کتاب صوتی ۲۲ قانون همیشگی بازاریابی

اَل رایس, جک تروت
  • مترجم: نسرین صدقی گویا
  • گوینده: حجت یوسفی
  • مدت زمان: 192 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

148,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «۲۲ قانون همیشگی بازاریابی»

راهنمای کاربردی برای رفع سوءتفاهم‌ها از فرآیند بازاریابی

 

دلیل موفقیت بعضی از کسب و کارها و شکست برخی دیگر از آن‌ها چیست؟ چطور می‌توانیم کسب و کارمان را توسعه دهیم و آن را به موفقیت برسانیم؟ جدیدترین و به‌روزترین ترفندهای بازاریابی چیست و چگونه در کسب و کارمان از آن‌ها استفاده کنیم؟ ما در این مقاله قصد داریم کتابی را به شما معرفی کنیم که نه تنها جواب تمام سوال‌های بالا را به شما می‌دهد، بلکه ترفندها و قوانینی را در خصوص بازاریابی مطرح می‌کند که به موفقیت و پیشرفت کسب و کار شما کمک ویژه‌ای می‌کند. کتاب «۲۲ قانون همیشگی بازاریابی» نوشته‌ی «اَل رایس و جک تروت» کتابی است که قرار است در رابطه با آن صحبت کنیم. «اَل رایس و جک تروت» نویسندگان کتاب هر دو از افراد صاحب‌نام و با تجربه در حوزه‌ی بازاریابی هستند.

اَل رایس تاکنون بیش از ۱۰ کتاب در زمینه‌ی بازاریابی نوشته است و تاکنون بیش از ۳ میلیون نسخه از کتاب‌های او به فروش رفته اند. جک تروت، نویسنده دیگر کتاب «۲۲ قانون همیشگی بازاریابی» نیز یکی از بنیان‌گذاران مفهوم جایگاه سازی برند است.

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی این کتاب چیست؟

همانطور که از اسم کتاب کاملا مشخص است، موضوع اصلی این اثر قوانین اصولی و پایه‌ای بازاریابی است؛ قوانینی که در عین ساده بودن معمولا توسط صاحبان کسب و کارها نادیده گرفته می‌شود و همین موضوع باعث شکست و ناکامی آن‌ها است.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرعت اتفاقات بسیار بالاست، همین مسئله باعث ایجاد رقابت جدی بین افراد، موسسات، کسب و کارها و حتی کشورها می‌شود.

در چنین دنیای چندین خطای کوچک هم می‌تواند ما را از مسیرمان بسیار دور کند. بسیاری از رقیبان هم منتظر فرصتی هستند که جای کسب و کارهای ما را بگیرند. چاره‌ی کار چیست؟ چطور باید کسب و کارمان را در گردونه‌ی رقابت حفظ کنیم؟

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، پیروی از همین قوانین به ظاهر ساده است. هر فردی به عنوان یک صاحب کسب و کار باید مطمئن شود که برنامه‌ها و اهدافی که برای مجموعه‌اش در نظر دارد، مطابق با اصول بازاریابی است. حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چطور می‌توانیم با اصول و قوانین بازاریابی آشنا شویم؟

اینجاست که باید به شما بگوییم در اولین فرصت کتاب «۲۲ قانون همیشگی بازاریابی» را مطالعه کنید. «اَل رایس و جک تروت» نویسنگان این کتاب از تجربیات ۲۵ ساله‌ی خود استفاده کرده‌اند و با مثال‌های ساده، ملموس و قابل فهم، همه‌ی این قوانین را به شما یاد می‌دهند. آن‌ها بعد از سال‌ها تحقیق روی اصول و مشکلات بازاریابی، به این قوانین اساسی رسیدند که موفقیت یا شکست کسب و کارها در بازار را تعیین می‌کنند.

با وجود اینکه نزدیک به ۳۰ سال از انتشار این کتاب می‌گذرد، ولی نکات و مطالب آن همچنان کاربردی و مفید هستند.

 ---------------------------------------------------------------

با خواندن کتاب «۲۲ قانون همیشگی بازاریابی» چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

همانطور که هم از اسم کتاب مشخص است و هم قبلا توضیح داده شد، این کتاب درباره‌ی قوانین پایه‌ای بازاریابی است. در این بخش می‌خواهیم خیلی خلاصه‌وار با چندتا از این قوانین آشنا شویم.

  • قانون رهبری: باید اولین باشید، نه اینکه فقط بهتر باشید.

شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد، ولی این اولین قانون اساسی بازاریابی است. عده‌ی زیادی از صاحبان کسب و کار فکر می‌کنند که نکته‌ی اصلی بازاریابی این است که محصول یا خدماتشان بهتر از سایر شرکت‌ها باشد، اما اصلا این‌طور نیست! اگر شما سهم کوچکی در بازار داشته باشید و مجبور باشید با رقبای بزرگ و ثروتمند رقابت کنید، آن موقع است که به احتمال زیاد، استراتژی کار نخواهد کرد، به خاطر اینکه اولین قانون بازاریابی نقض شده است. نکته‌ی اصلی در بازاریابی این است که یک بازار ایجاد کنید تا بتوانید در آن، اولین باشید. شما و کسب و کارتان باید در ذهن مشتری اولین باشد، نه اینکه سعی کنید از فرد و یا مجموعه‌ی اول بهتر باشید.

 

  • قانون نردبان: روی کدام پله‌ی نردبان ایستاده‌اید؟

هدف اصلی بازاریابی این است که کسب و کار شما در ذهن مشتری اولین باشد، اما اگر نتوانستید اولین باشید، بازی را نباخته‌اید! اگر دومین و یا حتی یا سومین برند هم باشید، می‌توانید موفق شوید. مشتری در بازار، گزینه‌های زیادی دارد. اگر شما اولین گزینه‌ی او نیستید، باید حداقل گزینه‌ی دوم و یا سومش باشید. در هر بازار، مشتری یک نردبان در ذهنش دارد. روی هر پله، یک برند ایستاده‌ است.

 

  • قانون صداقت: اگر به نقطه‌ ضعف‌تان اعتراف کنید، نظر مشتری‌ها نسبت به شما مثبت می‌شود.

اعتراف کردن به نقطه ضعف‌ها برخلاف طبیعت انسان‌ها و شرکت‌هاست. همیشه به ما می‌گویند که مثبت‌اندیش باشید و به دیگران نظر مثبت داشته باشید. اما جالب است بدانید که یکی از موثرترین راه‌ها برای ورود به ذهن مشتری‌ها این است که ابتدا به نقطه‌ ضعف‌تان اعتراف کنید تا نظر آن‌ها نسبت به شما مثبت و ذهنش به روی شما باز شود. این لحظه بهترین موقع است که نقطه‌ قوت‌تان را تبلیغ کنید و وارد ذهن مشتری شوید.

 

  • قانون شکست: باید انتظار شکست را داشته باشید و آن را بپذیرید.

اکثر شرکت‌ها نمی‌خواهند شکست‌شان را باور کنند. اما یکی از قانون‌های اساسی بازاریابی این است که باید شکست‌تان را بپذیرید و آن را جبران کنید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید هوشیار باشید تا متوجه علائم شکست‌تان شوید و هر چه زودتر جلوی ضرر را بگیرید.

 ---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از خوانندگان درباره‌ی کتاب «۲۲ قانون همیشگی بازاریابی»

برای اینکه راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این کتاب برای شما مناسب است یا نه، نظرات سه نفر از خوانندگان را با هم می‌خوانیم.

  • ال ریس یک نویسنده با دانش تجربی و کاملا عملی است و کتاب‌هایش موارد تحقیقاتی بسیار آموزنده و جذابی دارد. شاید تاکنون کتاب‌های زیادی در حوزه‌ی بازاریابی خوانده باشید، ولی یکی از تفاوت‌های این کتاب با آن‌ها این است که ترفندهای نویسنده کاربردی است و جنبه‌ی عملی دارد. اگر می‌خواهید با کلیات عملی بازاریابی آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که حتما این کتاب را بخوانید. یه نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حین مطالعه‌ی کتاب، هر از چند گاهی آن را کنار بگذارید و به کسب و کارتان فکر کنید.

 

  • من کتاب‌های زیادی درباره‌ی بازاریابی خوانده بودم، ولی آن‌ها تاثیری را که مدنظر من بود، نداشتند. خیلی اتفاقی با این کتاب آشنا شدم و قانون‌های آن را با دقت خواندم. بی‌اغراق باید بگویم واقعا عالی و کاربردی بودند. اگر شما هم به دنبال پیشرفت کسب و کارتان هستید، مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهید.

 

  • این کتاب مجموعه‌ای بسیار مختصر و مفید از قوانین پایه‌ای و اثبات شده‌ی بازاریابی است. من به‌ عنوان یک صاحب کسب‌ و کار و طراح و تولیدکننده‌ی محصول، مطالعه‌ی کتاب «۲۲ قانون همیشگی بازاریابی» را به همه‌ی کارآفرینان نوپا و حتی بسیاری از افراد با تجربه توصیه می‌کنم! قوانین این کتاب می‌تواند شرایط کسب و کار شما را از این رو به آن رو کند.

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

همه‌ی کسانی که به دنبال گسترش کسب و کارهایشان هستند، دانشجویان رشته‌های اقتصاد و بازرگانی، کارآفرینان و صاحبان مشاغل و علاقمندان به بازاریابی توصیه می‌کنیم.

با خواندن این کتاب و اجرای قوانین کاربردی و اساسی‌اش، تاثیر شگفت‌انگیز آن را در مجموعه و سازمانتان خواهید دید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.