۷ مهارتی که باید قبل از ۵۰ سالگی بیاموزید

توانایی شما در کسب مهارت ها ارزش شما را در بازار و سطح تآثیری را که می توانید بر جهان بگذارید تعیین خواهد کرد.

در حالی که یادگیری برخی مهارت ها سودمند اند، برخی از آن ها در مقایسه با بقیه دارای ارزش بیشتری هستند. زمانی که صحبت به تصمیم گیری در این رابطه می رسد که چه مهارتی را باید بیاموزید، باید بر مواردی تمرکز کنید که قابل انتقال به مهارت های دیگر باشند.

برای مثال، شما می توانید بافتنی بیاموزید، اما راه های زیادی وجود ندارد که از آن طریق بتوانید آن را به دیگر مهارت های زندگی تان انتقال دهید. اما اگر صحبت کردن به زبان اسپانیایی را بیاموزید، به شما کمک خواهد کرد مهارت های ارتباطی، فرصت های شغلی، و توانایی در صحبت کردن با افرادی را که هرگز قبلاً نمی توانستید با آن ها صحبت کنید بهبود ببخشید.

۷ مهارتی که باید قبل از ۵۰ سالگی بیاموزید

در اینجا ۷ مهارت وجود دارد که شما باید قبل از ۵۰ سالگی بیاموزید:

۱-مذاکره با دیگران

مذاکره یکی از مهمترین مهارت هایی است که می توانید بیاموزید و در همهء جنبه های زندگی تان به کار بگیرید. چه بخواهید در شغلتان رشد کنید، پول بیشتری در بیاورید، یا تسلط بیشتری بر زندگی تان داشته باشید، آموختن انجام مذاکره به روش مؤثر به شما کمک خواهد کرد به نتیجه برسید.

رشد مهارت های مربوط به مذاکره علاوه بر این به شما کمک می کند مهارت های مربوط به همدلی، گوش کردن و حتی فروش را رشد دهید. سؤال اینجاست که شما چطور شروع به رشد این مهارت ها می کنید؟

از کجا بیاموزید: بهترین راه برای شروع یادگیری مذاکره این است که از گام های کوچک شروع کنید. با اینکه خواندن کتاب می تواند به شما کمک کند، قرار نیست شما در “روش یادگیری” گیر کنید بلکه قرار است روش “یادگیری و کاربرد در زندگی روزمره” را پیاده کنید. در واقع شما می توانید هر جایی به تمرین مذاکره بپردازید، از یک سمساری محلی گرفته تا چانه زدن با یک دستفروش، یا در واقع جایی که مذاکره بیشتر قابل انجام است.

“بهترین حرکتی که شما می توانید در زمان انجام مذاکره داشته باشید فکر کردن به مشوقی است که طرف مقابل حتی به آن فکر هم نکرده است – و بعد از آن استفاده کنید.” – الی برود

۲-موسیقی بیاموزید

یادگیری نواختن یکی از ادوات موسیقی نه تنها دوستانتان (یا حتی شخص که به او علاقه مندید) را تحت تآثیر بلکه به بهبود مهارت های شناختی شما کمک شایانی خواهد کرد. نشان داده است که نواختن موسیقی مهارت های تمرکز شما را افزایش می دهد، مهارتی که بسیار در دنیای پر از حواسپرتی که ما در آن زندگی می کنیم اهمیت دارد.

۳-صحبت در جمع

آن طور که وارن بافت می گوید صحبت در جمع یکی از مهمترین مهارت هایی است که شما باید برای پیشرفت شغلی تان بیاموزید.

توانایی در برقراری ارتباط مؤثر به شکل مثبتی تقریباً تمام کارهایی را که شما انجام می دهید تحت تآثیر قرار خواهد داد از زندگی تان گرفته، تا شغلتان و روابطتان – این فهرست همچنان ادامه دارد. هیچ کس به صورت مادرزادی توانایی برقراری ارتباط مؤثر را ندارد و این مهارتی است که هر شخص متعهدی توانایی یادگیری و رشد آن را داراست.

کجا بیاموزید: به یک مؤسسات آموزش نطق و سخنرانی در شهرتان پیوسته، شروع به تمرین مهارت های مربوط به صحبت کردن پرداخته، و از اعضای آن بازخورد سازنده و فوری دریافت کنید.

۴-هزینهء شخصی

این مهارت توسط بیشتر افراد، مخصوصاً فارغ التحصیلان جدید، کم اهمیت در نظر گرفته می شود. نه، این موضوعی جذاب برای یادگیری نیست، اما هیچ یک از رویاها و اهداف شما بدون کسب مهارت در آن به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

توانایی در مدیریت هزینه های شخصی خودتان اولین گام در به دست آوردن آزادی است. به جای نادیده گرفتن این مسئله، ما باید با ترس ها و غفلت هایمان رو به رو شده و کنترل بودجهء خود را به دست بگیریم.

کجا بیاموزید: این موضوعی است که داشتن تحصیلات در آن بسیار تآثیرگذار است. شما می توانید در این رابطه کتاب بخوانید، وبلاگ ها را چک کرده و حتی به دیدار حسابدارتان بروید.

۵-تند خوانی

بیل گیتس گفته است که اگر قرار بود یک فوق قدرت داشته باشد آن حتماً توانایی در تندخوانی بود.

زمان مهم ترین و محدودترین کالایی است که ما در اختیار داریم. یادگیری تندخوانی می تواند در سال از تلف شدن ده ها بلکه صدها ساعت از زمان شما در صورتی که یک کتابخوان حرفه ای باشید جلوگیری کند.

کجا بیاموزید: می توانید به صورت اینترنتی یک دوره تندخوانی بگذرانید یا از تکنولوژی همچون اسپریتز برای افزایش سرعتتان استفاده کنید.

۶-توانایی در وصل شدن به دیگران

اگر می خواهید بیشتر موفق باشید، باید اطرافتان را با افرادی که آنچه را که شما می خواهید قبلاً به دست آورده اند پر کنید. این شخص می تواند یک راهنما، مربی یا مشاور باشد که می تواند شما را به جایی که می خواهید بروید هدایت کرده و حتی نقاط کوری را که شما متوجه آن ها نیستید ببیند.

برای اینکه در این اتصال بهتر عمل کنید، خصوصاً با افرادی که بسیار موفق هستند، لازم است یاد بگیرید چطور ابتدا مزد این اتصال را بپردازید. قانون کلی این است که هر چه فردی که شما انتخاب کرده اید سرشناس تر باشد، شما باید برای آنچه درخواست می کنید هزینهء بیشتری بپردازید.

کجا بیاموزید: بهترین راه برای یادگیری اینکه چطور به دیگران وصل شوید این است که ببینید چطور افراد موفق دیگر این کار را انجام می دهند. برای انجام این کار باید در کنفرانس های صنعتی، و رویدادهایی که امکان برخورد با این افراد را دارید شرکت کنید.

۷-یک زبان جدید بیاموزید

هر چه دنیا بیشتر با پدیدهء جهانی شدن رو به رو می شود، ما بیشتر به عصر چند زبانگی قدم می گذاریم. بیست سال پیش، تنها با دانستن یک زبان از پس مسائلتان برمی آمدید. اما امروزه، با جهانی شدن تجارت، فراهم آمدن توان اقتصادی بیشتر برای سفر، و چند فرهنگه شدن بیشتر کشورها، دیگر تنها دانستن زبان انگلیسی کافی نیست.

یادگیری یک زبان جدید می تواند به شما کمک کند کسب و کارتان را بهبود بخشیده (خصوصاً اگر هدف شما مشتری های غیرانگلیسی زبان هستند) و حتی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. اگر در تمام زندگی تان تنها به یک زبان صحبت کرده اید، یادگیری یک زبان پرطرفدار همچون فرانسه، چینی، یا اسپانیایی شما را به جهانی با بیشتر از ۵۰۰ میلیون تا ۱ بیلیون جمعیت وارد می کند.

“اگر فرصت یادگیری یک زبان خارجی را دارید حتماً این کار را انجام دهید. ممکن است شما هرگز پا به سرزمینی که زبان آن را می آموزید نگذارید اما یادگیری آن درک بهتری از زبان خودتان و زبانی که از شما خواسته می شود بیاموزید می دهد” – گوردن بی. هینکلی

کجا بیاموزید: می توانید از وب سایت هایی همچون رایپ بروید که در آن ها درس های زبان اسپانیایی به صورت اینترنتی و نامحدود در دسترس شما قرار می گیرد.علاوه بر آن از بعضی نرم افزارهای تلفن همراه همچون دولینگو می توانید استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ها 6