۱۰ عادت شخصی که می‌تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد

موفقیت، آرزوی همه‌ی ماست و ما، همه می‌خواهیم در امور مختلف موفق باشیم اما مسلما همه، آمادگی و توانایی لازم برای کسب موفقیت‌های بزرگ را ندارند. در بیشتر مواقع، شروع، سخت است. در ابتدای راه، باید از برخی چیزهایمان بگذریم و به عبارت دیگر باید چیزهایی را قربانی کنیم. البته باید گفت که این امری طبیعی است، درست مثل زمانی که شما وارد یک تونل طولانی می‌شوید و قاعدتا در ابتدای راه، روشنایی انتهای تونل پیدا نیست.

این را به خاطر داشته باشید که هیچ گونه تهدید خارجی‌ای که بخواهد شما را در راه رسیدن به موفقیت بازدارد، وجود ندارد. به درون خودتان مراجعه کنید و مطمئن شوید تا مبادا خودتان، دشمن اصلی خودتان باشید. در بیشتر مواقع این خود ما هستیم که زندگی را بر خود سخت می‌کنیم و خود را از رسیدن به موفقیت‌ها محروم می‌سازیم.

 

۱۰ عادت شخصی که می‌تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد

 

در اینجا به ۱۰ عادت شخصی اشاره می‌کنیم که به کارگیری آن‌ها می‌تواند شما را در راه رسیدن به موفقیت یاری کنند:

۱- داشتن صبح منظم

یکی از فاکتورهای اصلی برای رسیدن به موفقیت داشتن یک صبح منظم و روتین است. مطالعات نشان می‌دهند که بخش عمده‌ای از بازیکنان بزرگ و مشهور، افراد سحر خیز هستند. آن‌ها صبح زود از خواب بیدار می‌شوند، صبحانه‌ی مناسبی می‌خورند، ورزش می‌کنند و بعد، یک برنامه برای روز خود در نظر گرفته و آن را دنبال می کنند.

۲- داشتن یک برنامه‌ی غذایی متعادل

بدن شما بدون داشتن میزان درستی از مواد غذایی قادر نخواهد بود که به درستی کار کند. مخصوصا مغز شما که برای تفکر و پردازش اطلاعات به سوخت کافی و مغذی نیازمند است. خوب است بدانید که افراد موفق این مساله را به خوبی می‌دانند و به همین خاطر به خوبی مراقب خوراک و وعده‌های غذایی‌شان هستند.

برنامه‌ی غذایی شما، حساب بانکی شماست. غذای خوب، سرمایه‌ای خوب خواهد بود. -بتنی فرانکل-

۳- ورزش منظم

ورزش جسم به اندازه‌ی ورزش ذهن اهمیت دارد. وجود بیماری و درد مانع از آن می شود که بتوانید به موفقیت دست یابید. بنابراین سلامتی در این جا اهمیت فوق‌العاده‌اش را نشان می‌دهد. ورزش کردن منظم، لازمه‌ی سلامتی است. حتی اگر مایل به حضور در باشگاه نیستید می‌توانید در خانه یا فضای باز ورزش کنید، بدوید و خلاصه اینکه به خود تکانی بدهید.

۴- خواب خوب

مهم نیست که چقدر سرتان شلوغ باشد و کار داشته باشید. این را به یاد داشته باشید که بیش از حد کم کردن ساعت خواب، شما را برای رسیدن به موفقیت یاری نخواهد کرد. محققان می‌گویند شاید در ابتدای راه کم کردن ساعات خواب به شما کمک کند ولی در دراز مدت نه تنها بی‌فایده است، بلکه شما را از بین خواهد برد. مواردی مثل افسردگی و عصبی شدن در نتیجه‌ی کم‌خوابی شدت پیدا می‌کنند. خوب است بدانید که در طول زمان خواب، مغز شما فرصت پردازش اطلاعاتی که در طول روز به آن داده‌اید را خواهد داشت. پس خواب کافی شما را به سمت خلاقیت هر چه بیشتر سوق خواهد داد.

۵- داشتن ارتباطات قوی

اگر زندگی شخصی تان سرشار از پستی و بلندی هاست ، انرژی زیادی از شما خواهد گرفت و شما باید به یک منبع قوی متصل باشید تا به مقصد خود برسید.وجود ارتباطات قوی یک منبع معتبر برایتان خواهد بود. به تعامل با دیگران بپردازید تا از دیدگاه ها و ابتکارات ان ها الهام بگیرید. کار کردن در یک گروه در بیشتر موراد، موثر تر و ارزشمند تر خواهد بود.
وقتی شما به منبع الهام خود متصل هستید و هدف مشخصی دارید، تمام افکارتان مرزها و محدودیت‌ها را در‌هم خواهد شکست. اگر میخواهید در این باره بیشتر بدانید و بدین وسیله قادر به انجام هرکاری شوید، حتما کتاب صوتی قدرت الهام و ندای درونی را بشنوید.

۶- خردمندانه پول خرج کنید

هر چه بیشتر داشته باشید، بیشتر می‌خواهید. اگر دائما در صدد جمع کردن چیزهای بیشتری باشید، هرگز طعم رسیدن به موفقیت را نخواهید چشید. حتی اگر روزی در صدر قرار بگیرید برایتان بی‌معنا خواهد بود. داشتن، یک بعد قضیه است و بعد دیگر، خرج کردن است. خرجی که می‌کنید باید خردمندانه باشد. پول‌های خود را در مسیر تحقق اهدافتان صرف کنید.

۷- یادگرفتن چیزهای جدید

انسان‌های موفق، افراد کنجکاوی هستند. آن‌ها دوست دارند هر روز چیز جدیدی یاد بگیرند و حتی از این که اخبار جدیدی از دیگران بشنوند خوشحال می‌شوند. این افراد روحیه‌ی اکتشافی دارند و خود را با تکنولوژی جدید به روز می‌کنند و از این رو همواره می‌توانند در مورد بیشتر مسائل، اظهار نظر کنند.

 

۸- زیاد بخندید

یکی از نشانه‌های بارز افراد موفق، توانایی خندیدن در زندگی است. آن‌ها به خوبی می‌دانند که چه موقع باید با جدیت رفتار کنند، ولی در کنار آن، این را هم یاد گرفته اند که در برخی مواقع بهتر است فقط خندید. این افراد در مقابل شکست‌هایشان لبخند می‌زنند و خم به ابرو نمی‌آورند.

۹- روزانه مطلب بخوانید

خواندن از جمله عادات افراد موفق است. کتاب، روزنامه، مجلات، مطالب آنلاین، همگی حاوی مطالب ارزشمندی است که می‌توانند دید شما را باز کنند. با خواندن داستان‌های تخیلی هم می‌توانید قدرت خلاقیت خود را افزایش دهید. در مقایسه با دیدن فیلم و تلویزیون، خواندن، قدرت تصور شما را بیشتر تقویت می‌کند، فقط به این دلیل که در آن، تصویر وجود ندارد. در نتیجه خواندن می‌تواند شما را در راه رسیدن به مقاصدتان مساعدت کند.

۱۰- کارهیتان را به موقع و کامل انجام دهید

آخرین موردی که در این جا به آن اشاره می‌شود، این است که افراد موفق به عنوان یک عادت شخصی، کارهایشان را سر وقت انجام می‌دهند و این عادت را نه تنها در زندگی شخصی، که در زندگی حرفه‌ای خود نیز پیاده می‌کنند. آن‌ها از این که کاری را به کمال برسانند، احساس خوشنودی می‌کنند. به عبارت دیگر مساله‌ای به نام “تاخیر” یا “تعویق” در زندگی آن‌ها معنایی ندارد.

بنابر این اگر می‌خواهید به موفقیت‌های بیشتری دست یابید، باید عادات خوبی را برای خود بسازید تا ببینید این عادات خوب شما را به کجا خواهد رسانید و چطور زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. اگر عادات مناسبی زیادی ندارید، بهتر است از این موارد گفته شده الهام بگیرید و قدم به قدم و با صبر و پشتکار فراوان، عادات خوب در خود ایجاد کنید.

دیدگاه‌ها 3

    gonzaless

    بهترین وقت انجام کاری مهم همین الان است و در همین جا! مگر اینکه واقعا نشود! اگر نمی شد یعنی یک کار مهم دیگر است که جایش و زمانش همین الان و اینجاست

سبد خرید