کتاب صوتی عادت‌های کوچک

استفان گایز
  • مترجم: علی رسولی
  • گوینده: حجت یوسفی
  • مدت زمان: 299 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «عادت‌های کوچک»

کتابی که به شما کمک می‌کند عادت‌های کوچکتان را به یک الگوی بلند مدت تغییر دهید.

 

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث موفقیت ما می‌شوند، عادت‌های مفید و موثر هستند. اگر به دنبال این هستید که به اهدافتان برسید، باید گام به گام عادت‌های مثبتی را در خودتان ایجاد کنید. برای این کار بهتر است از عادت‌های کوچک شروع کنید. اما چطور؟ آیا یک عادت کوچک می‌تواند باعث تغییر شود؟ با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم کتابی را به شما معرفی کنیم که کمک می‌کند، با اهداف کوچک به نتایج بزرگی برسید. «عادت‌های کوچک» نوشته‌ی «استفان گایز» کتابی است که قرار است در این مطلب درباره‌ی آن صحبت کنیم.

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «عادت‌های کوچک» چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است، موضوع اصلی این کتاب ایجاد عادت‌های کوچک و مثبت برای رسیدن به نتایج بزرگ است.

با یک مثال بیشتر این موضوع را توضیح می‌دهیم. فرض کنید قصد دارید ورزش مداوم و روزانه را به برنامه‌ی زندگی‌تان اضافه کنید. ساده‌تر بگوییم، شما می‌خواهید ورزش کردن را تبدیل به یک عادت کنید. حالا دو شرایط را در نظر بگیرید:

۱. روز اول یک ساعت و نیم برنامه‌ی ورزش. یک ساعت تمرین سنگین بدنی با وسایل بدنسازی و نیم ساعت دویدن بی‌وقفه.

۲. روز اول یک ساعت برنامه‌ی ورزش سبک یا با پیاده‌روی تند و یا با تمرین‌های بدنی متوسط.

باید به شما بگوییم، بیشتر کسانی که راه اول را انتخاب می‌کنند، بعد از مدت زمانی کوتاه، ورزش کردن را کنار می‌گذارند، چون هیچ عادتی به ورزش ندارند و این تمرین سنگین نه تنها آن‌ها را تشویق نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود از ورزش کردن دور و دورتر شوند.

شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد.

اما کسانی که راه دوم را انتخاب می‌کنند، به احتمال بیشتر به ورزش کردن ادامه می‌دهند و کم کم آن را تبدیل به یک عادت می‌کنند. روزهای اول با تمرین‌های سبک و متوسط شروع می‌کنند و بعد از مدتی با حرکات سنگین‌تر ادامه می‌دهند. از طرف دیگر اگر تصمیم‌های بزرگ به نتیجه نرسند، کاملا بی‌ارزش خواهند بود.

مثلا ما می‌توانیم با خودمان بگوییم که هر روز دو ساعت ورزش می‌کنم، اما اگر هرگز ورزش نکنم، بزرگ بودن تصمیم، اهمیتش را از دست می‌دهد. در واقع، تصمیمی که عملی نشود، به اعتمادبه‌‌نفس افراد لطمه می‌زند.

این فقط یک مثال بود که به ما نشان می‌داد، چطور می‌توانیم یک کار را به عادت تبدیل کنیم. تا به حال قطعا این جمله‌ی معروف را شنیده‌اید: سنگ بزرگ نشانه‌ی نزدن است.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر می‌خواهند به هدف‌هایشان برسند، باید برنامه‌های خیلی بزرگی در ذهنشان داشته باشند. اما اینطور نیست! اگر چیزی که در ذهنتان است خیلی بزرگ و دور از دسترس باشد، نه تنها کمک نمی‌کند که به چیزی برسید، بلکه بدتر شما را از اهدافتان دور می‌کند.

باز هم یک مثال بزنیم! مثلا می‌گویند به یک بنز فکر کن تا حداقل یک پژو داشته باشی! شاید خیلی‌ها فکر کنند این طرز فکر باعث می‌شود که ما به موفقیت برسیم، ولی نه! گاهی اوقات این کار باعث سرخوردگی افراد می‌شود. سعی کنید همیشه از قدم‌های کوچک و حساب شده شروع کنید تا موفقیت و پیروزی تضمین شده‌ای داشته باشید.

 ---------------------------------------------------------------

با خواندن این کتاب چه نکاتی را یاد می‌گیریم؟

«استفان گایز» در کتاب «عادت‌های کوچک» به ما یاد می‌دهد که روزانه‌ی چهار یا پنج کار کوچک و مفید را انجام دهیم. چرا کوچک؟ به خاطر اینکه احتمال شکست خوردن آن‌ها خیلی کمتر است، علاوه بر این پیروزی‌های کوچک باعث می‌شود انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه دادن داشته باشید، وقتی هم کاری را ادامه دهید، کم کم تبدیل به عادت شما می‌شود.

البته این فقط یکی از ترفندهایی است که با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم. «استفان گایز» نکات و راهکارهای ساده و کاربردی زیادی به خوانندگان یاد می‌دهد که به آن‌ها کمک می‌کند، عادت‌های کوچکی برای خودشان ایجاد کنند تا به نتایج بزرگ‌تر برسند.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این کتاب برای حذف عادت‌های بد شما نیست، البته شاید برخی از ترفندهای آن به ترک عادت‌های مضر شما کمک کند.

کتاب «عادت‌های کوچک» بیشتر برای این است که عادت‌های سالم برای ورزش، نوشتن، خواندن، مثبت اندیشی، مراقبه، مرتب آب نوشیدن، خوردن غذاهای سالم و ... در رفتارتان ایجاد کنید تا سریع‌تر به اهدافتان برسید.

 ---------------------------------------------------------------

چند جمله‌ی خواندنی از کتاب «عادت‌های کوچک»

در این بخش قصد داریم بریده‌های کوتاهی از کتاب «عادت‌های کوچک» را با هم بخوانیم:

  • مغز در برابر تغییرات بزرگ مقاومت می‌کند. آیا تا به‌حال از افرادی شنیده‌اید که می‌گویند برای به‌دست‌آوردن فرصت‌های شغلی فقط باید شروع کنید؟ درمورد عادت‌های کوچک هم همین‌طور است، اما به‌جای ورود به یک شرکت، درمورد مغز شما صحبت می‌کنیم. من فکر می‌کنم که قشر پیش‌پیشانی مغز قبل از این‌که قسمت کنترل خودکار را در دست بگیرد، مقداری نیرو برای مصرف کردن دارد. برای هر کاری، مغز ناخودآگاه به آنچه شما از آن می‌خواهید نگاه می‌کند و برای تقویت و کنترل اراده، از نیرویش استفاده می‌کند. شما روزانه مقدار کمی از کنترل غیرخودکار را می‌توانید در دست بگیرید، اما به‌محض این‌که در دست گرفتید، مسلط خواهید شد.

 

  • عادت‌های کوچک، تاریخ انقضای مشخصی ندارند، چون نمی‌دانیم چقدر طول می‌کشد تا این عادت‌ها شکل بگیرند. در عوض، ما به دنبال نشانه‌هایی می‌گردیم که رفتار را به عادت تبدیل کرده‌اند. اگر تجربه‌ی شما مثل تجربه من است، می‌توانید عادتی بزرگ‌تر از آنچه برنامه‌ریزی کردید ایجاد کنید. عادت کوچک من به نوشتن ۵۰ کلمه در روز باعث شد بتوانم بیش از ۲۰۰۰ کلمه در روز بنویسم.

 

  • به شما توصیه می‌کنم که بیشتر از چهار عادت کوچک را هم‌زمان دنبال نکنید. حتی ممکن است چهار عادت هم زیاد باشد. درحالی ‌که انجام عادت‌های کوچک به‌صورت جداگانه آسان است، هر چه مقدار آن‌ها بیشتر باشد، تمرکز شما بین‌ آن‌ها تقسیم می‌شود و احتمال این‌ که یکی از آن‌ها را نادیده بگیرید یا فراموش کنید بیشتر می‌شود. مثلا تصور این‌ که هر روز ۱۰۰ عادت کوچک را انجام بدهید، وحشتناک است. انجام‌دادن تعداد زیادی از کارها در روز، به اراده‌ی زیادی نیاز دارد. برای بسیاری از مردم، دو یا سه عادت کوچک، نقطه‌ی آغاز شیرینی خواهد بود.

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

همانطور که گفته شد، مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند عادت‌های مثبت و جدیدی برای خودشان بسازند، مفید است.

اگر به دنبال این هستید که با عادت‌های کوچک به نتایج بزرگ و اساسی برسید، در اولین فرصت کتاب جذاب «عادت‌های کوچک» را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.