۱۵ قولی که تمام زوج ها باید بتوانند به آنها پایبند باشند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

اگر فردی رو پیدا کردید که دیدید واقعاً میتونید در کنار اون پیر بشید باید سعی کنید که یه سری عهد و پیمان با هم ببندید و خیلی مهمه که در طول رابطه تون برای ایجاد یک اعتماد و علاقه ی بنیادی در تمام عمر هر دو نفرتون، به این قول ها پایبند باشید.fingerprint-heart-vector-graphic_53-9637

از بین دیگران، عهدهایی که در ادامه براتون ذکر خواهم کرد نشان دهنده اینه که چقدر شما برای مخاطب خاصتون اهمیت قائلید و چقدر حاضرید خودتون رو وقف این رابطه کنید.

  1. قول میدم که “گوش کنم”

روابط بر پایه ی معاشرت بنا میشن و معاشرت یه خیابون دو طرفه ست. اگر دوست دارید صداتون شنیده بشه، باید مطمئن بشید که برای طرف مقابلتون هم شنونده ی خوبی هستید. سعی کنید فکرتون باز باشه و به هرچیز از دیدگاه خودش نگاه کنید. با انجام اینکار در رو به روی درک صحیح و واقعی باز میکنید.

  1. قول میدم “یاد بگیرم”

روابط سخت و پیچیدند، بخصوص اگر قبلاً یک رابطه جدی رو تجربه نکرده باشید. خیلی چیزها هستن که باید در مورد اینکه چطور با کسی که دوستش دارید رفتار کنید، چطور با هم زندگی کنید و چطور در کنار هم رشد کنید، یاد بگیرید. مطمئناً اشتباهات بزرگی رو در این راه مرتکب خواهید شد، ولی تا زمانی که از اشتباهاتتون درس بگیرید میتونید رابطتون رو حفظ کنید و به شکوفا شدنش کمک کنید.

  1. قول میدم اجازه بدم خودت باشی

صرفاً اینکه شما در یه رابطه هستید این معنی رو نمیده که باید کسی که هستید رو تغییر بدید. این موضوع در مورد مخاطب خاصتون هم همینطوره. سعی نکنید همدیگه رو به کسی که خودتون میپسندید تبدیل کنید. ممکنه اگر طرف مقابلتون رو تغییر بدید دیگه بهش علاقه نداشته باشید. اجازه بدید که اون به رویه ی خودش ادامه بده و با اینکار اونو همیشه در کنار خودتون داشته باشید.

  1. قول میدم اجازه بدم رشد کنی

ازونجا که هر فرد در یه رابطه هنوز هم یه شخصیت منحصر بفرد داره، هر دو نفر در رابطه باید این اجازه رو داشته باشن که به عنوان یک انسان آزادانه رشد کنن. پس کسی که دوستش دارید رو تحت سلطه ی آرزوهای خودتون قرار ندید. بدونید که طرف مقابلتون هر کاری که برای رشد موقعیت خودش میکنه باری اینه که بتونه از شما بهتر حمایت کنه و به این ایمان داره که سخت کار کردن و روزهای کاری طولانی در نهایت به نفع خانواده ش خواهد بود.

  1. قول میدم که برای هر دومون زندگی کنم.

بخاطر داشته باشید که الان شما برای خونوادتون زندگی میکنید نه فقط برای خودتون. شما نباید تصمیمات مهم رو بدون مشورت با طرف مقابلتون بگیرید و این چیز بدی نیست. بحث در مورد خواسته ها، نیازها، امید ها و رویاهای مشترک باعث میشه که رابطه ی شما در یک زمینه ی مشترک بنا بشه.

  1. قول میدم که وقت پیدا کنم.

فرقی نمیکنه که زندگی چقدر گیج کننده ست، شما باید همیشه برای کسی که دوستش دارید وقت پیدا کنید. نباید در رابطه “از خود راضی” باشید. حتی بعد از یه روز سخت کاری، باید همسر خودتونو برای خوردن یه بستنی و یا دیدن یه فیلم همراهی کنید. اجازه ندید که زمان از دستتون بره، زمان از دست رفته تنها چیزیه که دوباره بدست نمیاریدش.

  1. قول میدم که مثل عضوی از یک تیم کار کنم

کارهای عادی و روزمره رو تقسیم کنید، خرید مواد غذایی رو انجام بدید، ماشین خودتون و همسرتون رو بشورید، به عبارت های “کار من” ، ” کار همسر من” و یا ” کارهای مردونه” و ” کارهای زنونه” حتی فکر هم نکنید! شما تو این راه تنها نیستید پس در کنار هم قدم بردارید.

  1. قول میدم همه چیز رو بخاطر خودمون حفظ کنم

بعد از مدتی بعضی از تجربیات در کنار همسرتون دیگه اونطور که برای خودتون به تنهایی بوده نیست. دیگه نمیتونید برنامه تلوزیونی مورد علاقه تون رو بدون اون تماشا کنید و اون بدون شما نمیتونه به رستوران مورد علاقه خودش بره. بعضی از چیزها فقط به خاطر همین با هم بودن براتون خاص میشه.

  1. من قول میدم که به دلبستگی های تو توجه کنم

وقتی کسی رو دوست داری، حتی از قرار گرفتن در موقعیت هایی که همیشه در ذهن خودتون خسته کننده بوده لذت خواهید برد. امکان داره بلیطهای نمایش برادوی رو بخرید در حالیکه بدون طرف مقابلتون محاله به تنهایی به اونجا برید. یا با اون به دیدن فوتبال برید با اینکه حتی از ساده ترین قوانینش هم سر در نمیارید. همه این کارها باعث میشه خاطرات مشترک شما ساخته بشه و این تا پایان عمرتون ادامه خواهد داشت.

  1. من قول میدم که تو رو به همه نشون بدم

هیچ وقت از نشون دادن عشقتون نسبت به کسی که دوستش دارید ، خسته نشید. همه جا دستش رو بگیرید و به دوستان و همکارانتون با عنوان “شوهرم” “همسرم” و یا ” نامزدم” معرفیش کنید. بطور مداوم در مورد این مساله صحبت کنید، حتی وقتی که میدونید این کار اطرافیانتونو دیوونه میکنه! ارزشش رو داره!

  1. قول میدم همیشه تلاش کنم که تو رو داشته باشم

اینکه شما یک نفر رو پیدا کردید معنیش این نیست که دیگه هیچ وقت اون رو از دست نخواهید داد. هر روز کاری کنید که اون رو شگفت زده کنید و کاری کنید که احساس ارزشمند بودن بهش دست بده. براش گل بخرید، خونه رو تمیز کنید، اون رو در محیط کارش سورپرایز کنید، هر کاری که باعث بشه رابطه ی شما رو تازه نگه داره. با انجام این کارها ارزش خودتون رو هم به خوبی اثبات میکنید.

  1. قول میدم که هرگز به روزمرگی نیفتم

همونطور که قبلاً هم گفتم همه چیزو تازه نگه دارید. به زندگیتون یه کم نمک اضافه کنید. سعی کنید هر هفته یه کار جدید انجام بدید. با همدیگه به پیاده روی یا یه کلاس آموزشی برید. پازل بسازید یا با هم بازی کنید. سعی کنید به عادت روزمره ی رسیدن به خونه، شام خوردن و تماشای تلوزیون با هم نیفتید. هر روز رو برای خودتون تبدیل به یه خاطره کنید.

  1. قول میدم که همیشه به تلفن جواب بدم

اجازه ندید که حتی یک تماس از طرف مقابلتون به صندوق پستی صوتی تلفنتون منتقل بشه. درسته که ممکنه اونها همیشه در زمان استراحت نهار یا بعد از تموم شدن کارشون با شما تماس بگیرن اما اینو فراموش نکنید که همیشه ممکنه یک تماس ضروری هم پیش بیاد. پس به طرف مقابلتون نشون بدید که همیشه و در همه جا اولویت اول شماست.

  1. قول میدم که خانواده‌ی تو رو مثل خانواده‌ی خودم دوست داشته باشم

وقتی شما عاشق یک نفر میشید معنیش این نیست که فقط یه نفرو به حلقه‌ی عزیزانتون وارد کردید، شما خانواده ی اون رو هم وارد این جمع کردید و متقابلاً خودتون هم وارد جمع اونها شدید. سعی کنید با سنت های اونا آشنا بشید و در تعطیلاتتون برای دیدنشون وقت بذارید. عمو، خاله، برادر یا خواهر اونها باشید، همونطور که با اقوام خونی خودتون رفتار میکنید.

  1. قول میدم که تو رو حفظ کنم

برای نگه داشتن مخاطب خاصتون تلاش کنید. همیشه در کنار هم باشید، در فکر و قلب خودتون نگه دارید. سعی کنید اون رو از خطها و سقوط دور نگه دارید. تا وقتی که زنده هستید اون رو توی زندگیتون حفظ کنید.

اگر این مطلب برایتان جالب بود پیشنهاد می کنیم ﮐﺘﺎﺏ صوتی هشت راه برای داشتن رابطه ی موفق   را بشنوید .این کتاب صوتی ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺍﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻣﻮﺛﺮ ﻭ ﺗﺎﺛﯿﺮ گذار ﺑﺎ ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻥ است . ﺟﺎﻥ ﻣﮑﺴﻮﻝ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﻣﻮﺯﺷﯽ ﮐﻪ ۶۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻫﺴﺖ ۸ تکنیک ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺭﻭﺍﺑﻄﯽ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮﺩﻭﻃﺮﻑ ﺭﺍ ﺍﻣﻮﺯﺵ می دهد این کتاب را می توانید از سایت رادیو مثبت تهیه کنید و گوش دهید و از ارتباطتان با دیگران احساس خرسندی و رضایت داشته باشید .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ها 6

    daneshjoo_navid

    سلام
    ممنون از اینکه سعی میکنید مطالب مفید را در اختیار دیگران بذارید
    از نظر بنده زندگی مشترک و در کل زندگی انسان با نگرشی دیگه ای پا بر جا هست.
    آرامش و خوشبختی هر کسی دست خودشه و دیگران در زندگی ما وسیله هستند وسیله ای برای جاری شدن رویدادها و شرایط خوب یا بدی که لایقش هستیم ، در واقع هر کسی نتیجه رفتار خودش را می بینه، اگه خوبی بکنه خوبی و اگه بدی بکنه بدی، اگه بدی بکنه در حق کسی یه نفر پیدا میشه میاد بدی در حقمون میکنه، اگه خوبی بکنه باز یه نفر پیدا میشه میاد خوب یمیکنه، یعنی هیچ حقی و عدالتی زیر پا نمیره و فقط ما وظیفه داریم وسیله خوب برای دیگران باشیم.
    خیلی از ماها عادت کردیم دیگران را باعث خ.شحالی و شادی و غم و ناراحتیمون بدونیم در صورت یکه این عدل و حضور خدا را منکر میشه، اگه خدایی وجود داره که داره، اگه عادله که هست پس اجازه نمیده چیزی کمتر از حق ما یا بیشتر از مقدار یکه لیاقتش را داریم خوبی و بدی ببینیم، پس اگه خوبی یا بدی م یبینیم از دیگران یا شرایط اینها همش نتیجه رفتار خودمونه و دیگران مقصر نیستند تنها وسیله هستند.
    توی زندگی مشترک هر کسی باید خودش را صرف دیگری بکنه و اساس زندگی مشترک هم اینه و با این تفکر باید جلو رفت یعنی فدا کردن و فراموش کردن خود، وقتی با این نگرش جلو بریم دیگه هیچ حرفی، رفتاری، اقدامی از همسرمون ما را نمی رنجونه و ما تمامیه وجود و حضورمون را صرف دیگری میکنیم و با این تفکر یه نفر مثل خود ما میاد تو زندگیمون در نتیجه هر دو از موهبت همدیگه بخروردار میشن و زندگی هیچ کدوم هم به دیگری وابسته نیست و شاد و خوشبخت و عاشقانه در کنار هم خواهند بود.
    در برخی نگرش های اشتباه افراد با حساب دودوتا چهارتا در پی یافتن شریک هستند و این به خاطر بی ایمانی ما هست، در صورتی که هیچ کسی با فرد کمتر یا بیشتر از لیاقت خودش نمی تونه ازدواج کنه و دنیا روی نظم و عدل هست و افراد هم لیاقت ما در مسر زندگیمون میاند ه رچند بسیار با سیاست با تفکر با تحقیق و تجسس و مکر و جیله پیش بریم.
    پس به جای اینکه از دیگران یا همسرمون انتظار داشته باشیم با ما خوب رفتار کنند، قول و تعهد به ما بدهند، سیاست بچینیم و ظاهر قضیه را سعی کنیم خوب جلوه بدیم و تظاه رو دورویی و مکر را همراه با زندگیمون کنیم، بهتره صادقانه و عاشقانه باشیم تا یه نفر مثل خودمون بیاد تو زندگیمون، حتی اگه اون یه نفر با بهتر شدن ما رشد نکرد دست روزگار اون را از ما جدا می کنه و یه نفر بهتر را میاره تو زندگیمون کسی را که با ما هم فرکانس و لایق هم هستیم.
    در نتیجه با درج مطالبی که دیگران را به این نگرش که دیگران در زندگی ما تاثیر گذار هستند باعث بدتر شدن روابط نشید.
    تنها کاری که لازمه بکنیم اینه که ایمان خود را بیشتر کنیم و رابطمون را خدا بهتر کنیم تا لایق بهترین ها بشیم.
    سپاس
    شاد باشید

      بهتاش فانی

      سلام دوست عزیز . ممنون شما لطف دارید .
      با صحبتتون خیلی موافقم و خیلی خوب بیان کردید . وقتی فردی ازدواج می کنه و زندگی مشترک خودش رو شروع میکنه دیگه نباید اون آدم قبلی باشه . باید از من بودن خودش دست بکشه و برای پایدار شدن اون زندگی تلاش کنه . کسی که همیشه خدا در زندگیش باشه هیچ وقت ناحق نمیگه . ناحق رفتار نمی کنه و ناحق زندگی نمی کنه .
      امیدوارم که شما رو بیشتر در رادیو مثبت کنار خودمون داشته باشیم و از صحبتتاتون بیشتر استفاده کنیم .
      موفق باشید و پیروز

      sina_mahmoudian

      دیدگاهتون فوق العاده بود..

سبد خرید