۶ موقعیت معمول که تسلیم شدن در آن ها ایده خوبی است

 

گفته می شود که مقاومت به شکل باور نکردنی نیرو بخش است. مثال های بیشماری وجود دارد که نشان دهد چگونه پایداری و مقاومت افراد را از موقعیت های ناامید کننده نجات داده است. به خاطر آنکه آن ها به پیشروی خود ادامه دادند و هرگز در مقابل موانع تسلیم نشدند، دیر یا زود به موفقیت دست یافتند.

با این حال، مثال های بیشماری هم وجود دارد از مقاومت های اشتباه که در آن ها افراد آنقدر به مقاومت ادامه دادند که خود را در چاهی دفن کردند که هرگز قادر به خارج شدن از آن نبودند.

 

۶ موقعیت معمول که تسلیم شدن در آن ها ایده خوبی است

مثل هر چیز دیگری در زندگی، این می تواند عواقب هم خوب و هم بد به بار آورد که بسته به آن است که به کدام سو و چطور جهت یافته.

در اینجا ۶ موقعیت وجود دارد که تسلیم شدن در آنها قابل قبول بوده و حتی توصیه می شود:

  1. زمانی که کاری که انجامش می دهید به شما آسیب می رساند

شما نمی توانید بگویید که این جمله که “برنده ها هرگز تسلیم نمی شوند و بازنده ها هرگز پیروز نمی شوند” برای سیگار کشیدن و اعتیاد کاربرد دارد. اگر شما به دنبال عادات مخرب هستید مسلماً به مشکل برخواهید خورد.

اگر شما غذایی می خورید که به شما در بلند مدت آسیب می رساند یا از سبک زندگی پیروی می کنید که به روشنی هیچ کمکی به هدف یا سلامت شما نمی کند، وقت آن رسیده است که دست از کارتان بکشید.

  1. زمانی که از آنچه انجام می دهید متنفرید

شور و حرارت بی نهایت برای موفقیت اهمیت دارد زیرا اگر شما کاری را انجام ندهید که دوست دارید، نیروی زندگی خصوصاً زمانی که شما با مشکلات رو به رو شوید از شما رخت برخواهد بست.

اگر شما کاری را انجام می دهید که از آن متنفرید، حتی اگر پول در می آورید، کیفیت زندگی تان وحشتناک خواهد شود زیرا تمام آن پول هم نخواهد توانست برای شما شادی، آرامش و حتی خواب خوب به همراه بیاورد.

اگر شما از چیزی تا آن حد متنفرید که فکر می کنید تمام چیزهای خوب را از زندگی تان بیرون می کشد، بهتر است که تسلیم شوید. اما آگر آنچه می خواهید رها کنید شغل ثابت تان است، باید از قبل از آن کمی پس انداز کنید.

“باید کاری را انجام دهید که دوست دارید نه اینکه در نقطه آرامش یک شغل دائمی گیر کنید. زندگی همچون عوض کردن لباس نیست.” – لوسیندا بست

  1. زمانی که شما بهترین کاری که از دستتان برمی آمده انجام داده اید و هیچ نشانی از نتیجه در آینده نمی بینید

گاهی اوقات افراد کاری را ادامه می دهند که از آن لذت نمی برند مخصوصاً زمانی که باید خانواده خود را تأمین کنند زیرا حداقل به نوعی به خاطر آن پاداش دریافت می کنند. اما مواقعی هم هست که شما نه از کاری لذت می برید و نه پاداش توجیه پذیری برای آن مشاهده می کنید.

در چنین زمانی شما باید با خودتان صادق باشید و ببینید این کار اصلاً ارزش ادامه دادن دارد یا نه. اگر فقط آنقدر شیفته کاری که انجام می دهید هستید که نمی توانید زندگی را بدون آن تصور کنید، تنها در آن صورت باید ادامه بدهید. اما خودتان را برای این احتمال آماده کنید که ممکن است همیشه پاداش نگیرید.

  1. زمانی که هر چقدر هم سخت تلاش کنید نتوانید در کاری که انجام می دهید عملکرد خوبی داشته باشید

بهتر است زمانی که در کاری که انجام می دهید استعداد ندارید دست از آن بکشید و مشغول کار دیگری شوید. مطمئناً تلاش و تعهد شما را در انجام آن کار بهتر خواهد کرد اما شما باید با خودتان صادق باشید. آیا سخت کوشی و تعهد آنقدر مهارت شما را افزایش خواهد داد که بتوانید شغل خوبی از آن دست و پا کنید؟

اگر هر میزان تلاش هم منجر به کسب مهارت در کاری که انجام می دهید نشود، به احتمال زیاد شما در حال تلف کردن وقتتان هستید. عاقلانه این است که دست به کاری بزنید که در حد توانایی تان باشد. در آن صورت شانس به دست آوردن نتیجه ای که شایسته آن هستید بسیار زیاد خواهد شد.

  1. زمانی که به شما احترام گذاشته نمی شود

گاهی ممکن است شما به شکلی باورنکردنی با استعداد و سخت کوش باشید. اما با این حال از شما قدردانی نشده و مرتباً یا نادیده گرفته شوید یا مورد سوء استفاده قرار گیرید.

اگر شما مدام مجبورید با افراد خودخواهی برخورد داشته باشید که انگیزه اصلی شان در زندگی پایین نگه داشتن شماست چون از شما تنفر دارند، پیشرفت در چنین محیطی بسیار سخت خواهد بود.

در چنین موقعیتی شما مجبور نیستید به طور کامل دست از کارتان بکشید بلکه تنها ترک کردن موقعیت آزاردهنده ای که در حال حاضر ناراحت تان می کند کافی است. این کار ساده ای نیست مخصوصاً اگر آنجا منبع درآمد شماست. با این حال، اگر می خواهید پتانسیل واقعی خود را دریابید، مجبورید این تغییر را بپذیرید.

“در انتهای روز، یا می توانید بر آنچه شما را از هم می درد تمرکز کنید یا بر آنچه مانع فروپاشی شما می شود.”

  1. زمانی که اوضاع تغییر کرده و فرصت های بهتری وجود دارد

اگر شما در حال رانندگی هستید، آیا فقط باید به جاده پیش رو نگاه کنید یا باید به اتوموبیل هایی که از عقب یا کناره ها هم می آیند توجه داشته باشید؟ اگر حواس شما فقط بر جاده متمرکز باشد،  شما تصادف خواهید کرد و کاری برای ممانعت از آن نمی توانید انجام دهید.

تمرکز گاهی ممکن است حواس شما را از تشخیص فرصت های بهتر یا تهدیدهایی که بر سر راهتان سبز می شود پرت کند.

اگر شما در کار تولید پیجر هستید، با پیدایش تلفن های هوشمند در کار خود دچار رکود خواهید شد حتی اگر خیلی سخت تلاش کنید.

 

نتیجه

مقاومت همیشه یک خصوصیت نیرومند نیست که نتایج دلخواه به بار آورد. مقاومت باید همراه با آگاهی و دانش باشد. برخلاف باور عموم، کسانی که تسلیم می شوند میتوانند برنده شوند، خصوصاً زمانی که این کار برای حرکت به سوی مسیری جدید و پربارتر است.

دیدگاه‌ها 3

    sina_mahmoudian

    زمانی که شما بهترین کاری که از دستتان برمی آمده انجام داده اید و هیچ نشانی از نتیجه در آینده نمی بینید... فوق العاده بود.......