کتاب صوتی شکرگزاری

راندا برن
  • گوینده: حمید صلاحی, نرگس آهازان
  • مدت زمان: 320 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 1 کاربر)

68,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «شکرگزاری»

کتابی که درباره‌ی تاثیر شگفت‌انگیز شکرگزاری صحبت می‌کند.

لطفا با دقت به سوالات زیر که درباره‌ی «شکرگزاری» و قدردانی است، توجه کنید:

  •  آیا زمانی که به طور کامل از نعمت سلامتی برخوردارید، شکرگزار آن هستید؟ یا فقط زمانی به آن توجه می‌کنید که مریض می‌شوید یا آسیب می‌بینید؟
  •  آیا هر روز برای شغلی که دارید، شکرگزار هستید یا فقط زمانی که خطر تعدیل نیرو شما را تهدید می‌کند، به اهمیت آن فکر می‌کنید؟
  •   آیا هر بار که حقوقتان را دریافت می‌کنید، برای آن شکرگزار هستید یا آن را عادی می‌دانید؟
  •  آیا هر روز برای اینکه زنده هستید و نفس می‌کشید شکرگزاری می‌کنید یا فکر می‌کنید زنده بودن‌تان خیلی اتفاقی و بدیهی است؟

این سوالات باعث می‌شود که کمی بیشتر روی افکار، داشته‌ها و رفتارهایمان دقیق شویم. بسیاری از ما فقط به جنبه‌های منفی و سخت زندگی توجه می‌کنیم و بخش‌های شاد و مثبت آن را نادیده می‌گیریم.

این مسئله باعث می‌شود که امیدمان روز به روز کمتر شود. ما باید «شکرگزاری» و قدردانی کردن را یاد بگیریم.

در این مطلب قصد داریم با کتابی مفید و کاربردی درباره‌ی قدردانی کردن و سپاسگزاری آشنا شویم؛ کتاب «شکرگزاری» اثر «راندا برن».

---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی این کتاب چیست؟

همانطور که از اسم کتاب مشخص است، موضوع اصلی این کتاب «شکرگزاری» و قدردانی است. نویسنده‌ی این کتاب درباره‌ی اهمیت «شکرگزاری» در زندگی صحبت می‌کند و برای یادگیری این مهارت مهم، تمرین‌های کاربردی و موثری ارائه می‌دهد.

---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب «شکرگزاری»

«راندا برن» نویسنده‌، تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیونی است. او سال ۱۹۵۱ در ملبورن استرالیا به دنیا آمده است و ۷۱ سال سن دارد.

مشهور‌ترین کتاب‌های برن، کتاب راز و دنباله‌های آن از جمله شکرگزاری، قدرت و … است. همانطور که گفته شد، کتاب راز یکی از معروف‌ترین کتاب‌های اوست. این کتاب به ۴۰ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شد و در کم‌تر از یک سال پس از انتشارش، ۱۹ میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

در سال ۲۰۰۷، این نویسنده ی معروف استرالیایی در لیست ۱۰۰ چهره‌ی تاثیرگذار مجله تایمز حضور داشت.

---------------------------------------------------------------

با خواندن این کتاب چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟ تاثیر «شکرگزاری» در زندگی ما چیست؟

تقریبا اکثر مردم دنیا بابت داشته‌هایشان «شکرگزاری» می‌کنند، اما این کار عادت آن‌ها نیست. نویسنده سعی دارد در این کتاب «شکرگزاری» را به یکی از عادت‌های روزمره‌ ی ما تبدیل کند.

از نظر او اهمیتی ندارد که ما چه کسی هستیم، کجا زندگی می‌کنیم و یا چه شرایطی داریم، معجزه‌ی «شکرگزاری» تمام زندگی‌ ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد! «شکرگزاری» می‌تواند به‌ طرز شگفت‌انگیزی روابط و زندگی شما را لذت‌بخش و پرمعنا کند.

---------------------------------------------------------------

دو تمرین کاربردی برای اینکه «شکرگزاری» در زندگی‌مان تبدیل به عادت شود.

  • نعمت‌های زندگی‌تان را بشمارید.

شمردن نعمت‌ها و داشته‌هایتان یکی از قدرتمندترین تمرین‌هایی است که می‌توانید انجام دهید. این کار می‌تواند به طرز معجزه‌آسایی کل زندگی‌ شما را تغییر دهد!

  • به سلامتی‌تان توجه ویژه‌ای داشته باشید‌.

سلامتی، با‌ارزش‌ترین دارایی ما در زندگی است ولی برخی از انسان‌ها آن را چیزی عادی و تضمین‌شده می‌دانند و برخی دیگر فقط زمانی به آن فکر می‌کنند که آن را از دست می‌دهند.

یک ضرب‌المثل ایتالیایی می‌گوید: «کسی که از سلامتی‌ کامل برخوردار است، ثروتمند است؛ هرچند خودش این را نمی‌داند.» ما باید تلاش کنیم که همیشه بابت سلامتی‌مان شکرگزار باشیم.

این‌ها فقط دوتا از ترفندهای تبدیل سپاسگزاری به عادت بود؛ ۲۶ تمرین کاربردی دیگر برای «شکرگزاری» در کتاب «راندا برن» وجود دارد. بنابراین در اولین فرصت کتاب را بخوانید تا زندگی‌تان دگرگون کنید.

---------------------------------------------------------------

جملاتی برگزیده از این کتاب

برای اینکه کمی بیشتر با موضوع و فضای کتاب «شکرگزاری» آشنا شوید، قصد داریم چند جمله از آن را در ادامه‌ی مطلب با هم بخوانیم:

 

  • اگر می‌خواهید نعمتی را در زندگی‌تان افزایش دهید، در ابتدا باید به دلیل داشته‌های کنونی زندگی‌تان از خداوند سپاسگزاری کنید.

 

  •  وقتی صبح‌ها از خواب بلند می‌شوید، به دلیل روشنایی روز از خداوند شکرگزاری کنید، به دلیل بهره‌مند بودن از نعمت زندگی و همه‌‌ی توانایی‌های بی‌نظیرتان از خداوند سپاسگزاری کنید. به دلیل غذایی که برای خوردن دارید یا شادی ناشی از زنده بودنتان خدا را شکر کنید. اگر برای سپاسگزاری کردن دلیلی پیدا نمی‌کنید، ایراد و اشکال کار بی‌تردید در وجود خودتان نهفته است.

 

  •  بهتر این است که هنگام شمارش نعمت‌های زندگی‌تان، شمارش از دستتان خارج شود تا اینکه هنگام شمارش سختی‌های زندگی‌تان نعمت‌های ارزشمندی از دستتان خارج شود.

 

  •  وقتی سپاسگزار هستید، منفی‌نگر بودن، غمگین بودن یا داشتن هرگونه احساس منفی برای شما غیرممکن می‌شود. وقتی سپاسگزار هستید، عیب‌جویی کردن از دیگران و سرزنش کردن آن‌ها برای شما غیرممکن می‌شود.

 

  •  اگر سپاسگزاری را اندکی تمرین کنید، زندگی شما اندکی تغییر خواهد کرد. اگر سپاسگزاری را هر روز با اشتیاق و به شدت تمرین کنید. زندگی شما نیز به شدت و به شیوه‌ای تغییر خواهد کرد که به ندرت می‌توانید آن‌ها را تصور کنید.

---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از خوانندگان در خصوص کتاب «شکرگزاری»

یکی از موضوعاتی که به ما کمک می‌کند تا یک کتاب را برای مطالعه انتخاب کنیم، نظرات خوانندگان است.

به همین خاطر قصد داریم نظرات برخی از آن‌ها را در ادامه‌ی مطلب ارائه کنیم:

 

  •  کتاب‌ها یکی از عوامل انگیزشی برای به حرکت درآوردن ما انسان‌ها هستند. بعضی از این کتاب‌ها ما را به سمت ویژگی‌ها و مشخصات خوب و مثبت هل می‌دهند. کتاب بینظیر «شکرگزاری» اثر «راندا برن» هم جزو این دسته از کتاب‌هاست. با خواندن این کتاب دید جدید و متفاوتی نسبت به زندگی‌تان پیدا خواهید کرد.

 

  •  مهم‌ترین و سریع‌ترین معجزه‌‌ای که از «شکرگزاری» در زندگی‌تان به وجود می‌آید، احساس آرامش و خوشبختی است. خواندن این کتاب انگیزه‌‌ی شکرگزاری را در من زنده کرد و باعث شد که بیشتر قدر داشته‌هایم را بدانم.

 

  • کتاب «شکرگزاری» باعث شده که من نگاه جدیدی نسبت به زندگی‌ام داشته باشم. راستش را بخواهید، این کتاب در زندگی من جادو کرده است! «راندا برن» با ارائه‌ی ۲۸ تمرین روزانه، تغییرات چشمگیر و شگفت‌انگیزی در زندگی روزمره‌ی من ایجاد کرد. با مطالعه‌ی این کتاب و اجرای ترفندهای آن شما هم زندگی‌تان را زیر و رو کنید.

---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

در جواب به این سوال، می‌توانیم بگوییم همه! کتاب شکرگزاری برای همه‌ی افرادی که می‌خواهند در زندگی‌شان تغییر مثبت ایجاد کنند، مناسب است.

«شکرگزاری» و قدردانی کردن تاثیرات ویژه‌ای در زندگی ما دارد. با تمرین‌هایی که در کتاب ارائه شده است، این مهارت مهم و اساسی به ما آموزش داده می‌شود.

این کتاب بر خلاف بسیاری از کتاب‌های انگیزشی، پر از تمرین و مثال‌های کاربردی است و اگر با دقت تمرین‌ها را انجام دهید، بعد از مدت زمانی کوتاه، تغییرات را در خودتان می‌بینید.

همانطور که گفته شد مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ ی افراد مفید است، اما اگر شما جزو دسته افرادی هستید که همیشه نیمه‌‌ی خالی لیوان را می‌بینید و یا بیش از حد ناامید هستید، حتما و در اولین فرصت کتاب «شکرگزاری» را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران

  1. کاربر 4694676 گفته:

    چه قشنگ صوتی شده – من از چای دیگه تهیه کرده بودم خوشم نیومد ولی این کار شما خیلی خوب بود