۶ فعالیت روزانه برای پیشروی بسوی اهدافتان

3

 پیشروی بسوی اهداف همواره چالش‌برانگیز است. همه‌مان بدنبال سلامتی بهتر، حرفه بهتر و شغل بهتر هستیم تا تاثیر خوشایندی بر اطرافیان خود داشته باشیم. در عین حال برای دستیابی به اهداف‌ و استفاده مفید از وقتمان نیاز به داشتن تعهد قلبی، پیگیری مداوم و کار سخت داریم. با تمرینهای مشخصی که روزانه انجام می‌دهیم، بهترین نمود را از خودمان خواهیم داشت. در اینجا مواردی را بیان می‌کنیم که با انجام آن بصورت روزانه، اطمینان حاصل می‌کنید که به اهدافتان خواهید رسید.

۱ . استفاده از مشارکت دیگران

پر واضح است که باید برای کارهایی که بدانها تعهد دارید پاسخگو و مسئولیت‌پذیر باشید. همه اطرافیان خود را درگیر کنید، با آنها صحبت کنید و توضیح دهید که چگونه می‌توانند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری دهند. در این حالت، احساس می‌کنید که در برابرشان به همان اندازه خودتان مسئولیت دارید و باید پاسخگو باشید. با تشکیل گروه و مشارکت دادن دیگران، انگیزه بیشتری برای نیل به اهدافتان پیدا می‌کنید. برای مثال اگر می‌خواهید بیشتر مطالعه کنید، سعی کنید در یک کلوب عضو شوید، اگر می‌خواهید کارآفرین بهتری باشید، به یک انجمن کارآفرینی بپیوندید.

۲ . پاداش زحماتتان را در ذهن تصویرسازی کنید

رسیدن به یک هدف می‌تواند چالش‌برانگیز و گاهی اوقات نیز خسته‌کننده باشد. وقتیکه گرفتار سختیها و مشکلات مسیر می‌شوید، سعی کنید هر روز موفقیتهایتان را در ذهن تصویرسازی کنید.پس از برخواستن از خواب تصور کنید چه نتایج گرانبهایی هنگام دستیابی به اهدافتان نصیب شما می‌شود. برای مثال اگر هدفتان کاهش و رسیدن به وزن ایده‌ال است، خودتان را تصور کنید که در همین لحظه به وزن مورد نظرتان رسیدید و از مزایای آن بهره مند هستید. ذهن شما بطور اتوماتیک دستورهایی به بدن و مغز شما صادر می‌کند تا به هدفتان چسبیده و به آن برسید.

۳ . اهدافتان را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید

سعی کنید اهدافتان را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کنید. هر چه این تکه‌ها کوچکتر باشد، بیشتر تمایل و آمادگی برای رسیدن به آنها دارید. اهداف بزرگ زمان بیشتری برای رسیدن نیاز دارند و برای اینکه این زمان طولانی برای رسیدن و برخورداری از مزایای هدفتان شما را سرخورده نکند باید هدفتان را به تکه های کوچک تقسیم کنید و در هر مرحله وقتی به آن هدف کوچک رسیدید از خودتان قدردانی کنید و از مزیت آن استفاده کنید.

۴ . به خودتان پاداش دهید

همچنانکه در مسیر دستیابی به اهدافتان پیشرفت می‌کنید و گام به گام نزدیکتر می‌شوید، سعی کنید برای حمایت از زحماتتان به خودتان پاداش دهید. با این کار از خودتان و کارهای سختی که در هر روز انجام می‌دهید قدردانی می‌کنید. وقتیکه به خودتان پاداش می‌دهید، این ذهنیت در شما تقویت می‌شود که از پاداش بزرگی در آینده برخوردار خواهید شد. در ضمن خودتان را به گرفتن پاداش تشویق می‌کنید و این موضوع باعث تقلای بیشتر و انگیزه‌بخشی به خودتان می‌شود.

۵ . پیشرفتتان را اندازه بگیرید

وقتیکه از فعالیتهایتان در جهت رسیدن به اهداف، نتایج لحظه‌ای نمی‌گیرید، به سرعت و به سادگی ناامید می‌شوید. تغییرات مورد نیاز برای پیشروی به سوی هدف، معمولاً کند و آهسته است و پاداشهای مورد انتظار همیشه در همان لحظه دستگیرتان نمی‌شود. با این حال، پیشرفتتان حتی در مقیاس کوچک هم قابل اندازه‌گیری است بنابراین وقت بگذارید و نگاهی به جایی که از آنجا شروع کرده‌اید داشته باشید. نباید بخاطر اینکه پیشرفتتان در آن لحظه قابل توجه نیست افسرده و سرخورده شوید، چون وقتیکه پیشرفتتان را بصورت نمودار و تحلیل روی کاغذ بیاورید، هر چقدر هم ناچیز باشد، از تفاوتی که در مقایسه با ابتدای کارتان خواهد داشت احساس قدردانی و سربلندی خواهید کرد.

۶ . همه احتمالات را در نظر داشته باشید

تحقیقات نشان داده است بادر نظر گرفتن همه احتمالات ممکن در به انجام رساندن یک هدف یا یک وظیفه، شانس‌تان برای دستیابی به آن هدف و حذف همه موانع موجود در مسیرتان و یا مواجهه با چالشهای پیش‌رو افزایش خواهد یافت. به قدرت خودتان ایمان داشته باشید. همه‌مان ظرفیت نامحدودی در ایجاد باور و ایمان بخود داریم. با ایمان بخود شاهد افزایش پشتکار، اراده و اشتیاق به در آغوش گرفتن اهدافمان خواهیم بود. این را درک کنید که چیزی که برای پیشروی به سوی هدفمان نیاز داریم این است که چگونه به این موضوع فکر می‌کنیم.

اگر شما علاقه مند هستید تا فعالیت های روزانه خود را به روش مؤثرتری انجام دهید، این چهار نکته  را به خاطرسپرده و به آن ها عمل کنید. بدون شک این روش ها باعث افزایش سلامتی شما می­شوند.

 با گوش دادن به این کتاب صوتی ,چهارعادت صبحگاهی را یاد بگیرید و  زمان کاریتان را بهینه کنید

 

دیدگاه‌ها 3

    میثم مرادی

    من هم در زندگی خودم بی هدف بودن رو تجربه کردم واین خیلی در زندگی من تاثیر بدی داشت و واقعا من رو کلافه کرده بود تا زمانی که تونستم فرمولی را کشف کنم که بتونم زندگی خودم رو به سمت رشد و پیشرفت ببرم و وقتی چیزهایی که میخواستم رو در این فرمول گذاشتم واقعا نتایج شگفت انگیزی بهم داد.اینم وب سایتشwww.razenovin.com