کتاب صوتی نگرش همه چیز است

جف کلر
  • گوینده: محمد معصومی
  • مدت زمان: 230 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 1 کاربر)

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «نگرش همه چیز است»

می‌خواهید زندگی‌تان را تغییر دهید؟ از تغییر دادن نگرش شروع کنید!

 

نگرش انسان‌ها دریچه‌ای به سوی جهان است، هرچه این دریچه را تمیز و شفاف نگه دارید و به آن توجه داشته باشید، زندگی و دنیا را بهتر و واضح‌تر خواهید دید.

شما یک آهنربای انسانی هستید و دنبال هر چیزی که باشید به آن دست پیدا می‌کنید.

به جمله‌ی اول برگردیم، نگرش مثبت و منفی می‌تواند زندگی افراد را دگرگون کند. به خاطر اهمیت ویژه‌ی این مسئله، قصد داریم کتابی را به شما معرفی کنیم که موضوع اصلی آن نگرش و نحوه‌ی تغییر دادن آن است؛

«کتاب نگرش همه چیز است» نوشته‌ی «جف کلر».

نویسنده‌ی این کتاب به خوانندگان یاد می‌دهد که چگونه می‌توانند در هر بخش از زندگی‌شان تغییرات چشمگیری ایجاد کنند.

---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب «نگرش همه چیز است»

«جف کلر» نویسنده‌ و سخنران معروف آمریکایی است. او در سال ۱۹۸۰ از دانشگاه حقوق فارغ‌ التحصیل شد و فکر می‌کرد تا پایان عمرش در این حوزه فعالیت خواهد کرد.

جف کلر چندین سال وکالت کرد و از اینکه می‌توانست مشکلات مردم را حل کند لذت می‌برد ولی چیزهای زیادی در این رشته وجود داشت که او از آن‌ها بیزار بود؛

مثل: کاغذ بازی‌ها، دعواهای همیشگی، پرونده‌های سنگین و … . رفته رفته این نارضایتی بیشتر شد و او نسبت به زندگی‌اش احساس ناامیدی کرد.

افسردگی و حال و هوای روحی نامناسب کلر تا چندین وقت ادامه داشت، تا اینکه یک شب به صورت اتفاقی آگهی تلویزیونی را دید که دوره‌هایی را تبلیغ می‌کرد و می‌گفت که همه چیز به ناخودآگاه ما بستگی دارد.

او آنقدر مستاصل بود که تصمیم گرفت این دوره‌ها را بخرد و امتحان کند.

آن آگهی تلویزیونی نقطه عطفی در زندگی جف کلر بود و به او کمک کرد تا بتواند نگرش مثبت را جایگزین نگرش منفی‌اش کند، انرژی‌اش بیشتر شود و به طور کلی احساس بهتری نسبت به خودش و زندگی‌اش داشته باشد.

---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی این کتاب چیست؟

کتاب «نگرش همه چیز است» همانطور که از اسمش مشخص است درباره‌ی نگرش انسان‌ها صحبت می‌کند.

از نظر «جف کلر»، نویسنده‌ی این کتاب، تغییر نگرش و دیدگاه می‌تواند زندگی شما را به کلی زیر و رو کند.

این کتاب یک دستورالعمل و راهنمای رسیدن به موفقیت است. جف کلر، نویسنده‌ی کتاب، برنامه‌ای گام به گام برای کنترل زندگی و رها کردن انرژی درونی به شما ارائه می‌دهد.

کتاب «نگرش همه چیز است» ۱۲ درس و سرفصل دارد، که اسم شش سرفصل آن را با هم می‌خوانیم:

  • مراقب گفتارتان باشید.
  • کلام شما چراغ راهتان است.
  • از تو حرکت، از خدا برکت.
  • با اشخاص مثبت معاشرت کنید.
  • با ترس‌هایتان مقابله کنید تا پیروز شوید.
  • برو و شکست بخور!

---------------------------------------------------------------

چند جمله از کتاب «نگرش همه چیز است» را با هم بخوانیم

همانطور که گفته شد، کتاب «نگرش همه چیز است» نوشته‌ی «جف کلر» یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی است.

در این قسمت از مطلب قصد داریم پنج جمله‌ی جذاب از این کتاب را با هم بخوانیم:

 

  • شما می‌توانید نگرش را مثل فیلتری ذهنی در نظر بگیرید که از ورای آن دنیا را تجربه می‌کنید. بعضی‌ها دنیا را از ورای فیلتر خوش‌بینی مشاهده می‌کنند (نیمه‌ی پر لیوان را می‌بینند.) و بعضی دیگر، به دنیا از ورای فیلتر بدبینی می‌نگرند. (نیمه‌ی خالی لیوان را می‌بینند.)

 

  • نگرش کودکی را در نظر بگیرید که تازه می‌خواهد راه رفتن را یاد بگیرد. وقتی سِکندری می‌خورد و به زمین می‌افتد، چه می‌کند؟ الان به شما می‌گویم که چه کار نمی‌کند. او اخم نمی‌کند یا به فرشی که پایش به آن گیر کرده لعنت نمی‌فرستد. پدر یا مادرش را سرزنش نمی‌کند که چرا او را درست تعلیم نداده‌اند. از کاری که می‌کند دست نمی‌کشد. نه! هرگز! در عوض لبخند می‌زند، دوباره بر می‌خیزد و باز هم تلاش می‌کند. یک بار دیگر… و یک بار دیگر… هفته‌ها با نگرشی مثبت به این کار ادامه می‌دهد تا نهایتا موفق می‌شود!

 

  •  آیا هنوز به نیروی خود شک دارید و خیال می‌کنید که نمی‌توانید نگرش‌تان را تغییر دهید؟ شاید به خودتان بگویید: «جف (نام نویسنده‌ی کتاب)، گفتن این حرف‌ها برای تو ساده است. نفست از جای گرم در می‌آید. اگر تو هم مشکلات من را داشتی، دیگر راجع به نگرش مثبت صحبت نمی‌کردی!» درست است! شاید در زندگی سختی‌های زیادی کشیده باشید، ولی به نظر من در بدترین شرایط هم شما از نیروی انتخاب نگرش برخوردارید.

 

  •  برای این‌که نیروی بالقوه‌ی خود را به بیشترین حد برسانید و به اهداف‌تان دست بیابید، باید از اصول دیرینه‌ی به خصوصی استفاده کنید که به میلیون‌ها آدم کمک کرده است تا به نتایج خارق‌العاده‌ای دست پیدا کنند.

 

  • این عقیده که ما به همان چیزی تبدیل می‌شویم که درباره‌اش فکر می‌کنیم، به «قانون فکر غالب» نیز معروف است. به این معنا که درون هر یک از ما، نیرویی هست که ما را در جهت افکار غالب کنونی‌مان سوق می‌دهد.

---------------------------------------------------------------

نظرات خوانندگان درباره‌ی این کتاب چیست؟

یکی از مهم‌ترین و موثرترین نکاتی که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم کتابی را برای مطالعه انتخاب کنیم، نظرات خوانندگان آن است.

نظر چهار نفر از خوانندگان کتاب «نگرش همه چیز است» را با هم بخوانیم:

 

  • اولین زندانی که هرکس می‌تواند خود را در آن قرار دهد زندان منفی‌بینی و نگرش نادرست خویش است. جف کلر در کتاب «نگرش همه چیز است»، گام‌های اولیه جهت رهایی از این زندان خودساخته را با بیانی ساده برایمان توضیح می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا به سمت رشد فردی پرواز کنیم.

 

  • خواندن این کتاب کافی نیست و هیچ تغییری در شما ایجاد نمی‌کند. اگر به دنبال این هستید که زندگی‌تان دگرگون شود، باید ترفندها و درس‌های کتاب را به خوبی و با نهایت دقت اجرا کنید.

 

  • این ما هستیم که با نگرش‌مان به اتفاقات معنا و مفهوم می‌بخشیم. «نگرش همه چیز است»، کتابی روان و جذاب است که درباره‌ی تغییر دیدگاه و نگرش و به دنبال آن تغییر رفتار و حرف‌هایی که زبان می‌آوریم، صحبت می‌کند.

 

  • فرض کنید یک لیوان نیمه پر مقابل شما است. بسیاری از افراد نیمه‌ی خالی لیوان را می‌بینند. جف کلر در این کتاب سعی می‌کند روش‌هایی به ما یاد بدهد تا نگرش منفی‌مان را عوض کنیم.

---------------------------------------------------------------

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب «نگرش همه چیز است» برای تمام افراد مناسب و خواندنی است، چه افرادی که نگرش مثبتی دارند و چه افرادی که نگرش منفی دارند.

کسانی که دید منفی به زندگی دارند و همیشه نیمه‌ی خالی لیوان را می‌بینند، با خواندن این کتاب یاد می‌گیرند که نگرش‌شان تغییر بدهند و نتایج واضح آن را در زندگی‌شان ببینند.

شاید با خود بگویید افراد خوش‌بین چه نیازی به این کتاب دارند؟

این دسته از انسان‌ها با استفاده از درس‌های کتاب به موفقیت‌های بیشتری می‌رسند. بنابراین چه منفی‌نگر هستید و چه مثبت‌نگر، مطالعه‌ی کتاب نگرش همه چیز است را از دست ندهید. 

---------------------------------------------------------------

دیدگاه کاربران

  1. malihe.ghamary گفته:

    کتاب بسیار کاربردی و عالی، وقتی بخونین واقعا متوجه میشین که نگرش همه چیزه