هفت روش مؤثر برای ارتباط با افراد جدید

هفت روش مؤثر برای ارتباط با افراد جدید

بیایید رو راست باشیم، بسیاری از ما در روابط اجتماعی و خوش برخورد بودن مهارت زیادی نداریم. در حقیقت افراد زیادی از شرکت کردن در گردهمایی های اجتماعی و یا رویدادها طفره میروند و ارتباط آن ها با دیگر افراد خوب نیست.

ارتباط با افرادی که شبیه ما هستند آسان است. اگر شخصیت مشابه و علایق یکسانی داشته باشیم، یکدیگر را درک میکنیم. از طرف دیگر، ارتباط با افرادی که بسیار با ما متفاوت هستند چالش برانگیز است.

این مقاله ۷ روش برای برقراری ارتباط موثر با افراد جدید را با هم بررسی می‌کنیم.

۱- توجه کنید.

زمانی که کسی با شما حرف می‌زند به او گوش کنید. وقتی این کار را نمی‌کنید احساس می‌کند که اهمیتی به او نمی‌دهید. اگر در مورد مهارت‌های گوش دادن خود مطمئن نیستید، از خانواده و دوستان بپرسید زمانی که با هم مکالمه می‌کنید به نظر می‌رسد که گوش می‌دهید یا نه؟
زمانی که به کسی گوش می‌دهید، با او ارتباط چشمی برقرار کنید. وقتی مدام به این طرف و آن طرف نگاه می‌کنید، تلفن خود را چک می‌کنید و…، به نظر می‌رسد که گوش نمی‌دهید و مکالمه را نابود می‌کنید.در رادیومثبت پیش از این در مقاله ی ۱۰ راهکار برای بهبود روابط اجتماعی برای شما توضیحات لازم را در زمینه ی مکالمه افراد گوش زد کرده بودیم.

۲- سؤال بپرسید.

در هر مکالمه بر درک طرف مقابل تمرکز کنید. مردم دوست دارند درمورد خودشان حرف بزنند. آیا تا به حال با کسی ملاقات کرده‌اید که فکر کنید، “وای، این آدم فوق‌العادست” و متوجه شوید که تقریباً چیزی درمورد او دستتان نیامده است؟ این بدان‌خاطر است که او بر شناخت و درک شما تمرکز کرده است، سؤالات زیادی از شما پرسیده است و شما اوقات خوشی را به خاطر حرف زدن درباره‌ی خود با او سپری کرده‌اید. در مکالمات همان کسی باشید که سؤال می‌پرسد. به دیگران اجازه دهید که با شما راحت باشند و درمورد خودشان با شما سخن بگویند.
اگر از قبل می‌دانید که با چه کسی ملاقات می‌کنید، درمورد او تحقیقاتی انجام دهید. این کار عمق بیشتری به سؤالات شما می‌بخشد و ارتباط شما را تقویت می‌کند.

۳- اسامی افراد را به خاطر بسپارید.

شاید همه‌ی ما افرادی را ملاقات کرده باشیم که می‌گویند “اسامی در ذهن من نمی‌مانند.” این روش خوبی برای شروع یک ارتباط نیست. تمام تلاش خود را برای به خاطر سپردن اسامی افرادی که ملاقات می‌کنید به کار ببندید. اسامی را بارها و بارها تکرار کنید، آنها را به چیزهای قابل یادآوری یا جالب (در ذهن خود) ربط دهید، آنها را به دیگران معرفی کنید، هرکاری که لازم است انجام دهید تا اسامی را به خاطر بیاورید.
به خاطر آوردن افرادی که با آنها حرف می‌زنید کلیدی برای دادن احساس اهمیت به آنها و ارتباط با ایشان است.

۴- وانمود نکنید همه چیز را می‌دانید.

به گفته‌ی گراهام یانگ، “زمانی که با دیگران حرف می‌زنیم، غالباً می‌خواهیم نشان دهیم تحصیلکرده و دانا هستیم. برای بعضی از انسانها پذیرفتن اینکه چیز جدیدی را برای اولین بار می‌آموزند دشوار است.” برای بسیاری از مدیران پذیرفتن نصیحت دشوار است، چون فکر می‌کنند باید همه چیز را بدانند، و کارمندان سخت تلاش می‌کنند تا خودشان را اثبات کنند و هیچکدام ضعف‌های شخصی خود را بروز نمی‌دهند. این موضوع می‌تواند سبب شکست رابطه‌ها شود زیرا هیچکدام از طرفین گفته‌های یکدیگر را تصدیق نمی‌کنند. زمانی که چنین رابطه‌ای دچاراختلال باشد، رشد و شکوفایی محدود می‌شود. گراهام توصیه می‌کند که از غرور خود آگاه باشید و نگذارید رفتار شما را کنترل کند شما میتوانید با تکنیک هایی با افراد غیر قابل تحمل کنار بیایید.
وقتی با کسی گفتگو می‌کنید، وانمود نکنید همه چیز را می‌دانید. این کار اشتیاق دیگران و همچنین توانایی شما برای ارتباط با آنها را کاهش می‌دهد.

۵- به دیگران اهمیت دهید.

هیچ چیز مهم تر از این نیست که به اطرافیان خود اهمیت دهید. به زندگی آنها ارزش بیفزایید. برای کمک به آنان از مسیر خود خارج شوید. مشوق، مثبت، تعالی بخش و حامی باشید. برای کارهای کوچک و بزرگ بگویید متشکرم. چه از طریق نوشتن نامه، تماس تلفنی یا خریدن هدیه به خاطر کمک آنها و در کل به خاطر کسی که هستند به طور مداوم از آنها تشکر کنید. انسان‌ها دوست دارند مورد توجه و قدردانی قرار بگیرند.

۶- همه افراد را به چشم دوستان خود ببینید.

زمانی که وارد اتاقی می‌شوید به هرکدام از افراد به جای یک غریبه به دیده‌ی یک دوست بنگرید. این کار از فاکتورهای هراس‌انگیز می‌کاهد. با افراد همچون دوستان خود احوال‌پرسی کنید.

۷- ارتباط حضوری داشته باشید.

در دنیای امروز، بدون شک می‌توانید به صورت آنلاین با دیگران ارتباط برقرار کنید. اما هیچ چیز جای ارتباط حضوری را نمی‌گیرد. دست از میز کار خود بکشید و ساعاتی را با دیگران در مکان‌های رغبت انگیز و مورد علاقه‌ی خود بگذرانید.ارتباط با دیگران تغییرات زیادی در زندگی شما و دیگران به وجود می‌آورد

 ﮐﺘﺎﺏ صوتی هشت راه برای داشتن رابطه ی موفق ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺍﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻣﻮﺛﺮ ﻭ ﺗﺎﺛﯿﺮ گذار ﺑﺎ ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻥ است . ﺟﺎﻥ ﻣﮑﺴﻮﻝ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﻣﻮﺯﺷﯽ ﮐﻪ ۶۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻫﺴﺖ ۸ تکنیک ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺭﻭﺍﺑﻄﯽ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮﺩﻭﻃﺮﻑ ﺭﺍ ﺍﻣﻮﺯﺵ می دهد این کتاب را می توانید از سایت رادیو مثبت تهیه کنید و گوش دهید و از ارتباطتان با دیگران احساس خرسندی و رضایت داشته باشید .

دیدگاه‌ها 3