشتر در زندگی خویش جذب کنید . با روی آوردن به تاکیدات مثبت در زندگی تان ، آنها را زیر بنای بهبود شخصی و افکار مثبت خود بکنید

دیدگاه‌ها 3

    هومان

    پس انداز خوبه اما باید ارز درست رو هم انتخاب کرد. سود پولی که برای ریال ایران گرفته میشه عملا برابر با میزان افت ارزش پول هستش و در دراز مدت حتی این سود دریافتی هم نمیتونه پاسخگوی میزان افت ارزش سرمایه باشه.
    اگر فردی حاضر شد ۱۲ درصد سالانه به سپرده دلاری یا یورویی سود پرداخت کنه اونوقت میشه به ثروتمند شدن فکر کرد

    mky

    به نظر منم هم این که بتونی یه مقدار از حقوق یا منبع درآمد رو پس انداز کنی عالی میشه
    چون اینجوری به کائنات می گی که من همیشه دارای ثروت هستم و اون هم بیشتر بهت میده

    موفق باشید