۹ راه برای غلبه بر تأثیر افراد منفی باف بر خودتان

هفته گذشته من از روی بد شانسی با فرد بسیار منفی بافی برخورد داشتم. به همان اندازه که این برخورد چالش برانگیز است، درس های جالب زیادی می توان از این افراد آموخت و در عین حال این فرصت برای تمام ما وجود دارد که شخصیت خودمان را بهبود دهیم.

به اعتقاد من آنچه سبب می شود این افراد از مسیر خود خارج شده و به دیگران حس درماندگی القا کنند، به علت عدم رشد فردی و پاره ای از مسائل دیگر است که به زندگی خودشان مربوط است. شما باید برای غلبه بر تأثیر آن ها از شجاعت و باور خودتان مایه بگذارید – ما می توانیم آن ها را شکست دهیم!

 

۹ راه برای غلبه بر تأثیر افراد منفی باف بر خودتان

در این مورد خاص که برای من اتفاق افتاد، آن فرد لازم می دانست درباره تمام کارهایی که من انجام می دهم گلایه کرده و اصرار داشت که من کارها را به روش او انجام دهم. با احساس تأسف برای آن ها، او قبلاً با کسی همچون من ملاقات نکرده بود که تلاش می کنم از هر ابزار رشد فردی استفاده کنم تا بر این موقعیت ها غلبه کنم.

در اینجا ۹ راه وجود دارد برای غلبه بر تأثیر افرادی که احساسات منفی در شما برمی انگیزند:

  1. به سوی مثبت گرایی حرکت کرده و از منفی بافی دور شوید

واقعیت این است که شما نمی توانید کاملاً راه نفوذ چنین افرادی را ببندید اما می توانید از این روش که تونی رابینز به من معرفی کرده بهره ببرید. به جای آنکه کاملاً این فرد را نادیده بگیرید، فقط میزان مراوده خود را با او تغییر دهید.

این شامل چند هفته عدم مراوده است (برای آنکه احساس تان آرام بگیرد) و پس از آن داشتن حداقل تعامل ممکن. آن ها را همچون میکروب تصور کنید، شما نمی توانید کاملاً از آن ها اجتناب کنید، اما قادرید احتیاط کرده و سطوح کثیف را لمس نکرده و از لیوان شخص بیمار استفاده نکنید.

در این راهکار، نکته اصلی صرف زمان بیشتر با افراد مثبت و کاهش مدت زمان تعامل با چنین افرادی است. با انجام این راهکار، شما همه چیز را به نفع خودتان تغییر می دهید و حتی از آمادگی بیشتری برای برخورد با افراد منفی که در آینده ملاقات می کنید برخوردار خواهید شد.

  1. پس از برخورد با چنین افرادی بخوابید

پس از یک برخورد جدی با چنین فردی، آنچه آن شخص می خواهد این است که شما دچار احساسات شوید یا واکنش نشان دهید. اولین چیزی که من توصیه می کنم این است که از چنین شخص و محیطی که آن فرد در آن حضور دارد تا حد امکان دور شوید.

با تصمیم گیری در یک حالت احساسی، شما به احتمال زیاد کاری انجام می دهید که بعداً افسوس آن را خواهید خورد. همیشه سعی کنید از تصمیم گیری در رابطه با شیوه برخورد با چنین فردی اجتناب کنید تا حداقل یک خواب شبانه را تجربه کنید یا یک آخر هفته از آن بگذرد.

زمانی که کسی شما را با منفی گرایی از پا در می آورد، سطح انرژی شما پایین می آید، و به احتمال زیاد شما در طول برخورد با این مسئله غذاهای درست را نخورده اید. نتیجه این دو موضوع این است که شما بدون اینکه منطقی بوده یا آرام باشید از مغزتان میخواهید تصمیم مهمی بگیرد – درست همان طور که آن شخص می خواهد.

من تا زمانی که حالت منطقی و آرامش ام را به دست نیاوردم در رابطه با واکنش ام تصمیم نگرفتم. تصمیم نهایی من این بود که این شخص ارزش وقت تلف کردن را ندارد.

اگر من سعی می کردم قبل از آن تصمیم بگیرم، حدس می زنم نتیجه بسیار بدتر بود. همیشه تا جایی که ممکن است در حالتی آرام و مثبت عمل کنید و خواهید دید که موفقیت تان به شکل قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

  1. دیگران همیشه می توانند از شما ایراد بگیرند

واقعیت این است که دیگران همیشه می توانند نسبت به کاری که شما انجام می دهید ایراد بگیرند. خیلی راحت است که انسان عقب بایستد و شیوه عملکرد کسی را مورد نقد قرار دهد. حدس می زنید چه شود؟ آن ها شما را براساس قوانین خودشان از اینکه کارها چطور باید انجام شود می سنجند، اما این قوانین فقط معیارهای آن هاست نه شما. چه چیز سبب می شود قوانین آن ها صحیح باشد؟ هیچ چیز.

“قوانین افراد منفی باف اغلب بر پایه هایی لرزان بنا می شود بدون آن که باورهایی صحیح یا طرز تفکر لازم برای موفقیت وجود داشته باشد” – تیم دنینگ

  1. نظر شخص منفی باف فقط مال خود اوست

زمانی که چنین شخصی با من مثل یک زباله برخورد کرد، من آموختم که نظر چنین افرادی فقط مال خود آن هاست. نظرات حتی دو نفر هم شبیه به هم نیست. فقط به این خاطر که آن ها فکر می کنند شما باهوش نیستید یا نمی دانید چکار می کنید، به این معنا نیست که این واقعیت دارد.

اغلب نظرات افراد منفی باف از تجربیات گذشته آن ها شکل می گیرد.

 

۵٫مشکل آن ها هستند نه شما

پس از فکر کردن به این موضوع فهمیدم که آنچه برای من اتفاق افتاد مسئله من نبود بلکه مسئله آن شخص منفی باف بود. زمانی که من متوجه این موضوع شدم خیلی زود احساس بهتری پیدا کردم زیرا می دانستم که مشکل اصلی آن ها بودند و من فقط در چنگال مشکلات حل نشده گذشته آن ها اسیر شده بودم. آن ها به احتمال زیاد در بسیاری از جنبه های زندگی شان شکست خورده بودند و با بسیاری از احساسات ناراحت کننده دست و پنجه نرم کرده بودند.

بیشتر شکستی که آن ها تجربه می کردند ناشی از این واقعیت بود که آن ها خودشان را به شکلی صحیح درک نکرده بودند و نمی دانستند چه چیز برای موفقیت نیاز دارند. آن ها تصمیم گرفتند مسیر ساده تر را انتخاب کرده و به جای رسیدگی به مشکلات خودشان سبب رنج دیگران شوند – شما هرگز مرتکب این اشتباه نشوید زیرا بسیار باهوش تر از آن هستید.

 

  1. بدانید که افراد منفی به دنبال آرمان گرایی هستند

لحظه ای که کسی انتظار دارد شما عالی باشید همان لحظه ای است که می دانید آن ها برایتان مشکل ایجاد خواهند کرد. این بدان خاطر است که ما همه می دانیم هیچ یک از ما هرگز عالی نخواهد بود.

در واقع، همینکه ما بیشتر رشد می کنیم متوجه می شویم که هر چه چیز کمتر عالی باشد بهتر است. به عتیقه جات فکر کنید، آن ها غبار گرفته، لب پریده و کثیف هستند و به همین علت است که مردم آن ها را می خواهند. این گذر زمان، نایاب بودنشان، و تاریخ است که سبب می شود خاص بودن آن ها تأیید شود.

هر چه ما بیشتر تلاش کنیم عالی نباشیم و شکست بخوریم، داناتر و قوی تر خواهیم شد. من شخصاً دوست دارم کاری را امتحان کنم و آن کار خراب شود، زیرا می دانم که در کنار آن درس های زیادی خواهم آموخت.

  1. شما حتی منفی باف ترین افراد را نیز می توانید تبدیل به حامیان خود کنید

پس از آنکه فرد منفی بافی واقعاً شما را تحت تأثیر قرار داده و حالا چند ماه از آن گذشته است، ببینید آیا می توانید دوباره با او ارتباط برقرار کنید. نتیجه ای که من دیده ایم این است که زمانی که چنین فردی به راهکار شما و چگونگی عملکرد شما فکر می کند، اغلب برخورداش را با شما به تعاملی مثبت تر تغییر می دهد.

این اتفاق بارها برای من رخ داده است و من اغلب به چنین فردی تفهیم می کنم که طرز تفکر مثبت من قابل تغییر نیست و این من هستم که باورهایم را شکل می دهم نه هیچ کسی دیگر. آن ها زمانی که متوجه پافشاری من می شوند، اغلب در شیوه برخورد خود در آینده تجدید نظر می کنند. علت دیگر برقراری این ارتباط مجدد این است که شما می توانید چیزهای زیادی در رابطه با خودتان بفهمید.

  1. یک فیلم خوب تماشا کنید

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن تأثیر چنین فردی تماشای یک فیلم خوب است. این خارق العاده است که فیلمی با یک داستان خوب می تواند تمرکز شما را از خودتان برداشته و سبب شود شما به این فکر کنید که تا چه حد می توانید موفق باشید.

  1. رژیم غذایی چنین افرادی را به خاطر آورید

یک خصوصیت مشترک میان تمام افراد منفی باف رژیم غذایی بد آن هاست. من به خاطر می آورم شخصی که با او برخورد داشتم همیشه در حال خوردن قهوه و غذاهای بی کیفیت بود.

تعجب نداشت که آن ها تا آن حد دچار احساس ضعف می شدند. سطح انرژی آن ها فرصت هیچ مثبت اندیشی به آن ها نمی داد. زمانی که شما جسم تان را با غذاهای بی ارزش مسموم می کنید، توانایی تان در گرفتن تصمیمات مثبت از دست خواهد رفت.

“افکار و تصمیمات شما، و اینکه آیا آن ها مثبت خواهند بود یا نه، مستقیماً با رژیم غذایی شما در ارتباط هستند”

 

 

دیدگاه‌ها 2