۶ گام روزانه برای اینکه همچون یک قهرمان رقابت کنید

۶ گام روزانه برای اینکه همچون یک قهرمان رقابت کنید

6 گام روزانه برای اینکه همچون یک قهرمان رقابت کنید

ما هر روز، چه متوجه باشیم چه نه، در حال تلاش برای رقابت بر سر چیزی هستیم؛ علاقه یا عشق به یک فرد، ارتقاء در محل کار، یا بر سر دستیابی به چیزهایی  بالاتر  از خودمان.

من در اینجا ۶ گام ارائه می کنم در رابطه با اینکه چگونه هر روز به رقابت بپردازید تا خود را برای موفقیت آماده کنید. همین طور که این گام ها را مطالعه می کنید، به تصویرسازی مفهوم شخصی خود از موفقیت بپردازید. به این فکر کنید که چطور مفهوم شما از موفقیت با این گام ها موزون و هماهنگ می شود.

مشخص کنید که آیا شما از قبل این گام ها را در روال روزمرهء خود گنجانده اید یا می خواهید شروع به استفاده از آن ها در طول یک روز خود کنید.آنچه بیشترین اهمیت را دارد این است که بفهمید چه چیز برای شما نتیجه داده، آن را رها نکرده و دائماً توسعه اش دهید.

  1.  روز خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید

“خوشحالم که کسی آمار روزهای ناموفقی را که من در زندگی گذرانده ام ندارد. “صراحتاً، حاضرم شرط ببندم که ما همگی در این موضوع اتفاق نظر داریم. چیزی که می توانم بگویم این است که روزهای ناموفق من بیشتر آن روزهایی بوده اند که من برایشان برنامه ریزی نکرده بودم.

 من در سال هایی که مربوط به مشاورهء مدیریتی و شغل حرفه ایم بود پیش رفتم، با استفاده از یک گام ساده که در ادامه توضیح داده ام  ، تعداد  روزهای ناموفق را به شکل چشمگیری کاهش دادم: من روز خود را از شب قبل برنامه ریزی می کردم و توصیه می کنم اهدافی را که می خواهید در هر هفته به انجام برسانید فهرست کنید. سپس در سطح جزئی تر، کارهایی را که می خواهید در هر روز عملی کنید مشخص و پررنگ کنید.

ممکن است تصمیم بگیرید آن ها را در جداول زمانی قرار دهید که این بستگی به  این موضوع دارد که آیا از برنامه ریز روزانه استفاده می کنید یا از یک فهرست سادهء کارهای روزانه. همینکه شما چیزی را به شکل مکتوب درآورید، تعهدی اجرایی نسبت به انجام آن پیدا می کنید.

در صورتی که به نفعتان است، به توانایی خود فرصت سازگاری و تغییر دهید. همان طور که مایک تایسون بزرگ می گوید، “همه برای خود برنامه ای دارند، تا اینکه مشتی بر دهانشان کوبیده شود.” خوشبختانه، لازم نیست در طول یک روز از چنگال هیولا فرار کنید، اما با بدبیاری و تغییراتی رو به رو خواهید شد که شما را مجبور به سازگاری و تغییر در برنامه تان می کنند.

۲.صبح برنامه خود را با صدای بلند بخوانید

خواندن برنامه به شما کمک می کند اطلاعات را پردازش  کرده و آن را در ذهن خود آگاه و ناخودآگاه خود ذخیره کنید. بدون توجه به اینکه تصور می کنید حافظهء بلند مدت یا کوتاه مدتتان چقدر خوب است، اگر شما برنامه خود را ننویسید یا نخوانید، برخی اطلاعات را فراموش خواهید کرد.تشخیص فرصت های جدید ،مهارتی است که به سراغ کسانی می آید که ذهنی آماده و باز دارند.

زمانی که از کاری که می خواهید انجام دهید تصویرسازی می کنید در واقع تصویری در تخیل خود ایجاد می کنید. آنچه تخیل شما می سازد ایده ها، اهداف یا برنامه هایی است که شما دارید. ناگهان، شما تصویری واضح از خود در حال انجام موفقیت آمیز اهدافی دارید که برای یک روز تعیین کرده اید.

“اگر می توانید رویای انجام کاری را ببنید، قادر به انجام آن نیز هستید.” والت دیزنی

  1. اعتقاد راسخ خود را با باور داشتن به خودتان تقویت کنید

ما می توانیم به دو روش در رابطه با زندگی خود به شکلی مثبت صحبت کنیم: عملاً با بیان کلمات و نیز فرستادن همان کلمات از ذهنمان به ذهن ناخودآگاهمان از طریق “صدایی که در سرمان وجود دارد”. هر دو راه هایی قدرتمند برای ساختن باور ما هستند. این جا، من می خواهم کمی بیشتر بر روی راه دوم تمرکز کنم.

ناپلئون هیل نوشته است: “پذیرش ناخودآگاه عامل کنترلی است که از طریق آن فرد ممکن است به شکل داوطلبانه ناخودآگاه خود را از افکار خلاقانه سیراب کند یا با غفلت اجازه دهد افکاری مخرب راه خود را به این باغ غنی ذهن باز کنند.”

نکته کلیدی این است که مثبت صحبت کرده و این کار را در طول روز ادامه دهید. البته این را با خودبزرگ بینی و تحسین مبالغه آمیز خود اشتباه نگیرید. موفق ترین افراد از روش پذیرش ناخودآگاه برای تغذیه ذهن ناخودآگاه خود استفاده می کنند تا سریع تر به موفقیت برسند.

  1. در طول روز برای آزاد ساختن ذهن خود لحظاتی را برای استراحت در نظر بگیرید

پژوهش های علمی نشان می دهند که وجود استراحت  های منظم به شما کمک می کند تمرکز خود را بهبود بخشیده و توانایی عملکرد خود را افزایش دهید. من در سرتاسر عمر حرفه ایم، هر روز زمانی را به این اختصاص داده ام که بیدار شوم، در اطراف پیاده روی کنم و ذهنم را باز کنم.

ما برای این ساخته نشده ایم که تمام طول روز را بر یک صفحهء کامپیوتر میخکوب شویم یا بدون هیچ توقف و استراحتی بر روی پایمان ایستاده و کار کنیم. زمانی را به آرام گرفتن و استراحت اختصاص دهید. بیرون بروید و کمی در اطراف پیاده روی کنید، هوای تازه برایتان خوب خواهد بود. تغییر، دید شما را باز کرده و می تواند از شدت استرس و اضطرابی که شما با آن رو به رو هستید بکاهد.

  1. هیچ چیز را به شانس نسپارید—همیشه ۱۰۰% تلاش خود را انجام دهید

همیشه دو چیز وجود دارد که می توانید کنترل کنید—نگرش تان و تلاشتان.

پیشرفت، که شامل  ،احساس احترام به خویشتن و هم احترام به دیگران است در صورتی که نگرشی مثبت و مصمم داشته باشید و مشتاق باشید سخت تر از هر کس دیگری کار کنید درست در دست خودتان است.

ممکن است همیشه هر کاری را که می کنید دوست نداشته باشید. خدا می داند که تمام روزهای ما تماماً از دنبال کردن هوس ها و علایقمان ساخته نشده. علیرغم این موضوع، بهترین تلاش و نگرشتان را برای کاری که انجام می دهید به کار بگیرید. این احساس، این پاداش عاطفی که در پی این کار می آید یک احساس رضایتمندی فوق العاده است که می چشید.

  1. با اطمینان استراحت کنید، برای روز بعد دوباره انرژی بگیرید

استراحت دادن به ذهن و بدنتان برای یک زندگی موفق و رقابتی ضروری است. اگر هیچ گاه برای استراحت متوقف نشویم، ما نهایتاً انرژی مان را به اتمام رسانده و از نتایج آن آسیب خواهیم دید. میزان مناسب خواب و استراحت برای سلامت و بازدهی ما ضروری است.

“در حین خواب، بدنتان در حال کار برای حمایت از یک عملکرد ذهنی سالم و نگهداری از سلامت جسمی شماست.”—مؤسسه ملی قلب، ریه، و خون

ما نیاز داریم هر روز انرژی ذهن و بدنمان را تجدید کنیم. هرگز اهمیت نیازتان به آرام شدن، کاستن از فشار و خوابیدن را دست کم نگیرید. شما با انجام این کارها بهتر خواهید شد!

دیدگاه‌ها 2

      مرتضی

      با سلام و عرض ارادت ارسال مقاله بسیار خوبتان باعث انگیزه و نیروی مجددی شد بسیار ممنونم