۵ مورد از تاثیرگذارترین محرک ها برای موفقیت واقعی

هر کس تعریف خود را از موفقیت دارد از جمله اینکه موفقیت چگونه است، چه احساسی دارد، و به فرد اجازه می دهد چه کاری انجام دهد، چگونه باشد و چه چیزی داشته باشد.اما در بیشتر مواقع، موفقیت به عنوان چیزی که ” آن بیرون” وجود دارد دیده می شود – که اگر ما به اندازه کافی تلاش کنیم و سخت کار کنیم به آن دست خواهیم یافت.

 

موفقیت

 

حقیقت این است که موفقیت همیشه کاری درونی است؛ موفقیت ترکیبی است از درک اینکه چه چیزی از درون تان با شما صحبت می کند، بنابراین شما می توانید آن پیام ها را به چیزی واقعی در دنیای بیرون تبدیل کنید.

در این جا ۵ عامل تاثیرگذار وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد سؤالات صحیح را پرسیده و خودتان را برای موفقیت نهایی آماده کنید:

  1. بدانید ارزش هایتان چه هستند

افراد بی شماری جذب ایده های تجاری جدید پرزرق و برق می شوند و تنها ظرف چند هفته یا ماه اشتیاقشان را از دست می دهند. علاقهء آن ها محو می شود، رویایشان را از دست می دهند، و واقعاً به خاطر نمی آورند چه چیز در ابتدا سبب جذب آن ها به این ایده شد. در بیشتر مواقع علت آن است که آن ایدهء اقتصادی پر رنگ و لعاب نشانگر ارزش های آن ها نبوده است؛ آن ایده حتی اگر هم پر سود بوده، به عمق روح آن ها نفوذ نکرده بود تا به آن ها کمک کند راه خود را در فراز و فرودهایی که در برابر شروع و حفظ چیزی به وجود می آید ادامه دهند.

شما می توانید از این مشکل اجتناب کرده و با پرسش این سؤالات از خودتان واقعاً به درک روشنی از آنچه برایتان ارزشمند است برسید:

  • عادت های هر روزهء من که برایم مقدس اند چه هستند؟

  • چه چیز را در زندگی فردی و حرفه ای ام بیشتر حفظ کرده و پرورش می دهم؟

  • سه چیزی که برای من بیشترین لذت را دارند چه هستند؟

  • چه رفتارهایی به اعتقاد من “صحیح” یا “خوب” هستند؟

زمانی که صرف نوشتن ده تا پانزده ارزش مهم خود می کنید به شما کمک می کند به درک بهتری از آنچه به شما انگیزه و لذت داده و بیشتر از همه شما را به پیش می راند برسید – و اینکه بفهمید آیا آنچه را دنبال می کنید واقعاً برداشت خود شما از موفقیت است یا متعلق به شخص دیگری است.

“ارزش ها همچون اثر انگشت هستند. ارزش های هیچ کسی شبیه دیگری نیست، اما شما اثر آن ها را بر همه چیز زندگی تان باقی می گذارید.” – الویس پریزلی

  1. به نیازتان به تایید دیگران توجه کنید

هر کس نیاز دارد احساس کند ارزشمند و مورد تایید دیگران است اما زمانی که این نیاز توانایی شما در احساس رضایت و موفقیت در کار و زندگی را در سایه این احساس قرار می دهد، ممکن است ببینید همه چیز را زیر سؤال می برید – بیشتر از همه خودتان را.

زمانی که این اتفاق می افتد قدمی به عقب بردارید و این سؤالات را بپرسید:

  • من درگیر چه رفتارهایی می شوم که مرا بیشتر از همه دچار تعارض درونی می کند؟

  • در زندگی فردی ام با چه کسی بیشترین تعارض را دارم و علت آن چیست؟

  • در زندگی حرفه ای ام با چه کسی بیشترین تعارض را دارم و علت آن چیست؟

  • آیا روش های من در زندگی و کار قابل اطمینان هستند یا من فقط تظاهر می کنم؟ در صورتی که تظاهر می کنم، این کار را برای چه و چه کسی انجام می دهم؟

  • اگر من کاملاً در رابطه با آنچه می خواهم صداقت دارم – هم از نظر شخصی و هم حرفه ای – از داشتن صداقت با چه کسی بیشتر از همه می ترسم / مضطربم / نگرانم و چرا؟

زمانی که به موفقیت فکر می کنید، یک لحظه بایستید و با صداقت مشخص کنید آیا تصوری که در رابطه با موفقیت دارید به خودتان متعلق است یا تصوری است که مورد تایید دیگران باشد. و به خاطر داشته باشید، شما می توانید تصوری از موفقیت داشته باشید که هم خودتان را هیجان زده کند و هم مورد تایید دیگران باشد.

با توجه کردن به نیازتان برای تایید دیگران، می توانید تشخیص دهید کجا با پس کشیدن خودتان از یک گفتگوی سخت، گرفتن تصمیمی که دوست داشتنی نیست، یا در تماس با چیزی قرار گرفتن که برای شما واقعاً مهم است شما دارید خودتان را از موفقیت دور می کنید.

  1. ۳. از شر حواس پرتی خلاص شوید

یکی از تاثیرگذارترین نقل قول هایی که تا به حال خوانده ام رویکردی بسیار ریشه ای نسبت به زندگی و کار دارد. این گفتهء مشهور جیم ران است که می گوید “زمان ارزشمندتر از پول است. شما می توانید پول بیشتری به دست آورید اما زمان بیشتر هرگز.”

اگر می خواهید واقعاً موفق باشید، باید این مفهوم که زمان ارزشمندترین ثروت است را با آغوش باز بپذیرید. و برای به حداکثر رساندن این ثروت، باید از شر حواسپرتی ها خلاص شوید. کارتان را با نگاه به عادات فعلی تان شروع کنید، آن ها را ساماندهی کرده و موارد غیرضروری را حذف کنید. آیا می توانید کاری را که در حال انجام است به شخص دیگری در گروهتان بسپارید؟ اگر شما بیشتر به کارهای انفرادی علاقه دارید، آیا راهی هست که برخی کارها را با هم به صورت مجموعه درآورده و به شکل مؤثرتری به انجامشان برسانید؟

آیا می توانید برخی کارها را که در راستای اهدافتان نیستند به دیگران سپرده و از آن زمان برای پیشرفت در چیزی دیگر استفاده کنید؟ بر روی رایانه تان یک زمان سنج نصب کنید که به شما نشان دهد چقدر زمان صرف گشتن در سایت هایی می کنید که هیچ سود شخصی یا اقتصادی برای شما ندارد و سعی کنید این زمان را محدود کنید.

سپس فکر کنید که به این زمان رها شده چه چیزی را می توانید اضافه کنید که بیشترین ارزش را برای شما به وجود آورد – این ارزش هم می تواند از لحاظ بازده شغلی و هم احساس رضایت فردی باشد.

  1. ۴. علایق خود را به شیوه ای جدید در هم ادغام کنید

یکی از جالب ترین راه ها برای احساس موفقیت حل مشکلات یا به وجود آوردن کالاهای جدید با ادغام کردن علایقتان در هم است. به این فکر کنید که چه دوست دارید، در چه چیز مهارت دارید، برای چه چیزی ارزش قائلید، و دیگران برای چه کاری از شما کمک می خواهند. حتی اگر این ها بخشی از شغل فعلی تان نباشد.

سپس تلاش کنید و دو تا یا بیشتر از این موارد را در کنار هم قرار دهید تا چیزی جدید و سودمند به وجود آورید. به این فکر کنید که چقدر هیجان زده می شوید وقتی ببینید آنچه شما انجام می دهید به شما اجازه می دهد احساس تان را به شکلی بیان کنید که به دیگران عمیقاً کمک کند. ادغام علایق در هم زمینه کار شما را وسیع تر کرده، فرصت تان برای همکاری را بیشتر کرده و می تواند منابع درآمد شما را بیشتر کند.

“بالاترین خوشی ادغام علاقه و همکاری با دیگران است. این کار همچنین روشن ترین راه به سوی شادی است.” – شریل سندبرگ

  1. تغییر و قابل پیش بینی نبودن را در آغوش بگیرید

نهایتاً تنها چیز همیشگی در زندگی و کار تغییر است و چیزی که با آن همراه است غیرقابل پیش بینی بودن است. همینکه یاد می گیرید و رشد می کنید – چه از نظر فردی و چه حرفه ای – بدانید که تعریف تان از موفقیت تغییر خواهد کرد. به این فکر کنید که قابلیت غیرقابل پیش بینی بودن  که زندگی با خود به همراه می آورد به شما این فرصت تازه را می دهد که هم در زندگی فردی تان و هم در شغل تان تجربه کنید که چه کسی هستید.

دیدگاه‌ها 1