۴ درسی که من از رفتن به سطح بالاترین مصاحبه شغلی گرین کاردن گرفتم

 

آیا شما بر مصاحبه های شغلی تان تسلط دارید؟ در اکثر مصاحبه های شغلی که من در آن شرکت داشته ام، همیشه به دست آوردن کار برایم راحت بوده است.

همینکه من ایمیلی دریافت کردم مبنی بر پذیرفته شدن در سطح بالاترین مصاحبه گرنت کاردن، هیجان زده شدم و فکر کردم که همچون گذشته بر این مصاحبه هم تسلط خواهم داشت، اما اوضاع آن طور که تصور می کردم پیش نرفت. استخدام در اکثر مصاحبه های شغلی برای من کار ساده ای بوده است، اما این واقعاً سطح بالاترین مصاحبه شغلی بود.

 

مصاحبه شغلی گرین کاردن

معمولاً من همیشه بر سر هر مصاحبه ای یا هر قرار ملاقاتی زود حاضر می شوم. زمانی که من ساعت ۵ صبح به دفتر گرنت رسیدم، متوجه شدم کار سختی در پیش دارم زیرا قبل از من هم شخص دیگری آن جا حاضر شده بود. همینکه همه از راه رسیدند من شروع به احساس اضطراب کردم زیرا اکثر افراد انتخاب شده برای مصاحبه تجربه ای که گرنت به دنبال آن بود را داشتند به جز من.

در این جا به شرح ۴ درسی خواهم پرداخت که من از رفتن به سطح بالاترین مصاحبه شغلی گرنت کاردن گرفتم:

  1. آماده باشید

ساده به نظر می رسد، اما من به اندازه کافی تمرین نکردم و آمادگی لازم برای تسلط بر مصاحبه را نداشتم.از آن جا که من معمولاً همیشه در مصاحبه ها پذیرفته می شوم، تصور کردم که این بار هم فرقی نخواهد داشت. من چیز زیادی نمی دانستم و همین که شروع به مصاحبه کردم بسیار نا آماده بودم. اگر من کاملاً آماده بودم، مصاحبه مسیر کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته بود. همیشه برای هر کار یا چالشی که می خواهید با آن رو به رو شوید آماده شوید. برای روز بزرگی که قرار است در آن پیروز شوید خودتان را آماده کنید.

“هرگز هدف را کوچک نکنید. در عوض، کارتان را بیشتر کنید. زمانی که مجدداً به اهدافتان فکر می کنید، بهانه می آورید، و سعی می کنید خودتان را از سختی نجات دهید، در واقع در حال تسلیم شدن در برابر رویاهایتان هستید!” گرنت کاردن

  1. اعتماد به نفس داشته باشید

من معمولاً در تمام مصاحبه های شغلی ام از تمرکز حواس و اعتماد به نفس برخوردارم، اما همینکه زمان رقابت رسید من احساس کردم که در حال از دست دادن روحیه ام هستم. ذهنم شروع کرد که به من بگوید چرا من در رقابت با این افراد بامهارتی که در اتاق حاضر هستند برنده نخواهم بود. من به خودم شک کرده بودم و زمانی که نوبت به معرفی من رسید، حضور روانی کافی نداشتم تا تآثیری خوب بر روی گرنت بگذارم.

به خاطر داشته باشید که همیشه در هر موقعیتی اعتماد به نفس داشته باشید. اگر قادر باشید اعتماد به نفس تان را بالا نگه دارید، در پرفشارترین موقعیت ها نیز از خود عملکرد خوبی نشان خواهید داد.

۳ شرمنده نباشید

ما زن ها همیشه می گوییم “متاسفم” حتی برای چیزهای بی معنایی که واقعاً برای آن ها شرمنده نیستیم.این در ضمیر ناخودآگاه ماست که مدام بگوییم شرمنده ایم. من خیلی از زن ها را دیده ام که بدون هیچ دلیل خاصی می گویند “شرمنده ایم”. زمانی که مصاحبه ضبط شده را نگاه کردم دیدم که گفتم “شرمنده ام” و مدام از خودم می پرسیدم چرا آن را گفتم؟

اینکه همیشه برای چیزهای مختلف عذرخواهی کنید نشانگر عدم اعتماد به نفس شماست، همان طور که من در نکته قبلی به آن اشاره کردم. از این کلمه آگاه باشید و آن را از ذهنتان پاک کنید. خودتان را نبازید و دست از عذرخواهی برای آن چیزی که نباید برایش معذرت بخواهید بکشید.

“حد وسط بودن برنامه ای محتوم به شکست است! حد وسط بودن در هیچ زمینه ای از زندگی جواب نخواهد داد. هر آنچه شما برای آن فقط حد میانه ای از توجه را صرف کنید فرو نشسته و نهایتاً محو خواهد شد.” – گرنت کاردن

۴-خودتان باشید

گرنت کاردن می گوید:در اولین ملاقاتم با گرنت، کسی که زندگی ام را تغییر داد و کسی که به من یادآوری کرد باید رویاپردازی کرده و گام های بلندتری بردارم، به خاطر برخی دلایل اعتماد به نفسم را از دست دادم و احساس ترس کردم.اما همچون هر مصاحبه شغلی دیگر، شما باید خودتان باشید و سعی نکنید تظاهر کنید شخص دیگری هستید زیرا قرار است با طرف مقابل هر روز از نزدیک کار کنید.

این یک مصاحبه شغلی بود که من هرگز فراموش نخواهم کرد و هر مصاحبه ای باید اینگونه باشد تا شما را از نقطهء آسایشتان بیرون کشیده و وادار به عمل در سطح دیگری کند. چنین مصاحبه ای به شما اجازه نخواهد داد عملکردی در حد متوسط داشته باشید.

 

دیدگاه‌ها 2

سبد خرید