چگونه در نظر دیگران محبوب شویم؟

از وبلاگ افراد موفق چه خبر؟

چگونه در نظر دیگران محبوب شویم؟

میخواهم توجه شما را معطوف به یک رفتار پسندیده به نام “قدرشناسی” کنم . وقتی شما در برابر عملی از طرف کارمندانتان، دوستانتان، بچه هایتان و همکاران تان سپاسگزاری میکنید درواقع آنها را تشویق می کنید که در زندگی و کارشان بهتر از قبل عمل کنند.

سعی کنید این رفتار و منش را در خود به یک عادت تبدیل کنید و به طور مکرر افراد پیرامون خودتان را مورد تشویق و تمجید قرار دهید تا تاثیر معجزه آور آن را ببینید . هر چقدر که شما با رفتارهای مثبت مردم را تشویق کنید ، حساب عاطفی شما در بانک دل انسانها پرتر میشود و محبوبیت بیشتری پیدا خواهید کرد.

مقالات موفقیت

چگونه در نظر دیگران محبوب شویم؟

۱- در برابر هر عمل (کوچک یا بزرگ ) از افراد تقدیر و تشکر به عمل آورید.

سعی کنید همیشه از خود ویژگی قدرشناس بودن و متشکر بودن را بروز دهید . هر زمان که شما از دیگران تشکر میکنید باعث میشوید آن افراد خودشان را بیشتر دوست داشته باشند چون با این کار شما عزت نفس آنها را بالا میبرید و تصویری که آنها از خود در ذهنشان دارند را ارتقا میبخشید . به بیان دیگر ، شما باعث میشوید که آنها احساس مهم بودن بکنند و مطمین شوند ،کاری که آنها انجام دادند بسیار ارزشمند و ارزنده بوده و در پی آن ، آنها تلاش میکنند هر چه بیشتر و بهتر در آینده عمل کنند .

۲- عزت نفس خود را بر پایه تشکر از دیگران بنا کنید

موضوع شگفت انگیزی که در مورد “تشکر کردن از مردم” وجود دارد، این است که هر زمانی که شما عبارت “متشکر” را در برابر عمل دیگران ادا میکنید ، باعث میشوید که شما، خویشتن وجودی خویش را بیشتر دوست داشته باشید ، شاید شما نیز این موقعیت را تجربه کرده باشید . علاوه بر این ، گویی انسان در خود درون خود ، حال خوش تری حس میکند و نسبت به زندگی احساس رضایت و شادمانی بیشتری پیدا میشود .

وقتی در ارتباطات متقابل با مردم ، قدر شناس شوید ، کم کم از محبوبیت میان مردم و اشتیاق مردم در جهت کمک به شما در این زمینه ، شگفت زده خواهید شد .

۳- به طور مکرر افراد را مورد تمجید و تایید قرار دهید.

راه دیگر برای دادن انرژی و قدرت و احساس مهم بودن به مردم ، این است که در استفاده از جمله ها و عبارات حاوی تعریق و تمجید و تایید ، بخشنده باشید . تست های روانشناسی نشان می دهد که، زمانی که بچه ها از طرف مردمی که به آنها نگاه میکردند، تشویق میشدند ، سطح انرژی آنها، ضربان قلب و تنفس آنها افزایش میافت و بطور کلی آنها احساس شادمانی بیشتری در خودشان حس میکردند .

۴- تکنیک “تعریف یک دقیقه ای” را تجربه کنید

شاید ارزشمندترین درس در کتاب Ken Blanchard درس “مدیریت یک دقیقه ای” باشد که در آن درس پیشنهاد میشود : در هر فرصتی که میتوانید از تکنیک تمجید یک دقیقه ای استفاده کنید . وقتی از محل سکونت خود خارج میشوید و با اطرافیان خود اعم از رفتگر محله تا استاد دانشگاه برخورد میکنید ، بخاطر زحمات تنها چه کم چه زیاد ، آنها را مورد تعریف و تمجید واقعی و صادقانه قرار دهید تا به طرز معجزه آسایی ببینید که مردم چقدر شما را بیشتر دوست خواهند داشت و چقدر تمایل دارند که شما را در تحقق اهدافتان یاری کنند .

 

۵- تمرین مقابله بمثل

قانونی در روانشناسی تحت عنوان  قانون مقابله بمثل  وجود دارد که که میگوید – اگر سبب شوی که من در مورد خودم احساس خوبی پیدا کنم ؛ منم راهی پیدا میکنم که تو نسبت به خودتبه حس خوبی برسی .

به عبارت دیگر ، مردم همیشه به دنبال راه هایی هستند که مهربانی و خدمت شما که به آنها عرضه کرده اید را جبران کنند . زمانی که شما در هر فرصتی کاری انجام میدهید و یا سخنی میگویید که افراد نسبت به خودشان حس خوبی پیدا کنند ، شما از این بابت نه تنها در خود به یک احساس رضایت بخش میرسید بلکه متوجه رویدادهای خوشایند و شگفت انگیزی که پیرامون شما در حال رخداد خواهند بود ؛ نیز میشوید .

۶- اهمیت دادن به افراد و گوش فرا دادن به سخنان انها

روش دیگر که قادر است رفتار دیگران را تحت تاثیر قرار دهد ، این است که در آنها عزت نفس ایجاد کنید و سبب شوید که احساس مهم بودن به آنها دست دهد . این سخن با روش ساده عملی خواهد شد ؛ فقط کافیست هنگام صحبت کردن افراد با جان و دل به آنها گوش فرا دهید و با آنها همراهی کنید .

شاید شما نیز این حالت را تجربه کرده باشید که وقتی فرصت گوش کردن به صحبت های فردی را ندارید به شما برچسب آدم بی حوصله و بداخلاق زده باشند ، حقیقت این است که انسانها به دلیل مشغله های زیاد فرصت توجه به یکدیگر را کمتر پیدا میکنند . اما توجه داشته باشید که شما نباید اینگونه باشید . مهمترین فعالیت تک نفره که بیش از حد معمول باید انجام شود این است که وقتی افراد درحال شرح حالات و احساسات خودشان هستند ، با تمام وجود به صحبت های انها گوش دهید و آنها را تایید کنید .

۷- از هر فرصتی برای …

سه قانون کلی در جهت بهبود شخصیت افرادی که با شما در تماس هستند ، به نام های تقدیر ، تایید و توجه است . به راحتی بگویید  متشکر و در هر موقعیتی قدردانی خود را به گوش دیگران برسانید . بخاطر زحمات و دستاوردهای انجام شده ، افراد را مورد تمجید و ترغیب قرار دهید و سعی کنید با آنها ارتباط متقابل برقرار کنید . این سه رفتار به تنهایی قادر هستند که ازشما یک استاد چیره دست در ارتباطات انسانی بسازد که محبوب همگان هستید .

 

دیدگاه‌ها 0