کتاب صوتی داستان مک دونالد

رابرت اندرسون
  • مترجم: آرزو خلجی
  • گوینده: بابک مینایی
  • مدت زمان: 369 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 3 کاربر)

170,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «داستان مک دونالد»

با مک‌ دونالد یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین کسب و کارهای تاریخ بیشتر آشنا شوید.

 

بعضی از کسب و کارها هستند که زندگی ما را به کلی زیر و رو کرده‌اند. مک دونالد و کارآفرین موفقش ری کراک یکی از مهم‌ترین‌های آن‌ها هستند. داستان مک دونالد در صنعت غذا، حق انحصار، آموزش ملی و تبلیغات مشترک جایگاهی افسانه‌ای به این کسب و کار داده است.

نکته‌ی خیلی عجیب درباره‌ی مک دونالد، ری کراک است. او از آن مدل افراد سرمایه‌دار معمولی و خودساخته نیست. کراک شبیه به سرمایه‌دارهایی که در فیلم‌ها و ویدیوهای انگیزشی می‌بینید نیست! آن‌ها معمولا جوان، روشنفکر و باهوش هستند، ایده‌های کسب و کار به ذهن‌شان می‌رسد و در مدت کوتاهی به سمت موفقیت و پیشرفت می‌روند. اما بنیانگذار مک دونالد، ری کراک، تازه در 52 سالگی با برادران مک دونالد آشنا شد و اولین فرانچایز خودش را افتتاح کرد.

ما در این مقاله قصد داریم کتابی جذاب و الهام بخش را به شما معرفی کنیم که درباره‌ی ری کراک و برند مک دونالد صحبت می‌کند. «داستان مک دونالد» نوشته‌ی «رابرت اندرسون» کتابی است که در ادامه‌ی مطلب درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم.

•••

موضوع اصلی کتاب «داستان مک دونالد» چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است، این کتاب درباره‌ی این است که مک دونالد چطور به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شده است. ری کراک، کارآفرین موفق غول صنعت غذا، این کار را با استفاده کردن از فرصت مناسب، پایبندی به اصول اساسی کسب و کار، تاکید بر رشد و پافشاری برای پیدا کردن استراتژی موفق انجام داد.

این کارآفرین موفق رستوران‌های مک دونالد را در سراسر جهان گسترش داد. رابرت اندرسون در کتاب «داستان مک دونالد»، در واقع زندگینامه‌ی آموزنده و تاثیرگذار ری کراک و بسیاری از چالش‌ها و پستی و بلندی‌هایی را که مک دونالد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد مطرح می‌کند.

علاوه بر این، شاید جالب باشد که بدانید در سال 2016، فیلمی به نام بنیان گذار (The Founder) بر اساس همین کتاب درباره‌ی زندگی مرد افسانه‌ای مک دونالد، ری کراک، ساخته شد که تماشای آن بعد از خواندن کتاب می‌تواند لذت بیشتری داشته باشد، چرا که همیشه کتاب‌ها داستان را با جزئیات بیشتری تعریف می‌کنند.

اما از بین این همه کارآفرین بزرگ و موفق، چرا داستان زندگی ری کراک؟ شاید با خودتان بگویید که کارآفرینان زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که توانسته‌اند کسب و کارهایشان را به درجات بالا برسانند. اما یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که ری کراک با بقیه‌ی کارآفرینان بزرگ و موفق دارد، سن و سالش است. امروزه این‌طور به نظر می‌رسد که اکثر صاحبان کسب و کار موفق بسیار جوان هستند، مثلا مارک زاکربرگ مالک شرکت متا (فیسبوک، اینستاگرام و ...) که در دهه‌ی سوم زندگی‌اش میلیاردر شد. اما ری کراک 52 سالش بود که وارد دنیای مک دونالد شد. همین مسئله نشان می‌دهد که هیچ‌وقت برای دنبال کردن رویاهایتان دیر نشده است.

•••

چرا باید کتاب «داستان مک دونالد» را بخوانیم؟

کتاب «داستان مک دونالد» ما را با تاریخچه و مسیر موفقیت بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین کسب و کار در حوزه‌ی غذا آشنا می‌کند. این سرگذشت خواندنی و جذاب از زندگی کسی که زندگی میلیون‌ها آدم در سراسر دنیا و همچنین صنعت غذا را زیر و رو کرده است، برای همه‌ی کسانی که در فکر راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند، کاملا کاربردی است.

با خواندن کتاب «داستان مک دونالد» متوجه می‌شویم که اگر یک مجموعه و کسب و کار بخواهد به موفقیت برسد باید چه سختی‌هایی را پشت سر بگذارد و با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم کند. از طرف دیگر، همان‌طور که کمی قبل‌تر هم گفتیم ری کراک 52 ساله بود که خیلی اتفاقی با برادران مک دونالد آشنا می‌شود و پا به این عرصه می‌گذارد. همین مسئله یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باید این کتاب را بخوانیم.

سن و سال ری کراک در ابتدای شروع کار حرفه‌ای اش نسبتا بالا بود، اما نه تنها سن و سال بلکه هیچ عامل دیگری مانع از پشتکار و پافشاری او برای رسیدن به موفقیت نبود.

•••

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

اگر در فکر این هستید که کسب و کاری راه بیندازید یا مجموعه‌ی کاری‌تان را گسترده‌تر کنید، حتما و در اولین فرصت کتاب «داستان مک دونالد» را بخوانید. این کتاب با تعریف کردن زندگینامه‌ی ری کراک به شما نشان می‌دهد که هیچوقت برای اینکه کاری را شروع کنید دیر نیست و همیشه فرصت برای دستیابی به اهداف و تیک زدن آرزوهایتان وجود دارد.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که یک کتاب هم به شما انگیزه‌ی ادامه دادن یا کار کردن بدهد و هم ترفندها و نکاتی را برای بالا بردن کیفیت‌تان ارائه کند، باید بگوییم که کتاب بسیار مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

دیدگاه کاربران

  1. ara25 گفته:

    این بینش در دنیای تجارت و ماجراجویی شخصی را دوست داشتم

  2. alizade68 گفته:

    بیوگرافی ری کراک، پدر مک دونالد، یکی از بهترین کتاب هایی است که تا به حال خوانده ام. این نشان می دهد که چگونه یک نفر می تواند کم و بیش از هیچ و در سخت ترین شرایط از طریق تلاش باورنکردنی و دستاوردهای فراوان به اوج برسد.

  3. yekmodir گفته:

    داستان مردی که در 52 سالگی کسب و کار خود را راه اندازی کرد! جدا از همه ناملایمات، اگر به چیزی علاقه دارید و کاملا متعهد هستید، هر چیزی ممکن است!