۷ راه ساده برای شروع حرکت به سوی رویاهایتان از همین امروز

شما در ذهن خود تصویری از آنچه برای زندگی تان آرزو دارید می پرورانید و این شما را هیجان زده می کند. این تصویر از رویای عالی زندگی تان هر لحظه از بیداری شما را به خود اختصاص می دهد و شما را شب ها با این پرسش که “اگر بشود چه؟” بیدار نگه می دارد – اما این رویا برای تبدیل شدن به واقعیت دور از دسترس قرار دارد.

ما همه می خواهیم زندگی را که در رویا تصور می کنیم سپری کنیم، اما تعداد کمی از ما در حال حاضر در آن سطح از زندگی قرار داریم. ما نمی خواهیم برای دنبال کردن علایقمان کاملاً دست از زندگی فعلی مان بکشیم زیرا ما نمی خواهیم احساس امنیت یک حقوق ثابت را از دست بدهیم، ما از ناشناخته ها می ترسیم. آنچه ما را سرخورده می کند این مسئله است که ما نمی دانیم چه گام هایی در حال حاضر می توانیم برای تحقق زندگی رویایی مان برداریم و این کار را به آینده موکول نکنیم.

 

آینده نگری

چه می شد اگر شما به جای انتظار برای فرا رسیدن زمانی “بهتر” می توانستید زندگی رویاییتان را همین حالا آغاز کنید – آیا از این فرصت استفاده می کردید؟

در اینجا هفت راه وجود دارد که به شما کمک می کند به جای صبر کردن برای زمانی “بهتر” همین امروز حرکتتان را به سوی رویاهایتان آغاز کنید:

۱٫این را درک کنید که شما درست مثل دیگران با استعداد و توانا هستید

ما همه انسان هستیم و نقاط قدرتی داریم. توانایی های خود را کشف کنید و به آن ها پر و بال بدهید تا مدام به در بسته نخورید و مهم تر از همه پشتکار داشته باشید – این کلید شماست! زندگی رویاییتان امکان پذیر است. به یاد آوردن عظمت درونی تان هر روز سبب می شود در دنبال کردن آرزوهایتان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید حتی زمانی که راحت ترین کار توقف است.

“اگر می توانید رویای آن را ببینید، قادر به انجام آن نیز هستید.” – والت دیزنی

۲٫عبارتی مرتبط با موفقیت خودتان بسازید

عبارت محمد علی این بود “من بهترینم” و آیا کسی از او در این باره سؤال کرد؟ هر روز صبح من از خواب بیدار می شوم و به خودم می گویم “من یک نویسنده ام و کار نویسنده ها نویسندگی است” زیرا اگر من این را به خودم نگویم چه کسی می خواهد این کار را بکند؟ این عبارت به من کمک می کند باورم را به خودم تآکید کرده و هر روز به قلمرو توانایی ام وارد شده و با انرژی جدیدی از پس اهدافم برآیم. هر روز شما بیدار می شوید، از خودتان می پرسید توانایی های شما کجا هستند و چطور سبب بزرگی شما می شوند – و از پاسخ هایتان برای کسب انرژی در طول مسیر موفقیتتان استفاده کنید.

۳. برنامهء زندگی تان را مخصوص خودتان طراحی کنید

مایکل هایات و دنیل هارکاوی در کتابشان، زندگی به جلو، خواننده های خود را ترغیب می کنند برنامه ای برای زندگی شان تهیه کنند که نماد شکلی از زندگی باشد که آن ها می خواهند و نیز قدم هایی که برای رسیدن به آن لازم است. تهیهء یک برنامهء عینی برای زندگی که مخصوص خود شما و اهدافتان است، مانع از دست رفتن انرژی شما به صورت کامل شده و سبب می شود شما تصویری را که از آخر بازی در تمامی روزهای زندگی تان در سر می پرورانید از دست ندهید. شما همچنین می توانید برنامه تان را هفته به هفته مرور کرد تا به خود یادآوری کنید امروز چه گام هایی برای رسیدن به رویایتان باید بردارید و همچنین به شما کمک می کند از موفقیت آیندهء خود تصویرسازی کرده و همیشه در مسیرتان باقی بمانید.

۴٫قدرت گام های کوچک را دست کم نگیرید

اجازه ندهید تردید شما را پا در آورده و تصویر برنامه هایتان با تمرکز بر گستره ای وسیع تر از رویاهایتان به هم بخورد. در عوض به اصلاح مسیرتان پرداخته و هر روز به هر روشی که می توانید به جلو حرکت کنید، مهم نیست این روش چه باشد. هر چقدر هم که رویاهایتان بزرگ باشند نیاز نیست دست نیافتنی و غیرمحتمل شوند.حتی زمانی که مشغول به کاری تمام وقت هستید، گام های کوچک هر اندازه هم که ممکن است کوچک به نظر برسند می توانند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.

۵٫همیشه قدردان باشید

هرگز نعمت ارزشمند زندگی و فرصت هایی را که به همهء ما در هر روز از زندگی مان هدیه می شود فراموش نکنید. شما همیشه باید مثبت گرا بوده و به خاطر خودتان و کسانی که در اطرافتان هستند قدردان باشید. زمانی که حرکت طاقت فرسا می شود این به شما کمک می کند دیدگاه مثبت خود را حفظ کرده و در زمانی که دلتان بخواهد تسلیم شوید مانع آن شود که تصویر هدفتان را از دست بدهید.

 

۶٫بر روی موفقیت هایتان تمرکز کنید

به آن خویشتنی فکر کنید که برای شما ایده آل است، و همیشه به این فکر کنید که چطور می توانید خویشتن فعلی تان را به اهداف رویاییتان نزدیک تر کنید. در گذشته چه کاری انجام داده اید که برای شما نتیجه بخش بوده و چه کار بهتری می توانید در آینده انجام دهید؟ تفکر دربارهء برنامهء زندگی تان این فرصت را به شما می دهد که دیدگاه بسیار موشکافانه ای پیدا کنید، خصوصاً زمانی که پیشروی خیلی سخت می شود. این به شما یادآوری خواهد کرد که چه پیشرفت هایی به سوی زندگی رویایی نهایی تان داشته اید.

۷٫قدرت رویاهایتان را باور داشته باشید

شما همیشه این قدرت را دارید که جهان اطرافتان را تغییر دهید، اما ابتدا باید کفش هایی را بپوشید که از اول برای شما ساخته شده. رویاهایتان بسیار اهمیت دارند و شما در صورتی که هرگز تسلیم نشوید قادرید به خویشتن رویایی تان تبدیل شوید – زیرا علی رغم شکست هایتان، هر گامی که به سوی رویاهایتان بر می دارید به تنهایی پیروزهای کوچکی هستند که هرگز در مسیر دست یابی به اهداف رویایی بزرگترتان اهمیت خود را از دست نمی دهند.

من خوب می دانم که شما از آن چیزی برخوردارید که در عمق وجود شماست و شب ها شما را بیدار نگه می دارد. اما قبل از آنکه به آن دست یابید، باید خودتان قدرت رویاهایتان را باور کرده و بدانید که آن ها هر چقدر که در حال حاضر ممکن است دور از دسترس به نظر برسند اما هرگز غیرممکن نیستند.

” من پذیرای تمام احتمالات هستم. من پذیرای تمام انتخاب ها هستم. من همیشه ایده ای جدید را با آغوش باز می پذیرم. من همیشه مشتاقم بیاموزم. من هرگز ذهنم را به روی یادگیری نخواهم بست.” – سزار میلان

شما هرگز نباید اجازه دهید شمع رویاهایتان خاموش شود زیرا این نشان خواهد داد که آن ها برای شما اهمیتی ندارند. حتی اگر آن ها خاموش یا تمام شوند، هرگز برای برافروختن دوبارهء آن ها دیر نیست – زیرا علی رغم آنچه ممکن است مردم به شما بگویند، رویاهای شما هرگز کوچک و بی اهمیت نیستند.

دیدگاه‌ها 2