چرا پاییز، فصل مسافرت است؟

با آمدن فصل پاییز، ما به یاد چکمه و کت و البته بهترین دوستانمان می افتیم. با پوشیدن کت های خزدارمان و چکمه هایی که با پوشیدن آن ها یک لایه ی کلفت از خز ساق پاهایمان را در بر می گیرد درست همانند یک اشراف زاده در یک حفاظ براق می شویم و در همان حال، گالن گالن هات چاکلت می نوشیم و از آن لذت می بریم.

ما تصور می کنیم که به استقبال پاییز رفتن، یعنی چمباتمه زدن و رفتن به زیر پتو. حتی ترجیح می دهیم از این به بعد به جای رفتن به فضای باز، در کافه ها با دوستانمان قرار ملاقات بگذاریم. و ترجیح میدهیم که کیسه خواب و تجهیزات صخره نوردی خود را تا اولین سپیده دم تابستان آینده بایگانی کنیم. ولی فکر نمی کنید که در مورد این فصل واقعا بی انصافی می کنید؟

این فصل دقیقا زمانی است که باید کوله پشتی خود را به دوش اندازید و با سرعت تمام با اولین بلیط هواپیما یا قطار و یا ماشین خودتان مسافرت کنید.

چرا این فصل نسبت به فصل های دیگر دارای جذابیت های گردشگری بیشتر است؟

مقالات موفقیت

چرا پاییز، فصل مسافرت است؟

هزینه ها در پاییز ارزان است

حتما تا به الان متوجه شده اید که در طول فصل تابستان قیمت همه چیز از بلیط هواپیما گرفته تا بلیط قطار روند رو به رشد و سرسام آور دارد. اگر قصد مسافرت در تابستان را داشته باشید اولا باید از زمستان برای آن تصمیم گیری کنید ثانیا یک حساب پر پول از خودتان سراغ داشته باشید.

اما به محض اینکه جو مسافرت رفتن تابستان تمام شد و همه چیز به حالت نرمال برگشت قیمت‌ها به طور قابل توجهی کاهش میابد و قیمت هتلها، مهمان پذیر ها و پروازها و هر چیز دیگری با کاهش ۳۵ درصدی روبرو می شود. دلیل این کاهش ناگهانی قیمت‌ها، ریزش توریست و در نتیجه کاهش رقابت بر سر مکان و زمان است.

در فصل تابستان، کسی که تصمیم میگیرد شما در چه زمانی در کدام اتاق هتل مستقر شوید، مدیریت هتل است و کسی که تعیین میکند چه زمانی پرواز کنید آژانس هواپیمایی است ولی در پاییز کسی که تعیین میکند پولتان کجا و به چه نحو خرج شود خود شمایید. در این فصل به جای پذیرفتن اجباری و کنار آمدن با پیشنهادات، می توانید خود تصمیم گیرنده باشید.

آیا داشتن حق انتخاب برای یک مسافر، لذت‌بخش و الزامی نیست؟

طبیعت در پاییز زیباتر از هر فصل دیگر خود را نشان می دهد

اگر شما در همه ی فصل ها تجربه ی سفر داشته باشید حتما متوجه شده اید که تنها مزیت سفر در تابستان، سواحل گرم است و الا به خاطر ازدیاد مسافر در فصل تابستان، طبیعت نمی تواند روی خود را به خوبی نشان دهد و همچنین همه ی دغدغه ی مسافران سر و کله زدن با گرمای طاقت فرسای این فصل است. و در آخر به خاطر تحمل آن همه رطوبت و گرمای زیاد در طول روز، چیزی که نصیبشان می شود تنی خسته و بیحال است که اصلا خوشایند یک مسافر نیست.

برعکس، پاییز آنچنان طبیعت را غرق رنگ می کند که رنگهای آن را در هیچ فوتوشاپی نمی توانید پیدا کنید. زیبایی شیب گرویر در کشور سوییس، آنچنان شما را بهت زده میکند که نفس کشیدن را فراموش میکنید. طبیعت در پاییز احساسات شما از جمله حس عشق و شکر گذاری را برانگیخته می کند. صرف نظر از بازارهای گران گرویر، اردو زدن در سوییس خیلی مقرون به صرفه است. پیشنهاد می شود با خود چند قالب پنیر و شکلات سوغات ببرید و سعی کنید از پاییز آنجا نهایت لذت را ببرید. اوج سادگی و بی آلایشی در این فصل خودنمایی می کند.

ملودی لذت بخش طبیعت بدون هیچ صدای استرس زا و ازار دهنده، بهترین هدیه ی پاییز به شماست.

آیا شما تمایل ندارید گاهی چنین سکوت لذت‌بخشی را تجربه کنید؟

پاییز بهترین زمان برای افراد خلوت طلب است

از چیزی که در مسافرت خیلی بدم می آید این است که می بینم مردم از اقصی نقاط دنیا به یک مکان خاص مسافرت می کنند صرفا برای اینکه از آن نقطه عکس برداری کنند.

همان طور که در یکی از سفرهایم، وقتی جمعیت زیادی از مردم در یک خیابان خاص گرد هم جمع شده بودند، شلوغی آن جمعیت این احساس را به من داد که گویی در یک قوطی محبوس شده ام. وقتی هم به یک جزیره ی کوچک در کرواسی مسافرت کرده بودم که مردم از سراسر دنیا به آنجا آمده بودند بر اثر یک تصادف مموری من شکست. در آن جا معماری ها و اتمسفر بسیار جذاب و زیبا بود ولی به خاطر ازدیاد جمعیت من نتوانستم در مدت زمانی که آنجا بودم لذت کافی را ببرم. شلوغی آنجا و احساس خفگی ای که به من دست داده بود، من را می ترساند.

اما پاییز حال و هوای خاص خودش را دارد و آواز مخصوص به خودش را سر می دهد. تعداد توریست ها در پاییز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکنند. وقتی می بینی در کنار یک نقطه ی زیبا از دنیا، فقط تعداد انگشت شماری از مردم جمع شده اند سعادت بزرگی است که می توانی از آن مکان نهایت لذت و استفاده را ببری. همچنین می توانید بدون هیچ محدودیتی، با فرهنگ و عادات غذایی آن ها آشنا شوید و در نهایت به هدفی که برای آن سفر مشخص کرده بودید دست یابید. با این شرایط شما می توانید بدون نگرانی از این بابت که مبادا ناگهان انبوهی از توریست ها نازل شوند، مردم جدید با آداب و رسوم جدید را ملاقات کنید و از خوش و بش با آن ها، لذت کافی را ببرید.
آیا شما اینطور فکر نمی کنید؟

در پاییز می توانید آسایش واقعی را تجربه کنید.

در دنیایی که ما همیشه بخاطر وجود مشکلات و مسایل روزمره درگیر استرس و تنش های روحی هستیم، شاید درک مفهوم _نیاز به آرامش_ کمی غیر قابل هضم باشد. استراحت و آسایش روحی، کلیدی برای تمرکز هر چه بیشتر بر روی زندگی و سبک زندگیمان است. اما به خاطر فشار زیادی که برای رسیدن به آرامش باید متحمل شویم کلا آرامش را فراموش می کنیم. با سفر در تابستان، همه ی هیجانات و استرس های ما دوباره شروع می شوند و موضوعات ناراحت کننده برای ما جان تازه می گیرند و یکی یکی به صف می شوند. در واقع به جای اینکه با سفر کردن به آسایش دست یابیم، با آغوش باز به سراغ خطر و استرس می رویم.

باید گفت با کوهنوردی و گشت و گذار در بازار های شلوغ شهری در فصل تابستان، فقط خود را به سوی محدودیت سوق می دهیم. اگرچه این ها ایده های خوبی برای یک تعطیلات به نظر می آیند ولی در این صورت دیگر ما شانس این که بتوانیم در کنار کسانی که دوستشان داریم بنشینیم و لحظات آرامش بخشی تجربه کنیم را از دست می دهیم. هوای سرد پاییز، بهانه ی خوبی برای پیدا کردن یک مکان دنج و خلوت است تا بتوانیم در آنجا در کنار عزیرانمان آسایش را تجربه کنیم. پس شما می توانید مسیر رسیدن به یک کلبه ی ییلاقی کنار یک تپه را دوچرخه سواری کنید و از مناظر سر راه لذت ببرید و یا قدم زنان، به یک روستای دیگر برسید. عزیزان شما، همه ی افتخار و لذت شما هستند پس پاییز را بهانه ای برای به آغوش کشیدن آن ها قرار دهید.

نتیجه:

اگرچه مسافرت در بهار و تابستان و زمستان، هر کدام لذت خود را دارد ولی با مسافرت در پاییز می توان همه ی احساسات از جمله عشق، نشاط و ریسک و لذت از طبیعت را یکجا تجربه کرد. اگر شما انسان رمانتیکی هستید پاییز برای شما ایده آل ترین فصل برای مسافرت است. در پاییز این شانس را دارید که با مونو پدهای باز شده بدون واهمه از بابت تصادف در مسیر راه به هر کجا سر بزنید و حداقل یک فصل را با خیال آسوده از بابت شلوغی ها بگذرانید.

دیدگاه‌ها 1