۱۰ مورد از بهترین راهکارها برای تشکیل یک تیم کاری خوب

زمانی که به دنبال تشکیل یک تیم برای اداره، کسب و کارتان، یا شغل جدیدتان هستید، هدفتان تلاش و گردهم آوردن قویترین تیم ممکن است.

بسیاری از مدیران و کارآفریننان بزرگ تنها به خاطر قابلیت های کسانی که استخدام می کنند قادر  بوده اند به آن چیزی که هستند تبدیل شوند. به همین دلیل است که گوگل، فیس بوک، و اپل مدام به دنبال جذب بهترین کارمندان هستند – تفاوت، حاصل برخورداری از یک تیم خوب است.

در این جا ده مورد از بهترین راهکارها برای تشکیل و حفظ یک تیم خوب ذکر شده است:

افراد برجسته را جذب کنید

نباید کسانی را استخدام کنید که فکر می کنید حرف شنوی دارند یا مشکلی به وجود نمی آورند – کسانی را استخدام کنید که خلاق هستند و محدودیت ها را به چالش می کشند. جاه طلبی تیم شما بستگی به اعضای آن دارد. از چنین افرادی نترسید، آن ها را عضو تیم  تان کنید.

به گروه اعتماد کنید

باید این اعتماد را داشته باشید که افراد صحیح را انتخاب کرده اید و اجازه دهید که آن ها کارشان را بکنند. مدام بالای سر آن ها نایستید. این آن ها را آزار می دهد و شما هم کارهای مهمتری برای انجام دادن دارید. به تیم اعتماد کنید. از آن ها حمایت کنید و هر از گاهی آن ها را چک کنید.

 به استعدادها پر و بال بدهید

اگر افراد با استعدادی در تیم تان هستند، اجازه بروز استعدادشان را به آن ها بدهید. به آن ها پر و بال بدهید. اجازه دهید زمانی را خارج از محدوده زمانی تعیین شده سپری کنند. این دلیل قانون ۲۰ گوگل است. گوگل به کارمندان اش اجازه می دهد ۲۰% از زمان کاری شان را صرف کار بر چیزی کنند که فکر می کنند بیشترین نفع را برای شرکت دارد – مهم نیست آن کار چقدر دور از تصور به نظر برسد.

“در بیشتر موارد، رئیس خوب بودن به معنای استخدام افراد با استعداد و سپس کنار رفتن از سر راهشان است.” مری کی اش

برای تمام ایده ها ارزش قائل شوید

به صحبت تمام اعضای تیم گوش کنید. آن ها را در ایده پردازی آزادانه دخیل کنید و برای هر آنچه ارائه می کنند ارزش قائل شوید. آن ها را تشویق به مشارکت کنید و این حس را به آن ها بدهید که در ساخت شرکت شریک هستند. زمانی که به تمام ایده ها بها می دهید، متوجه می شوید که تیم بسیار قوی تر شده است.

الگویی ایده آل تعریف کنید

این کار به تعیین استانداردهای تیم کمک می کند. این اعضای تیم را مجبور به بهتر شدن می کند تا مطابق معیارها عمل کنند. همچنین به آن ها نشان می دهد که شما تنها رهبر تیم نیستید بلکه بخشی از آن نیز هستید. شما کمک می کنید که کارها به پیش برود.

تمرین تشکیل گروه

این کار از ابتدای  به وجود آمدن کار گروهی وجود داشته است. و جواب هم می دهد. این کار به تیم کمک می کند خارج از فضای کاری احساس راحتی بیشتری داشته باشند، و بنابراین در داخل این فضا هم همین طور باشند. زمانی که اعضای یک گروه یکدیگر را بشناسند، درک کنند و با هم ارتباط بهتری برقرار کنند، تیم بیشتر به عنوان یک واحد فعالیت خواهد کرد تا به عنوان چند عضو منفرد.

ارتباط غیرکاری

مطالعات اخیر نشان داده است که زمانی که به تیم ها فرصت ارتباط غیرکاری داده می شود عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. زمانی که اعضای تیم با هم راحت تر باشند اختلاف کمتری میانشان به وجود می آید زیرا آن ها از پس زمینه یکدیگر آگاه اند.

یک تیم ناهمگون تشکیل دهید

چنین تیمی قوی تر خواهد بود. فکر نکنید که تمام اعضای تیم باید وجوه مشترکی داشته باشند یا از یک قماش باشند. در یک تیم ناهمگون دیدگاه ها، ایده ها، و راه حل های متفاوتی وجود دارد که واقعاً به تیم کمک می کند تا نیرومندتر شود.

رزومه یا خلاصه سابقه فرد را مد نظر قرار دهید

این کار زمانی که به دنبال اعضای یک تیم جدید هستید اهمیت زیادی دارد. اگر در رزومه شخص به اشتباهاتی برخوردید این نشانه بدی است. اشتباه ها نشان گر بی تجربگی فرد متقاضی است. رزومه ای که بد نوشته شده باشد نشانگر اشتباهاتی است که آن ها در آینده مرتکب خواهند شد. این متن بهترین چیزی است که آن ها برای ارائه کردن در اختیار دارند. اگر در آن ایرادی وجود داشته باشد، منتظر مشکلات پس از استخدام نیز باشید.

“این کار معقولی نیست که افراد باهوش را استخدام کنیم و بعد به آن ها بگوییم چه کار انجام دهند. ما آنها را استخدام می کنیم که آن ها به ما بگویند چه کار باید انجام دهیم.” – استیو جابز

قدردانی خود را ابراز کنید

اجازه دهید تیم بداند چه موقع عملکرد خوبی دارد. بگذارید اعضای آن بدانند که ارزشمنداند. متوجه تأثیر بسیار زیاد این کار خواهید شد. هر روز پیروزی های کوچکی را که اعضای تیم فکر می کنند برای شما بی اهمیت اند جشن بگیرید. این سبب ایجاد اعتماد شده و به آن ها حس ارزشمند بودن می دهد.

دیدگاه‌ها 3