دانلود کتاب صوتی زندگینامه ی فیلیپ نایت موسس نایک

دانلود کتاب صوتی زندگی‌نامه موسس شرکت نایک؛ نایک (الهه‌ی پیروزی) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که به طراحی، تولید، بازاریابی و فروش محصولات ورزشی مانند کفش، پوشاک، تجهیزات، لوازم جانبی و خدمات می‌پردازد. ساختمان مرکزی نایکی در نزدیکی بورتون اورگان در ناحیه شهری پورتلند قرار دارد.

نایک بزرگترین تولید کننده کفش و پوشاک ورزشی و از تولید کنندگان برتر تجهیزات ورزشی در جهان است که میزان درآمد آن در سال مالی ۲۰۱۲ برابر با ۲۴٫۱ میلیارد دلار بوده است.

در سال ۲۰۱۲، تعداد کارکنان نایکی در سراسر جهان برابر با ۴۴ هزار نفر بوده است. برند این شرکت به تنهایی ارزشی معادل ۱۰٫۷ میلیارد دلار دارد که آن را به ارزشمندترین برند ورزشی جهان مبدل کرده است.

شرکت نایک در بیست و پنجم ژانویه ۱۹۶۴ و به نام “بلو ریبون اسپرتس” (Blue Ribbon Sports) توسط «بیل باورمن» و «فیلیپ نایت» تاسیس شده و در سی‌ام ماه می ۱۹۷۸ به طور رسمی به نایکی تغییر نام داد. این شرکت نام خود را از «نایک»، الهه پیروزی در یونان باستان، گرفته است. بازارهای نایکی شامل برندهای این شرکت مانند «نایک گلف»، «نایک پرو»، «نایک +»، «ایر جوردن»، «نایک اسکیت بوردینگ» و شرکت‌های تابع مانند «کول هان»، «هرلی اینترنشنال»، «آمبرو» و «کانورس» می‌شود. نایک مالکیت «بائر هاکی» که بعدها به «نایک بائر» تغییر نام داد را نیز در بازه زمانی ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۸ در اختیار داشت.

افزون بر تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی، این شرکت فروشگاه‌های خرده فروشی به نام «نایکی تاون» را نیز اداره می کند. نایکی از پشتیبانان مالی تیم‌ها و ورزشکاران مطرح جهان با نشان تجاری شناخته شده «جاست دو ایت» (Just Do It ) و لوگو  «Swoosh» که شبیه علامت تیک است، محسوب می‌شود.

نایک دارای بیش از ۷۰۰ فروشگاه در سراسر جهان و چندین دفتر در ۴۵ کشور جهان است. اکثر کارخانه‌های این شرکت در آسیا قرار داشته که از آن جمله می‌توان به کشورهای اندونزی، چین، تایوان، هند، تایلند، ویتنام، پاکستان، فیلیپین و مالزی اشاره کرد. همچنین، نایکی توجه ویژه‌ای به موضوع بازیافت دارد و با جمع‌آوری بطری‌های پلاستیکی از آنها به عنوان ماده خام برای تولید محصولات ورزشی استفاده می‌کند

دیدگاه‌ها 23

      رادیو مثبت

      همچنین دوست گرامی