ثروتمندان چگونه پولشان را مدیریت می‌کنند

ثروتمندان پولشان را به نحو متفاوتی نسبت به دیگران مدیریت می‌کنند. آنها تصمیم‌های متفاوتی می‌گیرند و نظر کاملاً متفاوتی نسبت به دیگران در مورد پول دارند. اما حتی اگر ثروتمند هم نباشید، می‌توانید پولتان را به روش آنها مدیریت کنید.در این زمینه   کتاب های صوتی ضریب هوش اقتصادی و ثروتمند ترین مرد بابل   ،   شما را با نکاتی آشنا می کنند که به شما  نمی گوید که دقیقا چه کاری انجام دهید ،چرا که در واقع موضوع و هدف آن توصیه های اقتصادی و مالی نیست . هدف این کتاب ها  این است که شما را در امور مالی باهوش تر کند تا بتوانید اطلاعات مالی زندگی خود را به خوبی پردازش کنید و از این طریق بتوانید مسیر زندگی خود را برای رسیدن به موفقیت پیدا کنید.

 

Billionaires-Giving-Money-Away

و همچنین در مقاله ای که با این عنوان برای شما آماده کرده ایم  ۱۰ روش کاربردی وجود دارد که  شما یاد خواهید گرفت ثروتمندان چگونه پولشان را متفاوت از هر کس دیگر مدیریت می‌کنند.

۱ . ثروتمندان لذتها را به تاخیر می‌اندازند

انسانها در مواجهه با لذتهای زندگی رفتارهای عجیب و متفاوتی دارند. ما همه عاشق این لذتها هستیم. این رفتار از گذشته‌های دور در ما بوجود آمده است. وقتیکه برای ثروتمند شدن تلاش می‌کنید، میل به لذتهای فوری نه تنها هیچ کمکی به شما در این جهت نمی‌کند بلکه به شما صدمه می‌زند. بهتر است حد تعادل را نگه دارید و تصمیماتی که در این رابطه می‌گیرید و باعث افزایش بیش از اندازه هزینه‌های جاری شما می‌شود را متوقف کنید و به ثروت آینده خود بیاندیشید.

۲ . ثروتمندان تفاوت بین خواسته‌ها و نیازها را می‌دانند

شاید بگویید، “ما به یک خانه بزرگتر نیاز داریم.” خواسته‌ها و نیازها باعث سردرگمی شما نشود. یک اشتباه رایج در بین مردم فقیر این است که خواسته‌ها را بعنوان نیاز برای خودشان توجیه می‌کنند. آنگاه یک تصمیم ضعیف مالی می‌گیرند و حتی احساس بهتری نیز پیدا می‌کنند. ثروتمندان تفاوت بین چیزی که می‌خواهید و چیزی که نیاز دارید را بخوبی می‌دانند. پس این تفاوت را بدرستی تشخیص دهید و خودتان را گول نزنید.

۳ . ثروتمندان اتوماتیک سرمایه‌گذاری می‌کنند

روشهای مختلفی برای اتوماتیک کردن سرمایه‌گذاری وجود دارد، مثل کسر اتوماتیک بخشی از حقوق و سرمایه‌گذاری در صندوق بازنشستگی، که روش خوبیست، اما طرز فکر سرمایه‌گذاری داشتن مهمتر است. اتوماتیک باشد یا نباشد، ثروتمندان عمیقاً به این موضوع باور دارند که باید عادتاً این کار را انجام دهند مثل مسواک زدن هر روز صبح. نپرسید چه مبلغی سرمایه‌گذاری می‌کنند، آنها می‌دانند که چه مبلغی باید سرمایه‌گذاری کنند چون هدفشان از قبل تعیین شده است و می‌دانند چه مبلغی برای سرمایه‌گذاری نیاز دارند تا به هدفشان برسند.

روی شپرد، میلیونر و مشاور مالی می‌گوید، “۱۵٪ از کل درآمدتان را برای آینده‌تان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید.” عمل کردن به این اصل برای شروع خیلی خوب است.

۴ . ثروتمندان مفهوم بدهی را می‌دانند

“قسط ماهانه‌اش چقدر است؟” این سوالیست که مردم فقیر هنگام خریدن یک خودرو می‌پرسند. سوال اشتباهی است. سوال بهتر این است، “این خودرو واقعاً چقدر برام هزینه داره؟” وقتیکه قسط ماهانه را در تعداد ماهها ضرب می‌کنید، رقم شوک‌آوری بدست می‌دهد که بیشتر از ارزش خودرو است و تازه هنوز استهلاک، مالیات و هزینه‌های دیگر را لحاظ نکردید. این رقمیست که باید با آن کنار بیایید. ولی بهتر نیست با ماشین قدیمی خود کنار بیایید!

۵ . ثروتمندان با یک هدف کارشان را شروع می‌کنند

بدانید که چه می‌خواهید و چه کاری برای رسیدن به آن باید انجام دهید. اگر ندانید دنبال چه چیزی هستید، به چیزهایی دست می‌یابید که نتیجه مجموعه‌ای از تصمیمات اتخاذ شده برای برخورداری از لذتهای زودگذر زندگی است که در نهایت به هزینه‌های سنگین و فقر مالی منتهی می‌شود. تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید زندگی کنید، سپس برآورد کنید چقدر برای شما هزینه در پی دارد و کارهایی بکنید که دقیقاً لازمه رسیدن به نقطه تعیین شده مورد نظرتان است.

جان سایمون، ۲۸ ساله و میلیونر در کار املاک و مستغلات، میگوید، ” در بازنشستگی می‌خواهید چه جور زندگی داشته باشید، مبلغ لازمه را برآورد کنید، سپس با یک استراتژی مشخص برای رسیدن به آن مبلغ کار کنید.”

خواندن این مقالات در این زمینه  برای شما مفید خواهند بود

۱۰ بینش مشترک میلیاردها در مورد پول و ثروت

۱۰ ویژگی مشترک میلیونرها

۶ . ثروتمندان در سطح متوسطی نسبت به درآمدشان زندگی می‌کنند

موضوع مهمی در رابطه با سرمایه‌گذاری اتوماتیک (اصل شماره ۳) این است که باعث می‌شود ثروتمندان پایینتر از سطح متوسط خودشان هزینه کنند. اگر سرمایه‌گذاری را هر چه زودتر و بیشتر از مقدار لازم برای رسیدن به هدفتان شروع کنید، می‌توانید از باقیمانده برای مخارج روزانه استفاده کنید. مهم این است که با در اولویت قرار دادن پس‌انداز، نمی‌توانید بیشتر از مقداری که باقی می‌ماند هزینه کنید و در نتیجه کمتر از درآمدتان هزینه می‌کنید. تاکید دوباره: کمتر از درآمدتان خرج کنید.

۷ . ثروتمندان فداکاریهای کوتاه مدت دارند

بزرگتر از آنچه اکنون در فکرتان است فکر کنید. فکر کنید تصمیمات کنونی شما چه تاثیری در آینده شما خواهد داشت. کل داستان ثروتمند شدن این است که بیشتر از چیزی که می‌خواهید داشته باشید. اما گاهی اوقات لازم است خواسته کنونی را فدای چیز بیشتر، بزرگتر و بهتری در آینده بکنید. پس بزرگتر از چیزی که اکنون می‌خواهید فکر کنید.

۸ . ثروتمندان کمک می‌گیرند

تخصص خودتان را دنبال کنید و مدیریت مالی را به مشاوران و حرفه‌ایها بسپارید. به ارزشی که سرمایه‌گذاری شما در این دنیا ایجاد می‌کند تمرکز کنید. با اینحال در مورد مدیریت پول کاملاً بی‌اطلاع نباشید. حداقل مفاهیم پایه‌ای علم اقتصاد را بلد باشید تا سخنان مشاور مالی را بفهمید. این اطلاعات به آسانی بدست می‌آید. ثروتمندان در این رابطه کتابهای فراوانی نگاشته‌اند.

کارآفرین میلیونر، ولادیمیر جندلمن می‌گوید، “من چگونگی رشد و توسعه کسب‌وکارها را بلد هستم، اما مدیریت مالی خودم را به مشاورین مالی حرفه‌ای می‌سپارم.”

۹ . ثروتمندان حساب می‌کنند

در مورد هندسه و مثلثات صحبت نمی‌کنم؛ فقط حساب جمع و تفریق و ضرب و تقسیم ساده در حد ابتدایی. ثروتمندان هنگام تصمیم‌گیری اعداد را بررسی می‌کنند. برای مثال، افراد معمولی اعتقاد دارند وقتیکه خودرویشان زود به زود خراب می‌شود، بهتر است خودروی جدیدی بخرند تا پول زیادی خرج نگهداری و تعمیر آن نکنند. این موضوع الزاماً درست نیست. شما با صرف هزینه‌ بالایی می‌توانید خودرویتان را تعمیر اساسی کنید و هنوز نسبت به خودروی جدید به‌صرفه‌تر باشد. به همه مخارج خرید یک خودروی جدید فکر کنید و حساب کنید.

۱۰ . ثروتمندان از فرصتها استفاده می‌کنند

وقتیکه فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری دست می‌دهد استفاده کنید. با شناسایی بازاری که سوددهی مناسبی دارد و استفاده از اصل ۹ یعنی حساب کردن سعی کنید سود و زیان احتمالی را حساب کرده و با در نظر گرفتن ریسک و ارزش وارد آن بازار شوید. فرصتها کم است پس مترصد و آماده باشید و به موقع اقدام کنید.

مدیریت پول به روش ثروتمندان قابل آموختن است و اصلاً هم سخت نیست. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، پولتان را با استفاده از این ۱۰ اصل مدیریت کنید. شاید گاهی اوقات مجبور شوید چیزهای کوچکی را در کوتاه مدت قربانی کنید، اطلاعات جدید را بیاموزید و سخت کار کنید تا برای سرمایه گذاری پول پس‌انداز کنید. نتیجه کار شما بسیار مسرت‌بخش است و می‌توانید کارهای بزرگی در این دنیا انجام دهید و به رضایت باطنی دست یابید، که خواستۀ واقعی هر کسی در این دنیا است. اگر نمی‌توانید همه این ۱۰ اصل را بکار ببرید، فقط این نکته کلیدی را بخاطر بسپارید: کمتر از درآمدتان خرج کنید.

 

دیدگاه‌ها 9

      سارا پناه پور

      سلام
      مطالب از سایت lifehack.org
      briantracy,com ترجمه می شوند