کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

آرتور شوپنهاور
  • مترجم: آذر تقی یار
  • گوینده: اکبر صفایی
  • مدت زمان: 64 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 2 کاربر)

98,000 تومان

لُبِّ کلام کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

آنچه خواهید شنید

 

هنر همیشه بر حق بودن؛

کتابی آموزنده برای پیروزی در همه‌ی بحث و گفتگوها

 

آیا کسی را سراغ دارید که بگوید تابحال با کسی بحث نکرده است؟ همه‌ی ما انسان‌ها هر روز درباره‌ی مسائل مختلف بحث می‌کنیم. اما آیا همیشه برنده‌ی بحث هستیم؟ خیر؛ حتی شده در بسیاری از مواقع حق با ما بوده، ولی نتوانسته‌ایم آن را اثبات کنیم. در این بین عده‌ی کمی هستند که در هر شرایطی پیروز بحث‌ها هستند. آیا دوست دارید که در بحث‌ها برنده باشید؟ پس کتاب هنر همیشه بر حق بودن از آرتور شوپنهاور را مطالعه کنید.

 

درباره‌ی نویسنده:

آرتور شوپنهاور یکی از مطرح‌ترین فیلسوف‌های آلمانی در زمینه‌ی اخلاق، هنر و ادبیات است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره‌ی شوپنهاور وجود دارد این است که او بیشتر فیلسوف‌ها را مورد تمسخر قرار می‌دهد و می‌گوید فلسفه نباید با جملات پیچیده نوشته شود، زیرا همه‌ی مردم باید به فلسفه آگاهی کامل داشته باشند.

 

موضوع اصلی کتاب «هنر همیشه بر حق بودن» چیست؟

آرتور شوپنهاور در کتاب هنر همیشه بر حق بودن، ۳۸ ترفند کاربردی را به ما یاد می‌دهد، تا بتوانیم در بحث‌ها پیروز شویم. آیا تابحال برای شما پیش آمده که تا لحظات آخر در یک گفتگو پیروز باشید، ولی در چند ثانیه ورق برگردد و شما بازنده‌ی گفتگو شوید؟ با مطالعه‌ی این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه از طرف مقابلمان رو دست نخوریم. یکی از نکات جالبی که درباره‌ی این کتاب وجود دارد این است که برخلاف کتاب‌های فلسفی، لحن کتاب خیلی پیچیده نیست. علاوه بر این، برای بیشتر ترفندها مثال‌هایی گفته شده که باعث می‌شود، مطلب بهتر در ذهن شما جا بیفتد و راحت‌تر بتوانید از آن‌ها استفاده کنید‌.

 

با خواندن این کتاب چه ترفندهایی یاد می‌گیریم؟

همانطور که قبل‌تر هم گفته شد، این کتاب ۳۸ تکنیک کاربردی برای پیروزی در بحث و جدل را به ما یاد می‌دهد. در ادامه‌ی مطلب، هشت ترفند از ۳۸ ترفند این کتاب را مطالعه می‌کنید.

▪︎اوضاع را به نفع خودت تغییر بده!

▪︎طرف مقابل را گیج و سردرگم کن!

▪︎طرف مقابل را سوال پیچ کن!

▪︎در حرف طرف مقابل بپر!

▪︎موضوع بحث را عوض کن!

▪︎اجازه نده که طرف مقابل از مخمصه فرار کند!

▪︎طرف مقابل را عصبانی کن!

▪︎حتی اگر در گفتگو شکست خوردی، اعلام پیروزی کن!

 

این‌ها فقط ۸ سر تیتر از ترفندهای کتاب هنر همیشه بر حق بودن است. از نگاه بسیاری از افراد این ترفندها نه درست است و نه انسانی. شاید به نظر شما استفاده از این ترفندها منصفانه نباشد و شما نخواهید از آن‌ها استفاده کنید، ولی آگاهی داشتن از آن‌ها بسیار پر اهمیت است. اگر شما این ترفندها را بلد باشید، می‌توانید آن‌ها را در رفتار طرف مقابل‌تان تشخیص دهید و از خود دفاع کنید. خیلی از افراد هم با اینکه می‌دانند این ترفندها اخلاقی نیست، ولی در بحث و گفتگوها از آن استفاده می‌کنند.

 

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

از هزاران سال پیش تا امروز، همه‌ی انسان‌ها در تلاش بوده‌اند که نشان دهند حق با آن‌هاست و در مجادلات لفظی برنده شوند. حتی گاهی اوقات طرفین بحث، از روش‌ها و حقه‌هایی استفاده می‌کنند که خیلی اخلاقی نیست و باعث می‌شود طرف مقابل به اشتباه بیفتد. در کتاب هنر همیشه بر حق بودن از آرتور شوپنهاور، ۳۸ ترفند ارائه می‌شود که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانیم در هر بحثی پیروز باشیم. ما با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه بحث را به نفع خود تمام کنیم و ادعاهای خودمان را ثابت کنیم‌.

ذات انسان‌ها به گونه‌ای نیست که در گفتگو فقط به فکر پیدا کردن حقیقت باشند و برایشان مهم نباشد حق با خودشان است یا طرف مقابل. در بسیاری از اوقات مردم در گفتگوها بر حرف اشتباه خود هم پافشاری می‌کنند تا پیروز بحث شوند. بنابراین خوب است که با این ترفندها آشنا شویم تا هم بدانیم وقتی حق با ما است، چگونه استدلال‌های درست و منطقی بیاوریم و هم بدانیم وقتی حق با ما نیست، چگونه حرف بزنیم تا برنده‌ی بحث باشیم.

 

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

پیروز شدن در بحث برای همه‌ی انسان‌ها لذت بخش است. حتی بخش زیادی از مردم به دنبال این هستند که به هر نحوی که شده، در بحث‌ها پیروز باشند، حتی اگر حق با آن‌ها نباشد! کتاب هنر همیشه بر حق بودن از آرتور شوپنهاور را به تمام کسانی که دوست دارند روش‌های پیروزی در بحث و گفتگو را یاد بگیرند، توصیه می‌کنیم. علاوه بر این، اگر به موضوعات و کتاب‌های فلسفی علاقمندید، مطالعه‌ی این کتاب کم حجم و کاربردی را از دست ندهید. البته دوباره تاکید می‌کنیم که این کتاب، برخلاف اکثر کتاب‌های فلسفی، زبانی روان و ساده دارد. بنابراین نگران سخت بودن مفاهیم نباشید و حتما آن را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران

  1. Radio Mosbat گفته:

    .

  2. malihe.ghamary گفته:

    راستش برش رایگان کتاب و گوش کردم ،اصلا صدای گوینده منو نگرفت،انرژی مثبت توی تن صداشون نبود

    • Radio Mosbat گفته:

      پیشنهاد میکنم کتاب را تهیه کنید و کامل بشنوید بر اساس نمونه نمیشه قضاوت کرد چون متن کتاب فلسفیه و سخته مقداری ن اگر هم که باز به نظرتون خوب نبود بعداز تهیه کتاب میتونیم بدون سوال مبلغ را بهتون برگردونیم