چطور قدرت اراده ی خود را چندین برابر کنید؟

Determination

کِلی مَک گانیگال، روانشناس و مشاور میگه “قدرت اراده مهم ترین اولویته حتی زمانی که شرایط خیلی سخته یا زمانی که خودتون چیز دیگه ای رو ترجیح بدید.”

چطور می تونیم این انتخاب رو داشته باشیم؟

۵ تا پیشنهاد برای افزایش این قدرت اراده وجود داره.

  1. مشکل ترین کارهارو اول صبح انجام بدید، این زمانیه که قدرت اراده تون از هر زمان دیگه ای قوی تره. اما اگه این کار مشکل یه زمانی مثل بعد از ظهر براتون پیش اومد خوددار باشید و خودتون رو با یه غذای مقوی و سالم مهمون کنید و شروع کنید.اگر میخواهید صبح خود با نشاط شروع کنید حتما مقاله ی چگونه یک صبح دل انگیز را آغاز کنید را مطالعه نمایید.

  2. مشاور معروف کارولین آدامز میلِر می گه روزتون رو با “دو سه تا بُرد” شروع کنید. این “بُرد” ها یا موفقیت ها می تونند خیلی خیلی ساده باشند، مثلا مرتب کردن تخت یا خوردن یه صبحانه ی مقوی یا ۱۰ تا دراز نشست، این فعالیت ها واقعا روی قدرت اراده و اعتماد به نفستون تاثیر می ذارند.

  3. خوددار بودن رو تمرین کنید. تمرین های کوچیک خیلی تاثیرگذارند. مثلا سعی کنید به جای کلمه ی “آره” کلمه ی “بله” رو به کار ببرید، یا موقع نشستن قوز نکنید، چیزای کوچیکی مثل این می تونند تمرینای خوبی باشند. حتی مسواک زدن با دست چپ، اگه راست دست باشید، یا بالعکس می تونه کمک بزرگی باشه.

  4. به جای مقاومت جلوگیری کنید. مثلا اگه قراره برای کاهش وزن فست فود نخورید، مسیری رو برای رفتن به اداره انتخاب کنید که از جلوی مغازه فست فود رد نشید، به جای اینکه هر روز از مقابلش عبور کنید اما در برابر وسوسه مقاومت کنید. اجازه ندید مسائلی که اراده تون رو ضعیف می کنند براتون پیش بیاند نه اینکه پیش بیاند و سعی کنید با هر سختی در برابرشون مقاومت کنید. اگه تصمیم گرفتید کمتر خرج کنید بیرون که می رید کارت عابربانکتون رو با خودتون نبرید.

  5. با پسروی ها با مهربونی رفتار کنید. ممکنه در مسیر اراده تون اشتباهاتی بکنید و پسروی داشته باشید. ممکنه یه مدت بعد از اینکه تصمیم گرفتید سیگار رو ترک کنید با تنش روحی مواجه شدید و ناخودآگاه یکی دو نخ سیگار کشیدید، وقتی این تنش برطرف شد، نگید که من که خرابش کردم و دوباره کشیدم، امروز هم می کشم و بعدا دوباره شروع می کنم. با خودتون جوری رفتار کنید که انگار بهترین دوست خودتون هستید، با مهربانی با خودتون رفتار کنید. خودتون رو ببخشید، شما هم انسانید و اشتباه می کنید، از اشتباهتون بگذرید و فراموشش کنید، به خودتون قول بدید که دیگه تکرارش نمی کنید.

     برای رسیدن به خواسته هایتان, پیش از هرچیز باید بدانید که همه چیز از درونتان شروع میشود و بستگی به قدرت اراده شما دارد.پیشنهاد ما برا کشف استعداد های درونی مطالعه مقاله ی ۹ قدم ساده برای شناسایی استعداد های درونی و پنهان می باشد. در زندگی مهم تعیین هدف نیست باید فراتر از آن را دید مهم فقط برآوردن انتظارات نیست باید استانداردهایتان را بالا ببرید.در کتاب های صوتی جان ماکسول با عناوین قهرمان ماراتن زندگی و موفقیت حقیقتی که از درون آغاز میشود شما را ترفندهای مورد نیاز برای دستیابی به اعتماد بنفس و افزایش اراده آشنا میکند و چهارقانون اصلی برای برد در زندگی را بیان میکند.هم چنین با گوش دادن به این کتاب های صوتی به این نتیجه میرسید که موفقیت یک امر درونی است و درک واقعی این حقیقت کلید همه ی دستاوردها است.

دیدگاه‌ها 5

    melika330

    سلام دوستان گرامی به نظر شما با قدرت اراده تا چه حد می توان بر عادت و رفتار نامناسب غلبه پیدا کرد یا اینکه در رفتاری تغییر بوجود آورد. با سپاس