کتاب صوتی قدرت پشیمانی

دنیل اچ.پینک
  • مترجم: سعیده شعبانی
  • گوینده: بابک مینایی
  • مدت زمان: 373 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «قدرت پشیمانی»

کتابی که به شما کمک می‌کند از احساس پشیمانی‌تان برای ساختن یک زندگی مطلوب استفاده کنید.

 

پشیمانی یکی از احساساتی است که ممکن است ما در اتفاقات کوچک و ظاهرا کم‌اهمیت زندگی روزمره‌مان آن را تجربه کنیم. آیا باید در دریای حسرت و پشیمانی غرق شویم یا باید آن را بپذیریم و بی‌توجه از کنارش رد شویم؟ راه دیگری هم برای مواجه شدن با پشیمانی‌هایمان هست؟ بله! راه دیگری هم وجود دارد! ما در این مقاله قصد داریم یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و فایننشال تایمز را به شما معرفی کنیم که نه تنها پاسخ این سوال را به شما می‌دهد، بلکه ترفندهایی بسیار کاربردی هم ارائه می‌کند که با کمک آن‌ها می‌توانید از حسرت‌ها و پشیمانی‌هایتان سود ببرید و برای ساخت آینده‌ای جذاب از آن‌ها استفاده کنید. «قدرت پشیمانی» نوشته‌ی «دنیل اچ. پینک» کتابی است که قصد داریم در این مطلب درباره‌اش صحبت کنیم.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

موضوع اصلی کتاب چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است، این کتاب درباره‌ی احساس پشیمانی و راه و روش‌های مقابله کردن با آن است. پشیمان شدن یکی از احساسات پرتکرار ما انسان‌هاست.

افراد خیلی کمی در دنیا هستند که از همه‌ی تصمیمات زندگی‌شان راضی‌اند. همه‌ی ما خطاهایی داشته‌ایم که بعضی وقت‌ها عواقب جبران‌ناپذیری به همراه دارد و بعضی وقت‌ها احساس ناخوشایند پشیمانی دست از سر شما برنمی‌دارد.

در ادامه با چند مثال بیشتر توضیح می‌دهیم:

مثلا فرض کنید که برای ناهار غذا پخته‌اید، اما بعد از چند ساعت حس می‌کنید که دلتان یک غذای دیگر را می‌خواهد و ای کاش آن را پخته بودید! این تازه یک مسئله‌ی خیلی کوچک و سطحی است. یک مثال جدی‌تر بزنیم. مثلا فرض کنید که دو پیشنهاد شغلی دارید و تصمیم می‌گیرید که یکی از آن‌ها را قبول کنید، اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که پیشنهاد دوم هم از لحاظ مالی بهتر بود و هم از لحاظ شخصیت و پرستیژ کاری.

حالا باید چه کار کنید؟ باید تا ابد غصه بخورید و خودتان را سرزنش کنید؟ یا باید خیلی ساده از کنارش بگذرید؟ کتاب «قدرت پشیمانی» یک راه سوم را پیش روی شما می‌گذارد. «دنیل اچ. پینک» می‌گوید ما باید اشتباهاتمان را با آغوشی باز بپذیریم و از آن‌ها برای یک زندگی مطلوب استفاده کنیم، به خاطر اینکه آینده‌ی ما فرزند گذشته‌ی ماست و باید از تجربیات و همچنین اشتباهاتمان در جهت ساختن یک زندگی مطلوب و آرام استفاده کنیم.

«دنیل اچ. پینک» در کتابش به خوانندگان یاد می‌دهد که چطور با پشیمانی‌هایمان رو در رو شویم و از آن‌ها درس بگیریم، چون که پشیمانی مجازات زندگی شما نیست، بلکه چراغ راهی است که کمکتان می‌کند تا مسیرتان را راحت‌تر بگذرانید. اگر تا الان این احساس را نداشتید، به شما توصیه می‌کنیم که کتاب «قدرت پشیمانی» را مطالعه کنید. این کتاب نگاه شما به اشتباهات زندگی‌تان را تغییر می‌دهد.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

چرا کتاب «قدرت پشیمانی» را بخوانیم؟

همانطور که قبل‌تر خیلی مفصل گفته شد، موضوع اصلی کتاب این است که از پشیمانی‌ها و حسرت‌هایمان پلی به سمت یک زندگی خوب در آینده بکشیم.

نویسنده در این کتاب از مثال‌های واقعی زیادی استفاده می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود، مطالب و ترفندها برای ما عادی‌تر و قابل باورتر شود. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که پشیمانی احساسی خطرناک یا غیرمعمولی نیست، بلکه یک احساس سالم و جهانی است. پشیمانی یکی از اصلی‌ترین ویژگی انسان‌هاست و باعث شفافیت ما می‌شود. اگر به خوبی با مفهمومش آشنا باشید، می‌دانید که پشیمان شدن می‌تواند در مسیر رشد و پیشرفت به ما کمک ویژه‌ای بکند.

یکی دیگر از نکاتی که با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم این است که چطور با احساساتمان برخورد کنیم. «دنیل اچ. پینک» می‌گوید ما نباید در احساساتمان غرق شویم. حالا می‌خواهد حس شادی و هیجان باشد، یا حس حسرت و اندوه. ما باید از آن‌ها به عنوان یک سرعت دهنده و کاتالیزور برای رفتارهای آینده‌مان استفاده کنیم.

وقتی این طرز فکر در وجود ما جا بگیرد، می‌توانیم با هر احساسی کنار بیاییم و به جای اینکه آن‌ها را سرکوب کنیم، به درستی درکشان کنیم.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

چه کسانی باید کتاب «قدرت پشیمانی» را بخوانند؟

برای همه‌ی ما پیش آمده است که به خاطر تصمیماتمان پشیمان شویم و دائم خودمان را مقصر بدانیم و سرزنش کنیم. خیلی از وقت‌ها هم یک تصمیم اشتباه را دوباره تکرار می‌کنیم و اصطلاحا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم!

اما چطور باید جلوی این چرخه را بگیریم؟

کتاب «قدرت پشیمانی» از بهترین کتاب‌هایی است که در این حوزه نوشته شده است. یکی از تحسین‌شده‌ترین کتاب‌ها از طرف مجلات مطرح دنیا به خوانندگان یاد می‌دهد که چطور با استفاده از پشیمانی‌هایمان آینده‌ای روشن برای خودمان بسازیم.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که حس می‌کنید پشیمان شدن به زندگی‌تان ضرر می‌زند، حتما و در اولین فرصت این کتاب را بخوانید. نویسنده با ترفندهایی کاربردی که حاصل تحقیقات و بررسی‌های دقیق هستند به شما یاد می‌دهد که چطور از پشیمانی‌هایتان مثل یک چراغ راه برای ساختن یک زندگی مطلوب استفاده کنید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.