۷ نکته برای آنکه همیشه در اوج بمانید

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

هر فعالیتی که در زندگی به آن نزدیک می شوید، و میزان انرژی که صرف آن می کنید با یک چیز بسیار مهم در ارتباط است؛ حالتی که در آن لحظه از آن برخوردارید. اگر می خواهید موفقیت تان را افزایش دهید، لازم است به صورتی فعال در تمامی مواقع نسبت به حالت ذهنی تان آگاهی داشته باشید.

حالتی که در آن قرار دارید هرگز ثابت نیست و در هر زمانی قابل تغییر است. مواقعی که احساس درماندگی می کنید تمام چیزی که شما برای تغییر حالتتان نیاز دارید کمی پیاده روی در خیابان یا تلفن کردن به یک دوست است، که این کار در عین حال می تواند نتیجهء کاری را که در آن لحظه در حال انجامش هستید دگرگون کند.

برای ایجاد یک حالت ایده آل مداوم باید دست از مصرف محرک هایی همچون قهوه و نوشیدنی های قندی بکشید. این نوشیدنی ها به شکل مصنوعی کیفیت ذهنی شما را بالا برده و مانع از آن می شود که به صورت بلند مدت در حالت ایده آل باقی بمانید.

شادی

در صورتی که شما خودتان در این حالت نباشید و آن را مستقیماً به علاقه، انرژی، و نگرش تان برای زندگی ربط ندهید، هرگز قادر نخواهید بود شخص دیگری را تحت تأثیر قرار داده و به او الهام ببخشید.

در زیر ۷ نکته ای وجود دارد که من برای حفظ حالت ایده آل ذهنی در تمامی مواقع ارائه داده ام:

 

  1. به ساختار فیزیکی خود توجه کنید

من هر زمان که می خواهم حالت ذهنی ام را عوض کنم، اولین کاری که انجام می دهم نگاه کردن به ساختار فیزیکی ام است. لازم است به شیوه نشستن، ایستادن، حالت قرار گرفتن شانه ها، تن صدایتان، زبان بدن تان و غیره دقت کنید. از خودتان بپرسید آیا تمامی این موارد نشان گر قدرت، اشتیاق، و انرژی هستند؟

اگر پاسخ تان منفی است لازم است آن ها را تغییر دهید. زمانی که حالت هر جزء را تصحیح می کنید احساس تان تغییر خواهد کرد و حالت ذهنی تان عوض خواهد شد. همچنین می توانید برخی “حرکات نیروبخش” را نیز امتحان کنید همچون گره کردن مشت هایتان یا فریاد زدن برخی کلمات.

  1. قبل از اتفاقات مهم مطالعه کنید

قبل از هر رویداد مهمی همچون نوشتن این مطلب، من همیشه یک فصل یا بیشتر از یک کتاب الهام بخش را می خوانم. همینکه شما ذهن تان را بر روی کلمات تفکر برانگیز متمرکز کنید و احساسات الهام بخش را در خود برانگیزید، حالت ذهنی تان تغییر خواهد کرد.

برای چند برابر کردن نتیجه شما می توانید کلمات را با صدایی رسا بخوانید و تأثیر کامل آن ها را احساس کنید. مهم نیست چقدر تلاش یا مقاومت کنید، انرژی به روح شما سرازیر خواهد شد (با تصور اینکه آن کتاب الهام بخش است). حتی ممکن است شما لحظه ای بسیار هیجان انگیز را تجربه کنید.

  1. از موسیقی انرژی بخش استفاده کنید

درست پس از خواندن یک کتاب الهام بخش، توصیه می کنم به یک موسیقی فوق العاده انرژی بخش گوش کنید.

گوش کردن منفعلانه اغلب کافی نیست (گرچه آن نیز بر روی حالت تان تأثیر خواهد داشت) و بهتر است کمی حرکت فیزیکی هم به آن اضافه کنید. این کار به شما کمک می کند میزان خونی که از قلب تان پمپ می شود را بالا برده و سریعاً به حالت اوج برسید.

موسیقی نه تنها سبب تغییر حالت شما می شود بلکه سبب  می شود شما احساس خوبی داشته باشید. گوش کردن به موسیقی عادت همیشگی مان است ولی ما اغلب فراموش می کنیم که همین چیزهای کوچک می توانند زندگی ما را طوری شکل دهند که ما موفقیت بیشتری را تجربه کنیم.

  1. با افراد الهام بخش صحبت کنید

راه بسیار خوب دیگر برای باقی ماندن در حالت اوج گذراندن زمان با کسانی است که الهام بخش شما بوده و به شما روحیه می دهند. خوشبختانه من با افراد زیادی از این دسته آشنایی دارم.

ممکن است این ارتباط از هر طریقی باشد. نکته کلیدی این است که زمان کافی برای بودن با این افراد اختصاص دهید و راهی پیدا کنید که شما هم به صورت متقابل چیزی به زندگی آن ها اضافه کنید.

  1. چشم انتظار یک رویداد الهام بخش باشید

روشی که من اخیراً برای حفظ حالت ایده آل خودم استفاده کرده ام فکر کردن به یک رویدادی شادی بخش در آینده است که من چشم انتظارش هستم و الهام بخش من خواهد بود. شما باید بدانید که چه اتفاقی این تأثیر را بر شما دارد. آیا این رویداد یک کنسرت است، مسافرت، یک ملاقات کاری، یا اولین روزی است که بر سر شغل جدیدتان حاضر می شوید؟

زمانی که شما پاسخ را دانستید، زمان بیشتری را صرف فکر کردن به آن و مهیج کردن آن کنید. به این فکر کنید که این رویداد چه احساسی را در شما برخواهد انگیخت و سعی کنید بیشتر هیجان زده شوید.

  1. غذای پرانرژی بخورید

ساده ترین راه برای حفظ حالت ایده آل پس از به وجود آوردن آن، استفاده از غذایی پرانرژی است. این غذاها به شما فرصت می دهند سطح انرژی تان را بالا برده و سپس آن را حفظ کنید. مواقعی را به خاطر دارم که چنین حالتی را کسب کرده و سپس بیرون می رفتم و یک همبرگر می خوردم.

پس از انجام این کار تنها چیزی که می خواستم خواب بود و پس از آن حالت ایده آل ذهنی در من ناپدید می شد. شما هرگز با خوردن غذاهای بی مصرف از فواید حالت ایده آل ذهنی بهره مند نخواهید شد. مواد خوراکی مورد نظر من شامل تمشک آبی، کلم، بروکلی، ماهی سالمون، و غیره می شود.

  1. بیرون بروید و چیز باحالی به دست آورید

این نکته ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد. اجازه دهید منظورم را روشن تر بیان کنم. اگر دست به کار شوید و چیز فوق العاده ای به دست آورید، نتیجه تبدیل به سکویی می شود برای کمک به شما تا بتوانید حالت ایده آل خود را حفظ کنید.

“هر زمان که می خواهید حالت ذهنی ایده آل خود را تقویت کنید، به آن چیز فوق العاده ای فکر کنید که به دست آورده اید، یا بر چیزی تمرکز کنید که در شرف به دست آوردن آن هستید” – تیم دنینگ

 

 

 

[/av_textblock]

دیدگاه‌ها 0