۷ خصوصیت مهم که لازم است بپرورانید تا به موفقیت برسید

به اطرافتان نگاهی بیاندازید تا افراد موفق را همه جا ببینید. آن ها خود را در مرکز توجه قرار می دهند و تصمیماتی می گیرند که جهان با آن ها اداره می شود. اما با این حال آن ها اینگونه زاده نشدند. آن ها سخت کار کردند و پیش از آنکه به جایگاه فعلی شان برسند، که در آن طبق شرایط خودشان زندگی می کنند، سال های زیادی از خود پشتکار نشان دادند.

 

 

۷ خصوصیت مهم که لازم است بپرورانید تا به موفقیت برسید

با اینکه هر فرد موفقی به خودی خود منحصر به فرد است، برخی خصوصیات مشترک میان تمام افراد موفق وجود دارد. در اینجا نگاهی به برخی از آن ها می اندازیم:

 

آن ها مقاومت و پشتکار را در آغوش می کشند

آیا می دانید بیل گیتس قبل از پایه گذاری مایکروسافت تلاش کرده بود ایده ای حول محور اطلاعات ترافیکی را به فروش برساند؟ اگر او در شکست اش در جا زده بود هرگز تبدیل به ثروتمندترین مرد این سیاره نمی شد.

افراد موفق می دانند که شانس را می توان با سخت کوشی و جلو راندن خود علی رغم تمام شکست های اولیه شکل داده و تغییر داد. آن ها می دانند که چیزهای خوب راحت به دست نمی آیند و آن ها هرگز از گذر از پل هایی که به این نتایج می رسند هراسی در دل ندارند.

از شکست هایتان درس بیاموزید اما اجازه ندهید آن ها تبدیل به باری بر شانه هایتان شوند. اگر در یک پروژه خراب می کنید، در فرصت بعدی سخت تر کار کنید و مطمئن شوید که به موفقیت دست می یابید.

“هر دری که از روی مقاومت دیگران بر روی شما بسته شده باشد با کلید پشتکار باز می شود” – جان دی لم

 

آن ها از افکارشان آگاه اند

برخلاف عامه مردم که به راحتی تحت تأثیر ایده های خارجی قرار می گیرند، کارآفریننان موفق خیلی خوب از افکارشان آگاهی دارند و بسیار سخت کار می کنند تا به اهداف مربوط به آن دست یابند. آن ها بر فرایند شناختی که در آموزش نهفته است تسلط فعال دارند و همینکه بدانند افکاری که به نتیجه ای خاص منتهی می شود چه هستند، قدرت لازم برای تغییر آن ها به صورت دلخواه را به دست خواهند آورد.

فرایند آگاهی از افکارمان “فراشناخت” نامیده می شود. از افکارتان آگاهی یابید و آن ها را برای دست یابی به نتایج بهتر ارتقاء دهید.

 

آن ها اهدافی واقعی که قابل دست یابی باشند تعیین می کنند

اهداف آن ها متمرکز است. آن ها هر روز صبح با طرح جدیدی در ذهن شان بیدار می شوند و کارها را طبق برنامه ریزی به پیش می برند در حالیکه دیگران تمام زمان روزشان را صرف این کار می کنند که دریابند گام بعدی شان باید چه باشد.آن ها می دانند چه دارند و چه چیز را می توانند به دست آورند. آن ها هر آنچه را دارند صرف دست یابی به اهدافشان می کنند.

اهداف کوچک تعیین کنید، همچون یک هدف مالی برای امسال. همینکه آن را به دست آوردید، اعتماد به نفس آن را خواهید داشت که به اهداف بزرگتر و بهتر دست یابید.

 

آن ها جریان را به نفع خودشان تغییر می دهند

زمانی که استیو جابز اپل را طراحی کرد رشته کامپیوتر داشت تبدیل به یک رشته پرطرفدار می شد. با این حال، به جای اینکه جا پای افراد سرشناس این رشته در آن زمان بگذارد، او به کار بر روی طرح و کاربردی بودن محصول خود پرداخت و امروز می بینیم که اپل یکی از ابرقدرت های تکنولوژی است.

خصوصیت مهم دیگر که ارزش به نمایش گذاشتن دارد این است که چطور افراد موفق می دانند به جای اینکه تحت تأثیر تغییرات جهان قرار گیرند خودشان آن تغییرات را به وجود آورند. آن ها می دانند که اگر هیچ کاری انجام ندهید و از جریان های مختلف خود را دور نگه دارید، عقب می مانید و یه همین علت است که آن ها همیشه ایده ها و افکار جدید ارائه می کنند. به همین علت است که به جای اینکه آن ها دنباله رو جریان های دیگر شوند خود با ارائه ایده های جدید در طول زمان جریان ایجاد می کنند.

همیشه به دنبال ایده هایی باشید که از طریق آن ها خودتان و چیزهای اطرافتان را تغییر و بهبود دهید. نهایتاً، به چیزی دست خواهید یافت که اثر خودتان باشد.

 

آن ها مادام العمر می آموزند

آن ها کسانی هستند که اعتقاد دارند فرایند یادگیری محدود به دبیرستان و دانشگاه نیست. افراد موفق همیشه عاشق آموختن هستند و مدام چیزهای جدید می آموزند و از تجارب جدید لذت می برند. آن ها از امتحان چیزهای جدید نمی ترسند. این روحیه کاوش و کنجکاوی بی پایان است که به آن ها کمک می کند در تمام طول عمرشان بیاموزند و راه حل های غیرقابل تصور خلق کنند.

از شکست ها و تجارب تان بیاموزید. هرگز آنقدر پیر نیستید که نتوانید خلق کنید و چیز جدیدی بیاموزید.

 

آن ها می دانند که موفقیت همیشه نتیجه ریسک های بزرگ نیست

اغلب گفته می شود که افراد موفق ریسک پذیری بسیار بالایی دارند؛ اما از افراد بپرسید و ببینید که هیچ کس به شما توصیه نمی کند که همه چیزتان را به خطر بیاندازید تا موفق باشید. اولین نکته ای که افراد موفق در نظر می گیرند این است که تا حد امکان قبل از اینکه دست به ریسک بزنند میزان ضررهای بالقوه خود را کم کنند.

آن ها هنر مدیریت ریسک ها و ضررهای قابل قبولشان را می آموزند در نتیجه مجبور نیستند نگاهی اضطراب آلود به سوی موفقیت داشته باشند.

ریسک های بالقوه خود را محاسبه کنید و استراتژی هایی را در نظر بگیرید که میزان آن ها را به حداقل برساند.

“کارآفرینان موفق در واقع کاملاً از ریسک کردن روگردانند” – پال بی. براون

 

آن ها در گذشته زندگی نمی کنند

بهتر است از خودتان بپرسید تا به حال چه به دست آورده اید و تصمیم دارید چه چیز بییشتری به دست آورید. افراد موفق همیشه به دنبال بهتر کردن زندگی و شغل هایشان هستند و این عطش همیشگی برای فردایی بهتر آن ها در کار و دیگر جنبه های زندگی شان نیرومند نگه می دارد.

به دنبال راه هایی باشید تا مهارت هایتان را تقویت کنید، حتی اگر این به معنای کار مجدد بر روی نکات زیربنایی باشد.

همان طور که می بینید، این ها خصوصیاتی هستند که شما در طول زمان می توانید پرورش دهید.

دیدگاه‌ها 2

سبد خرید